Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:598370
 
Evaluation:
Published: 03.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    6
1.  Tautsaimniecības attīstības tendences Latvijā    7
  Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu analīze    15
  Autoservisu tirgus raksturojums Latvijā    18
  Auto rezerves detaļu tirgus raksturojums Latvijā    19
2.  Uzņēmuma ārējās vides raksturojums    20
2.1.  Uzņēmuma darbību netieši ietekmējošās vides raksturojums    22
2.2.  Konkurentu analīze    26
2.3.  Sadarbības partneru raksturojums    35
2.4.  Klientu pieprasījuma analīze    38
3.  Uzņēmuma iekšējās vides raksturojums    46
  Uzņēmuma apraksts    47
  Uzņēmuma organizātoriskā struktūra    48
  Uzņēmuma personālvadība    51
  Uzņēmuma finansu analīze    53
  Uzņēmuma produktu portfeļa analīze    57
4.  Uzņēmuma perspektīvās attīstības plāns    59
  Uzņēmuma SVID analīze    59
  Vīzija, Misija, Mērķis    62
  Secinājumi, ieteikumi    64
  Izmantotās literatūras saraksts    69
Extract

Ievads

Automašīnu un autoapkopju tirgus ir kopējs un diezgan precīzs tirgus un ekonomisko aktivitāšu indikators. Šis indikators liecina par ekonomikas atveseļošanos, krīzēm, stagnāciju un uzplaukumu. Analizējot šo tematu atklājas tas, ka visi procesi automašīnu apkopju tirgū ir pilnībā attiecināmi uz visu ekonomisko situāciju valstī.
Brīvā tirgus apstākļos uzņēmumi savā starpā cīnās par lielākas tirgus daļas iegūšanu. Katrs uzņēmums cenšas realizēt savu stratēģiju, cīnoties ar saviem konkurentiem, apkalpojot savus klientus, reaģēt uz izmaiņām, kas varētu ietekmēt uzņēmuma eksistenci un darbību. Tāpēc svarīgi ir novērtēt konkurentus, to darbību un ietekmi uz konkrēto uzņēmumu. Lai pieņemtu lēmumus par uzņēmuma tālāko attīstību, ir nepieciešams noskaidrot, kādā stāvoklī atrodas uzņēmums, kādu iespaidu atstāj vide, kurā tas darbojas. Uzņēmuma vadīšanā lielāku nozīmi iegūst ne tikai īpašnieku un vadītāju intuīcija un komersanta spējas, bet arī ekonomikas, finansu un mārketinga zināšanas. Uzņēmuma panākumi ir pilnībā atkarīgi no tā, kā tas spēj apmierināt klientu vēlmes un vajadzības. Spēja apmierināt klientu vēlmes un vajadzības ietekmē uzņēmuma izaugsmes iespējas un tā nākotni.
Šobrīd autoservisu tirgū darbojas uzņēmumi, kuri ir izveidojušies uz citu uzņēmumu bāzes vai, kuri ir ienākuši tirgū ar ārvalstu investoru atbalstu, filiāles vai neatkarīgi Latvijas uzņēmumi. Arī diplomdarbā analizētais uzņēmums SIA “TEKON AUTO” darbojas šajā nozarē. Šiem uzņēmumiem ir atšķirīgas struktūras, ko nosaka vadības sistēmas īpatnības. Uzņēmumiem ir dažādi tirgus segmenti un dažādas tirgus daļas, kas ietekmē to konkurences spēju tirgū. Latvijā darbojas gan lieli, gan mazi uzņēmumi, kas nodarbojas ar automašīnu remontu un detaļu tirdzniecību, bet to darbošanās sekmība nav atkarīga no uzņēmuma izmēriem.
Diplomdarba mērķis ir izveidot autorezerves daļu tirdzniecības un servisa pakalpojumu uzņēmuma SIA “TEKON AUTO” perspektīvās attīstības plānu.
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Analizēt nozari un tirgus attīstību.
2. Analizēt uzņēmuma ārējo vidi.
3. Analizēt uzņēmuma iekšējo vidi.
4. Izveidot SIA „TEKON AUTO” perspektīvās attīstības plānu

1. Tautsaimniecības attīstības tendences Latvijā

Kopš deviņdesmito gadu vidus Latvijā pieaug ekonomiskā aktivitāte, uzlabojas dzīves līmenis, samazinās bezdarbs. Valstī veiktās reformas un integrācija ES ir pozitīvi ietekmējušas ekonomisko attīstību. Laika periodā no 1996. gada līdz 2002. gadam IKP Latvijā ir palielinājies vidēji gadā par 5,8% (tas ir aptuveni divas reizes straujāk nekā ES un pusotras reizes – nekā vidēji ES kandidātvalstīs). Augstāki pieauguma tempi Eiropā šajā laika periodā ir bijuši tikai Īrijā.
Lai gan pasaules ekonomikas attīstība pēdējos gadus ir būtiski palēninājusies, Latvijā turpinās diezgan strauja ekonomiskā izaugsme. IKP 2001. gadā pieauga par 7,9%, 2002. gadā – par 6,1%. Ekonomikas ministrija prognozē IKP pieaugumu 2003. gadā par 7,5%. Izaugsmes pamatā ir augsts iekšzemes pieprasījums un spēja pielāgoties mainīgajiem ārējiem apstākļiem.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register