Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:772518
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.07.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski - psiholoģiskais raksturojums    6
2.  Bērnu iztēle    8
3.  Matemātisko priekšstatu loma pirmsskolas izglītībā    10
3.1.  F. Frēbeļa teorija    12
3.2.  M. Montesori teorija    13
3.3.  L. Vengera atziņas    14
4.  Darba organizācijas formas matemātisko priekšstatu veidošanā    16
4.1.  Marija Montesori metode    17
4.2.  Priekšmetu izpēte, apsekošana    19
4.3.  Ģeometrisko figūru un to lielumu atpazīšana    20
4.4.  Loģiskās domāšanas attīstīšana    23
5.  Ģeometrisko formu loma bērna iztēles attīstībā dažādos aktivitātes centros    25
6.  Pētījums ”Ģeometriskās formas - bērna iztēles veicinātājs”    28
  Secinājumi    31
  Izmantojamās literatūras saraksts    32
  Pielikumi    34
  1.Spēle – rotaļa „Formu dažādība”    35
  2.Spēle bērna domāšanas attīstīšanai „Burvju mozaīka”    36
  3.Rotaļspēle „Mūsu māja”    37
4.  Bērnu darbi, sloksnīšu izlikšana vertikāli, augošā un dilstošā secībā    38
5.  „Atrodi pareizo figūru!”    39
6.  Kopdarbs mākslas centrā    40
7.  Darbs ģimenē    41
8.  „Vecīša cimdiņš”    42
9.  Loģiskās domāšanas un iztēles veicināšanai    43
10.  Ģeometriskais diktāts – bērnu darbs    44
11.  Iztēles veicinātājs – bērnu darbi    45
12.  Loto ar ģeometriskajām figūrām    46
13.  Vingrinājumi domāšanai un iztēlei    48
14.  Vingrinājumi ar kociņiem    49
15.  „Jautrais kvadrāts”    50
Extract

Pašreiz pirmsskolās un skolās mācās bērni, kas dzīvos un veidos 21. gadsimta sabiedrību. Ir svarīgi, lai Latvijas jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā, mainīgajā šodienas un rītdienas pasaulē. Nozīmīgākie priekšnoteikumi tam būs tieši skolēnu iegūtās izglītības kvalitāte un gatavība turpināt izglītību visas dzīves laikā.
Bērnu sagatavošanas mērķis skolai ir sekmēt vispārējo attīstību un palīdzēt bērniem veiksmīgi uzsākt skolas gaitas. Piecgadīgo un sešgadīgo bērnu obligāta sagatavošana nozīmē visu šī vecuma bērnu iekļaušanu pirmsskolas izglītībā. Akcentē personības izziņas darbības, emocionālās un gribas sfēras attīstību aktīvā darbībā, saskarsmē ar vienaudžiem un pieaugušajiem.
Pirmsskolas posms ir bērnības un rotaļu laiks. Bērns rotaļās izdzīvo savus nākotnes sapņus. Pieaugušajiem – gan skolotājiem, gan vecākiem – ir jāprot pieņemt šo rotaļu kā nopietnu bērna darbību, kuras rezultātā bērns apgūst savai pieredzei atbilstošas valodas, literatūras, dabas zinību, matemātikas un citas jomas. Rotaļu un vingrinājumu sistēma pamatojas uz mūsdienu pedagoģijas un psiholoģijas atziņām par bērna sensorisko audzināšanu un attīstību. Sensorā audzināšana vērsta uz to, lai iemācītu bērnus precīzi, pilnīgi un detalizēti uztvert priekšmetus, to daudzveidīgās īpašības un sakarus (krāsu, formu, lielumu un izvietojumu telpā un tamlīdzīgi). Pētījumi rāda, ka bez tādas apmācības bērnu uztvere ilgi paliek pavirša, fragmentāra, netiek radīts vajadzīgais pamats vispusīgai prāta attīstībai, pilnvērtīgai zināšanu un prasmju iegūšanai jaunākajās klasēs. Šo nozīmi labi izprata ievērojamākie pirmsskolas pedagoģijas pārstāvji – F. Frēbelis, M. Montesori u.c.
Radoša domāšana un darbība nav iedomājama bez iztēles darbības. Ļ. Vigotskis uzsver, ka tas, ko mēs nosaucam par jaunradīto ir ilgi iznēsāts radošās iztēles auglis. Viss, ko bērns redz un dzird, ir tas, kas veido viņa pieredzi un ir pirmais atbalsta punkts viņa tālākai jaunrades darbībai.
“Bērnība ir ļoti svarīgs posms cilvēka mūžā. Tā ir, nevis sagatavošanās nākamajai dzīvei, bet īsta, krāšņa savdabīga dzīve. No tā kā pagājusi bērnība, kas ietekmējis šajos gados, kas no šiem gadiem saglabājies sirdī un prātā, lielā mērā ir atkarīgs tas par kādu cilvēku kļūs šodienas mazulis” [20;3].
Viss iepriekš minētais noteica manu izvēli bakalaura darbam ,,Bērnu iztēles veicināšana izmantojot ģeometriskās formas”.

Darba mērķis: Izpētīt ģeometrisko formu lomu bērnu iztēles veicināšanā.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register