-
Automobiļu transmisijas demontāža, sastāvdaļu defektēšana, remonts un montāža
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 7 | |
1. | MANUĀLĀS PĀRNESUMU KĀRBAS DEMONTĀŽAS PROCESS | 8 |
2. | GALVENĀ PĀRVADA DEMONTĀŽA UN DEFEKTĒŠANA | 25 |
2.1. | Diferenciāla izņemšana | 28 |
2.2. | Diferenciāla ielikšana | 29 |
2.3. | Galvenā pārvada spēles jeb sazobes brīvkustības regulēšana | 31 |
2.4. | Galvenā pārvada kopējā spriegojuma pārbaude | 31 |
2.5. | Galvenā pārvada regulēšana | 32 |
3. | MEHĀNISKĀS PĀRNESUMKĀRBAS, SAJŪGA KONSTRUKCIJAS PĀRBAUDE UN IESPĒJAMIE DEFEKTI | 33 |
4. | PIECU PĀRNESUMU MANUĀLĀS KĀRBAS IZJAUKŠANA, GULTŅU NOMAIŅA UN SALIKŠANA | 35 |
5. | PRIEKŠĒJĀS PIEDZIŅAS PĀRNESUMKĀRBAS KOPĀ AR DIFERENCIĀLI DEMONTĀŽA DEFEKTĒŠANA, DETAĻU NOMAIŅA UN MONTĀŽA | 38 |
6. | PĀRNESUMKĀRBAS BIEŽĀK SATOPAMIE DEFEKTI UN TO NOVĒRŠANA | 41 |
6.1. | Pārnesumkārbas defektēšana izjaucot vārpstas | 42 |
6.2. | Defektēšana izņemot vārpstas un zobratus | 43 |
6.3. | Pārbīdāmo dakšu un slīdņu defektēšana | 44 |
6.4. | Vārpstu rievu un salieces defektēšana | 45 |
6.5. | Mazāksvarīgu detaļu defektēšana | 45 |
6.6. | Vītņu savienojumu defektēšana un remonts | 47 |
6.7. | Pārnesumkārbas salikšanas noteikumi | 47 |
6.8. | Defektēšana pēc pārnesumkārbas remonta | 48 |
7. | MEHĀNISKĀS PAKĀPJVEIDA TRANSMISIJAS MEHĀNISMU KOPŠANA UN TRAUCĒJUMU NOVĒRŠANA | 49 |
8. | SAJŪGA UZBŪVE, SASTOPAMIE DEFEKTI UN REMONTS | 53 |
8.1. | Sajūga tehniskā stāvokļa noteikšana | 54 |
8.2. | Sajūga raksturīgākie defekti, to cēloņi un novēršanas metodes | 54 |
8.3. | Sajūga demontāža, pārbaude, uzstādīšana | 57 |
8.4. | Sajūga pārējo daļu remonts | 58 |
9. | KARDĀNPĀRVADA DEMONTĀŽA, DEFEKTĒŠANA REMONTS UN MONTĀŽA | 60 |
9.1. | Kardānvārpstu sastāvdaļu defekti un remonts | 60 |
9.2. | Kardānpārvada darbības traucējumi un to novēršana | 63 |
9.3. | Dzenošā tilta regulēšana | 64 |
10. | PROBLĒMAS UN RISINĀJUMI | 65 |
11. | PRAKTISKAIS DARBS STUDENTIEM | 72 |
12. | STENDA UN PALĪGIERĪČU IZGATAVOŠANAS IZMAKSAS | 76 |
13. | DARBA DROŠĪBAS NOTEIKUMI STRĀDĀJOT AR TRANSMISIJAS MAKETA MODELI | 80 |
14. | SECINĀJUMI | 82 |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 83 |
14. SECINĀJUMI
Apkopojot dažādus literatūras avotus varam secināt, ka automobiļu transmisija ir salīdzinoši komplicēta sistēma ar daudz un dažādiem mehāniski funkcionāliem elementiem.
Mehāniskajām pārnesumkārbām galvenokārt tiek bojāti gultņi, gultņu ligzdas, pārnesumu zobrati kā arī blīvslēgi un citi blīvējošie elementi.
Viens no iemesliem kāpēc var rasties paātrināta detaļu dilšana ir eļļojošo smērvielu trūkums, kā arī eļļas līmeņa nepietiekamība. Pārnesum kārbās pie regulārajām apkopēm jāpārbauda eļļas līmenis, ja nepieciešams tā ir jānomaina, kā arī vizuāli jāpārbauda eļļas noplūdes.
