Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:739035
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.09.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums    7
2.  Agresija    9
2.1.  Agresivitātes jēdziens    9
2.2.  Agresijas tipi un veidi    10
2.3.  Agresivitātes cēloņu raksturojums    11
2.4.  Bērnu agresivitātes cēloņi un izpausmes    12
3.  Pirmsskolas vecuma bērna agresivitātes mazināšanas iespējas    20
4.  Rotaļu terapijas nozīme bērna agresijas mazināšanā    22
5.  Bērnu agresivitātes praktiskā izpēte tā rezultātu apkopojums un analīze    25
5.1.  Bērnu agresivitātes izpēte dažādās situācijās    25
5.2.  Vecāku anketēšanas rezultātu apkopojums un analīze    33
5.4.  Pedagogu anketēšanas rezultātu apkopojums un analīze    43
  Secinājumi    49
  Izmantotā literatūra    51
  Pielikumi    53
Extract

1. Pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums

Šīs nodaļas ietvaros tiks apskatīts pirmsskolas vecumposmu bērnu psihiskās un fiziskās attīstības raksturojums, jo tas pēc bakalaura darba autores domām palīdzēs izprast bērna attīstību katrā vecumposmā. To ir svarīgi zināt, lai izprastu bērnu agresivitātes cēloņus un mazināšanas iespējas.
V. Golubina raksta, ka pirmsskolas periods vecumā no 3 līdz 7 gadiem ir ļoti svarīgs posms bērna attīstībā. Sākas bērna virzīšanās no tiešās darbīgās uztveres uz verbāli abstraktās domāšanas sākumiem. Psihiskā attīstība ir cieši saistīta ar galvas smadzeņu garozas regulējošās spējas pieaugumu. Bērna psihē notiek straujas pārmaiņas. Sajūtu – taustes, garšas, dzirdes, redzes un ožas – uztvere veidojot jēdzienus, tie savukārt veido priekšstatus. Pastiprināti attīstās iztēle un domāšanas pamatformas. Bērns pakāpeniski virzās uz loģiski verbālo domāšanas veidu.
4 – 5 gadu vecumā uzvedība vēl ir ļoti pretrunīga. Bērna ietiepība un vēlme būt patstāvīgam ir liela, bet nav vēl pilnīgas izpratnes par cēloņiem un sekām. Bērns šajā posmā ir ļoti viegli ietekmējams, viņu vada izziņas vēlme.
Kad bērnam paliek pieci gadi, viņa dzīvē iestājas ievērojamas pārmaiņas. Praktiski ir noslēdzies skaņu apguves periods. Bērns ir daļēji apguvis gramatiski pareizu runu. Šis ir īpašs posms pirmsskolas vecuma bērna dzīvē, sākas intensīva bērna sagatavošana skolas gaitām.
Kritiska attieksme pret sevi kā darītāju bērnā veidojas ap 5-6 gadu vecumu, kad viņš savu darbību un tās rezultātus sāk saistīt ar sevi, savām personīgajām īpašībām un darbības motīviem (5;119 – 122).
T. Likona raksta, ka pirmsskolas vecumā bērniem mainās arī savstarpējās attiecības ar vienaudžiem. Pirmsskolas vecuma bērniem vairs nepietiek tikai ar „mierīgām kaimiņattiecībām” ar citiem bērniem. Rodas vēlēšanās rotaļāties ar visiem bērniem. Prieks par kopējo darbību rada jaunas attiecības bērna vidū.
Pirmsskolas vecuma bērnu interesē ne tikai priekšmets pats par sevi. No 3 – 7 gadus veci bērni vēlas uzzināt arī tā uzbūvi, nozīmi, izmantošanas veidu un izcelsmi. Iemesls, kas liek pirmsskolas vecuma bērnam manipulēt ar priekšmetiem, ir izziņas intereses.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register