Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Darba alga un to noteicošie kritēriji Latvijas Republikas pašvaldībās

     

    Term Papers78 Economics

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:966939
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.05.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 29 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.1.  Darba algas būtība un noteicošie faktori    7
1.2.  Atalgojuma nozīme un uzdevumi darbinieku motivēšanai    15
1.3.  Atalgojuma process un veidi    19
1.4.  Darba tirgus modeļa loma atalgojuma veidošanā    21
1.5.  Arodbiedrību loma darba algas jautājumu risināšanā    29
2.  Darba algai saistošie tiesiskie regulējumi Latvijā    37
3.  Darba alga un tās struktūras dinamikā Latvijā 2002.-2007.gados    47
4.  Darba novērtēšanas un kvalifikācijas kategoriju noteikšanas pamatprincipi pašvaldībās    53
4.1.  Amatpersonu un darbinieku darba samaksas sistēma un kvalifikācijas pakāpes    53
4.2.  Pedagogu darba samaksa    59
4.3.  Izglītības personāla darba samaksa pašvaldību reorganizācijas procesā    67
4.3.1.  Esošās situācijas analīze    67
4.3.2.  Finansēšanas modeļa „Nauda seko skolēnam” ieviešana    70
  Secinājumi un priekšlikumi    77
  Kopsavilkums    81
  Resume    83
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    85
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
1. Darba alga ir samaksa par darbu pēc laika vai gabaldarba izmaksas veida, vai arī apvienojot šos veidus.
2. Atalgojums ir viens no svarīgākajiem motivācijas elementiem, taču nedrīkst aizmirst, ka eksistē arī citi motivācijas elementi. Tāpēc atalgojuma sistēmai jābūt integrētai kopējā darbinieku individuālo vajadzību un uzņēmuma mērķu sasniegšanas procesā.
3. Katrā uzņēmumā izveidojas sava atalgojuma sistēma, kura ietver sevī atalgojuma sistēmas veidošanu, pielietošanu un saglabāšanu, ar mērķi, uzlabot iestādes komandas un katra darbinieka individuālā darba izpildi.
4. Arodbiedrībām ir nozīmīga loma darba algas līmeņa un darba algas noteikšanā gan valsts, gan nozaru un uzņēmumu līmenī, gan arī individuālo darba līgumu slēgšanā, jo starp darba devēju un arodbiedrībām tiek slēgta aptveroša tarifa vienošanās par nākamā perioda darba apmaksas galvenajiem nosacījumiem, kas ir pamats kolektīvo līgumu slēgšanai, kuros ir detalizēti pušu pienākumi, saistības, darba veikuma, darba apmaksas kritēriji, līmenis, materiālas un sociālas garantijas, piemēram, medicīniskā apdrošināšana, darba devēja apmaksāta kvalifikācijas celšana, uzņēmuma iemaksas paša uzņēmuma vai kādā citā nevalstiskā pensiju fondā
5. Darba algas budžeta iestādēs tiesiski regulē LR likumi, Ministru kabineta noteikumi, instrukcijas un citi normatīvie akti, nosakot kolektīvo līgumu slēgšanu algas aprēķināšanas shēmas, kā arī regulē piemaksu, virsstundu darba, nakts darba un darbu nedēļas atpūtas laikā vai svētku dienā aprēķināšanas un darba algas izmaksas kārtību. Nosaka minimālās darba algas un minimālās stundas tarifa likmi, kas ir saistoša ne tikai valsts un pašvaldību iestādēm, bet arī uz uzņēmumiem, organizācijām un iestādēm, neatkarīgi no to organizatoriski tiesiskām formām.
6. Valsts tiesiski reglamentē darba algai saistošo nodokļu aprēķināšanu, iekasēšanu un administrēšanu.
7. Darba algas izmaksas apmērs ir atkarīgs no piemērojamiem atvieglojumiem, piemēram, no neapliekamā mēneša minimumu un atvieglojuma par apgādībā esošo personu.
8. Neto darba samaksa jeb reālā darba alga ir starpība starp bruto darba algu un aprēķinātajiem un ieturētajiem sociālās apdrošināšanas un ienākuma nodokļiem, kas tiek ieskaitīti valsts budžetā, darba algas samaksas dienā.
9. Ja nodokļu maksātājam papildus atvieglojumi darba vietā nav piemēroti pilnā apmērā, tad viņam ir tiesības pēc taksācijas gada beigām iesniegt gada ienākuma deklarāciju un veikt ienākuma nodokļa pārrēķinu rezumējoša kārtībā, piemērojot nodokļa atvieglojumus pilnībā.
10. Lielākais algas pieaugums bija 2007.gadā- bruto darba alga sabiedriskajā sektorā pieauga par 30%, bet privātajā sektorā – par 36%. Salīdzinot 2007.gada bruto algu pret 2002. gadu, pieaugums sabiedriskajā sektorā sastāda 138% pieaugumu, bet privātajā sektorā- 133%, kas liecina par to, ka notiek ekonomiskā attīstība.
11. Sākot ar 2009. gada janvāri tika palielināti attaisnotie izdevumi par veselības aprūpi un izglītību no 150 LVL uz 300 LVL, iedzīvotāju ienākuma nodoklis tika samazināts no 25% uz 23%.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1314467
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register