Protams jāatzīmē arī tas, ka pārnesumu kārbas mūsdienās ir iespējams viegli nomainīt un aizstāt ar lietotu, kā rezultātā pārnesumkārbas defektēšana un remonts atkrīt. Šādā gadījumā tiek nomainītas detaļas sajūga sistēmā (sajūga disks, piespiedēj disks, ja nepieciešams arī spara rats, izspiedējgultnis un tā tālāk.)
Mūsdienās ražotāji atsevišķām automašīnām piedāvā remonta komplektu kas ir viens vesels un sastāv no sajūga diska, kurvja, piespiedēj diska utt. Šāds komplekts protams ir dārgāks bet tas nodrošina visa mezgla pilnvērtīgu darbību bez traucējumiem, kā arī vienkāršāku tā nomaiņu.
Bez ātrumkārbas un sajūga transmisijā arī ietilpst galvenais pārvads kopā ar diferenciāli.
Galveno pārvadu arī ir iespējams nomainīt pret jaunu vai lietotu, to neremontējot. Remontējot galveno pārvadu pārsvarā tiek nomainīti gultņi un eļļa, kā arī veikta tā regulēšana.
Un kā beidzot par piedziņas sistēmu kalpo kardānpārvadi, pus asis, jeb vienādu leņķisko ātrumu pus asis. To konstruktīvie izpildījumi arī ir daudz un dažādi taču galvenā darba nozīme ir vienāda. Šos elementus arī ir iespēja remontēt, kā arī nomainīt pret lietotiem.
Visbeidzot jāsecina ka pirms transmisijas rūpīga un darbietilpīga remonta jāizvērtē izmaksas kuras tiks sasniegtas darba rezultātā. Galvenais jāizvērtē cik tas būs izdevīgi. Atsevišķos gadījumos remonts var izmaksāt dārgāk nekā visa mezgla nomaiņa pret lietotu vai pat jaunu. Plus vēl arī jāņem vērā patērētais laiks, kas transporta ziņā nav mazsvarīgs. Laiks arī var radīt finansiālus zaudējumus. Tā kā jebkurš remonts jāvērtē ar speciālista acīm, lai neiznāktu zaudējumi.
Veidojot mācību maketu tika ieguldīts liela apjoma darbs, kā rezultātā ir iegūts ļoti veiksmīgs mācību līdzeklis kuru var izmantot kā pamatu veiksmīgām zināšanām.
Uzskatu ka ieguldītais darbs ir attaisnots, izvēlētie mērķi sasniegti un izvirzītie uzdevumi izpildīti.
…
Automobiļu transmisijas demontāža, sastāvdaļu defektēšana, remonts un montāža”. Kvalifikācijas darba apjoms ir 83 lpp., tajā iekļauta 1 tabula, 101 attēli. Darba uzrakstīšanā tika izmantots 21 literatūras avots. Darbs tika izstrādāts ar mērķi pēc iespējas vairāk iegūt zināšanas un praktiskās iemaņas par automobiļu transmisijas (pārnesumkārbas, sajūga, galvenā pārvada, diferenciāla utt.) demontāžas un montāžas paņēmieniem, kā arī transmisijas svarīgāko sastāvdaļu remontēšanas iespējām un principiem. Darba izstrādes galvenais mērķis bija izgatavot speciālu rāmi, uz kura balstīt motoru kopā ar transmisiju, tā lai ar elektromotoru piedziņas palīdzību griezumā veidotā transmisija spētu darboties un būtu apskatāmi svarīgākie darbības procesi transmisijā.
Koledžas darbs. Pielikuma, grafiskās daļas nav. Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Automobiļu transmisijas demontāža, sastāvdaļu defektēšana, remonts un montāža
- BMW 318iS motora M42 galveno sastāvdaļu remonta tehnoloģijas
- VW Golf II motora galveno sastāvdaļu remonta tehnoloģija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pasaules tirgus ietekme uz Latvijas degvielas cenām
Term Papers for university66
Evaluated! -
Ar spriegumu un frekvenci regulējamo asinhrono dzinēju enerģētiskie raksturojumi
Term Papers for university45
-
Latvijas - Vācijas kopuzņēmuma attīstības stratēģija
Term Papers for university61
-
Remonta tehnoloģijas pilnveidošana un automobiļu dzinēju izjaukšanas un salikšanas iekārtas izstrādāšana
Term Papers for university80
-
Elektromobiļu un to uzlādes tīkla attīstības iespējas Latvijā
Term Papers for university58