Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Četrgadīgu bērnu pētnieciskā darbība patstāvības veicināšanai

     

    Term Papers41 Pedagogy

14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:161937
 
Evaluation:
Published: 03.01.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 51 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Pētnieciskās darbības loma četrgadīgu bērnu patstāvības veicināšanā pedagogu un psihologu skatījumā    7
1.1.  Patstāvības jēdziens un veidošanās četrgadīgiem bērniem    7
1.2.  Pētnieciskās darbības jēdziens un saturs    16
1.3.  Četrus gadus vecu bērnu pētnieciskās darbības organizēšana patstāvības veicināšanai    21
2.  Četrgadīgu bērnu patstāvības attīstības pētnieciskajā darbībā izpēte    26
2.1.  Pētījuma metodoloģija    26
2.2.  Pētījuma dalībnieku raksturojums    27
2.3.  Pētījuma gaita    30
2.4.  Pētījuma rezultātu analīze un ieteikumi pirmsskolas skolotājiem    35
  Secinājumi    37
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    39
Extract

SECINĀJUMI
Teorētiski un empīriski iegūtie dati ļāva formulēt šādus secinājumus:
1) Patstāvība ir vispārīga personības īpašība, kas izpaužas iniciatīvas izrādīšanā, kritiskumā, adekvātā pašvērtējumā un personīgās atbildības sajūtā par savu darbību un uzvedību. Personības patstāvība ir saistīta ar aktīvu domāšanas, jūtu un gribas darbību.
2) Patstāvības veidošanās pirmsskolas periodā ir cieši saistīta ar tādu personības jomu attīstību kā kognitīvā joma (domāšana un citi psihiskie procesi), zināšanas un prasmes, attieksmes, gribas attīstību. Patstāvības kā personības īpašības svarīgākais priekšnoteikums ir ES tēla attīstība.
3) 4-5 gadu vecumā izteikti attīstās bērnu pētnieciskā darbība. Bērna psihiskie procesi – uztvere, iztēle, atmiņa, uzmanība – attīstās rotaļās. Pati darbība pilnveidojas pēc psihisko attīstības procesu iespējām. 4-5 gadu vecu bērnu raksturīgākās īpašības ir patvaļa, darbība pēc iepriekšēja nolūka, ieceres, psihisko procesu mērķtiecība, kas liecina, ka palielinās gribasspēks uztveres procesā, uzlabojas atmiņa, uzmanība; salīdzinoši ātri, gada laikā veidojas pamatelementi, no kuriem sastāv jebkura darbība. Abas šīs attīstības īpatnības veicina trešo – patstāvību. Bērni 4-5 gadu vecumā tiecas pēc patstāvības, bet neveiksmes viņus apbēdina un rada nedrošības sajūtu.
4) Pētnieciskā darbība ir pirmsskolas vecuma bērniem dabisks izziņas veids, kas ir plaši izmantojams pedagoģiskajā procesā patstāvības veicināšanai. Pētnieciskās darbības īstenošanai nepieciešamas tādas prasmes kā prasme novērot, veikt mērījumus, klasificēt, komunicēt, izvirzīt pieņēmumus un secināt. Galvenie pētnieciskās darbības virzieni pirmsskolas periodā ir dabas vērojumi un eksperimentālā darbība.
5) Primārais nosacījums bērnu pētnieciskās darbības organizēšanā patstāvības sekmēšanai ir atbilstošas vides izveide. Vidē ir jābūt bērniem brīvi pieejamiem materiāliem pētījumiem un eksperimentiem atbilstoši viņu vecumam un uzkrātai pieredzei.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,70 €
Work pack Nr. 1369487
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register