Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:644995
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.03.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 38 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Nosacīto saīsinājumu saraksts    3
  Anotācija    5
  Ievads    6
1.  Tūrisma, viesmīlības industrijas jēdziens, būtība, nozīme    9
2.  Tūrisma un ēdināšanas uzņēmējdarbības attīstība    17
2.1.  Eiropā    17
2.2.  Latvijā    19
2.3.  Latgalē    23
3.  Tūrisma un ēdināšanas uzņēmējdarbības mārketinga pasākumu kompleksa raksturojums    26
3.1.  Prece    27
3.2.  Cena    31
3.3.  Vietas un sadales kanālu veidi, izvēle un to vadīšana    36
3.4.  Preces virzīšanas pasākumi    38
3.5.  Personāls, fiziskā vide un process    50
3.6.  Budžeta noteikšanas metodes    51
4.  Ēdināšanas uzņēmējdarbības ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanas nepieciešamība Latvijā un Latgalē    53
4.1.  Ēdināšanas uzņēmējdarbības kultūrvēsturiskais mantojums    58
4.2.  Ēdināšanas uzņēmumu vērtēšanas kritēriju noteikšana un to raksturojums    59
5.  Ēdināšanas uzņēmējdarbības SVID analīze Latgalē    68
6.  Ēdināšanas un tūrisma nozares aprobācija Latgalē    72
  Kopsavilkums    82
  Secinājumi un priekšlikumu    87
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    90
Extract

1. Tūrisma, viesmīlības industrijas jēdziens, būtība, nozīme

Tūrisma industrija pamatoti tiek dēvēta par viesmīlības industriju, jo tās galvenais mērķis ir sniegt ceļotājiem tos tūrisma pakalpojumus, kuri nodrošina viņiem māju sajūtu ārpus savas mājas. Tā ir vislielākā apkalpošanas sfēras nozare pasaulē, kurā ir nodarbināts aptuveni katrs desmitais strādājošais.
Tūrisma jēdziens tiek traktēts dažādi.
Tūrisms – personas darbības, kas saistītas ar ceļošanu un uzturēšanos ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas brīvā laika pavadīšanas, lietišķo darījumu kārtošanas vai citā nolūkā ne ilgāk kā vienu gadu.
Tūrisms – aptver to personu aktivitātes, kas ceļo un uzturas ārpus savas ierastās dzīvesvietas ne ilgāk par vienu sekojošo gadu, ko velta atpūtai, darījumiem vai citiem mērķiem.
Tūrisms ir jebkura veida darbība jeb aktivitāte, kas ir saistīta ar ceļojumu ārpus savas pastāvīgās dzīves vietas brīvā laika pavadīšanas vai lietišķo darījumu nolūkā, ja tas nav saistīts ar jebkāda veida atalgotu darbu apmeklētajā vietā.
Tūrisms – franciski „tourisme” – ceļošana (kājām, pa ūdeni, pa kalniem ar slēpēm, velosipēdiem utt.), kurā lietderīga atpūta apvienota ar sporta elementiem un zināšanu paplašināšanu.
Autore uzskata, ka tūrisms ir cilvēka darbība, kas rodas, daļēji pateicoties patērētāja ekonomiskajiem apstākļiem, turklāt tas ietekmē visas valstis un reģionus. Iespējams, ka ceļošana un tūrisms ir visnozīmīgākā industrija pasaulē. Pašreiz tā veido vismaz 6 procentus no valsts iekšējā kopprodukta, kā arī nodarbina 127 miljonus cilvēku pasaulē. “Tūrisms” un “tūrists” ir vārdi, ko gandrīz ikviens ir lietojis. Dažiem vārds “tūrisms” liek domāt par ceļojumiem un ekskursijām, un ievērojamām vietām. Citi redz tūristus katru dienu savā dzīves vietā. Citi atcerēsies sevi kā tūristu sava atvaļinājuma laikā. Citiem tas saistās ar sava uzņēmuma atvēršanu tūrisma jomā vai darbošanos tajā.
Pēdējās desmitgadēs ir novērojams nepārtraukts tūrisma pieaugums. Tas kļūst populārāks gan kā darbības veids, gan arī kā saimniecības nozare. Kopš pagājušā gadsimta deviņdesmitajiem gadiem tas ierindojies pasaules saimniecībā trešā vietā starp nozarēm, kas dod vislielākos eksporta ienākumus.
Tūrisma daudziem saistās ar romantiku, un lielai daļai sabiedrības par tūrismu ir izveidojušies nepareizi priekšstati. Tiek uzskatīts, ka pasaulē vadošais ir starptautiskais tūrisms, lielākā daļa ceļo ar avio transportu un visizplatītākais tūrisma veids ir atpūta. Tādēļ gribas uzsvērt, ka
• galvenais tūrisma veids pasaulē ir vietējais (tūrists ceļo savas valsts robežās), nevis starptautiskais tūrisms;
• lielākā daļa ceļojumu tiek veikti, izmantojot automobiļu transportu;
• tūrisms nav tikai atpūtas vai brīvā laika pavadīšanas veids, tajā ietilps arī darījumu svētceļojumu un dziednieciskais tūrisms.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1154664
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register