Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:748591
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 21 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    3
  ANNOTATION    4
  IEVADS    5
1.  EIROPAS SAVIENĪBA STRUKTŪRFONDI UN MAZO UN VIDĒJO UZŅĒMUMU DARBĪBAS EFEKTIVITĀTES FAKTORI    8
1.1.  Eiropas Savienība strukturālā politika un struktūrfondi    8
1.2.  Mazo un vidējo uzņēmumu darbības efektivitāte un to ietekmējošie faktori    16
2.  EIROPAS SAVIENĪBAS STRUKTŪRFONDU AKTIVITĀTES LATVIJĀ    24
2.1.  Mazo un vidējo uzņēmumu darbības paaugstināšanas iespējas    24
2.2.1.  Aktivitāte: Augstas pievienotās vērtības investīcijas    32
2.2.2.  Aktivitāte: Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde – atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanai ražošanā    37
3.  EIROPAS SAVIENĪBAS STRUKTŪRFONDU DARBĪBAS PILNVEIDOŠANAS IESPĒJAS LATVIJĀ    43
  SECINĀJUMI    46
  PRIEKŠLIKUMI    48
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS    49
Extract

SECINĀJUMI
1. Eiropas Savienības ir izveidota pēc Otrā pasaules kara, lai šī savienība spētu kopējiem spēkiem attīstīties un veicinātu mazāk attīstīto reģionu attīstību, risinātu ar civilizāciju saistītās problēmas un veicinātu uzņēmējdarbību un līdz ar to nodarbinātību.
2. Eiropas Savienība savā strukturālās politikas pamatā ir izveidojusi struktūrfondus, ar kuru palīdzību cer samazināt mazāk attīstīto valstu atpalicību no attīstītajām valstīm. Šeit struktūrfondi ir – Eiropas Sociālais fonds, Kohēzijas fonds un Eiropas Reģionālās attīstības fonds.
3. Eiropas Sociālā fonda pamatuzdevums ir risināt ar civilizāciju un nodarbinātību saistītās problēmas.
4. Kohēzijas fonda pamatā ir izlīdzināt valstu starpā pastāvošās ekonomiskās un sociālās atšķirības.
5. Eiropas Reģionālās attīstības fonda pamatā ir palīdzības sniegšanas mazāk attīstītajiem reģioniem, koncentrējoties uz infrastruktūru un uzņēmējdarbības veicināšanu.
6. Veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā ir finanšu līdzekļi, kura efektivitāti ir jāanalizē, lai komersants varētu izvērtēt tā lietderīgumu un reālo ieguvumu. Lai izvērtētu līdzekļu efektivitāti, komersantam par pamatu ir jāņem rentabilitātes rādītāji, kas ir precīzākie efektivitātes rādītāji.
7. Eiropas Savienības struktūrfondu aktivitātes - Augstas pievienotās vērtības investīcijas un Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde – atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanai ražošanā, efektivitāte komersantu vidū ir novērtēta pozitīvi.
8. Aktivitātē: Augstas pievienotās vērtības investīcijas, izlietojumā ir novērojams, ka ir divi reģioni līderi (Rīgas un Vidzemes) un viens reģions (Latgale), kurā ir mazāk aktivitātē iesaistīto komersantu.
9. Aktivitātē: Augstas pievienotās vērtības investīcijas, efektivitāte ir novērojama divos rentabilitātes rādītājos – Peļņas un Aktīvu atdeves rādītājos.
10. Aktivitātē: Augstas pievienotās vērtības investīcijas, komersantiem ir novērojams pozitīvs rentabilitātes rādītāju pieaugums, kas ir vidēji ir no 5 – 15%, kas parāda, ka iegūtās finanses ir nesušas ekonomisko lietderīgumu.
11. Aktivitātē: Augstas pievienotās vērtības investīcijas, komersanti reālu labumu sāk iegūt jau pirmajos divos gados, pēc finansējuma saņemšanas.
12. Aktivitātē: Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde – atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanai ražošanā, izlietojumā ir novērojams, ka ir viens reģions (Rīgas), kurā ir lielākā daļa komersantu, kas saņēmuši atbalstu, bet pārējo reģionu vidū komersanti ir sadalījušies samērā līdzīgi.
13. Aktivitātē: Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde – atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanai ražošanā, efektivitātes rādītāju pieaugums ir novērojams vairākos rādītājos – Peļņas, kas ir novērojams lielākajā daļā komersantu; Aktīvu atdeves un Kapitāla rādītāju pieaugums, kas ir novērojams tikai dažiem komersantiem.
14. Aktivitātē: Jaunu produktu un tehnoloģiju izstrāde – atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanai ražošanā, komersantiem ir novērojams pozitīvs rentabilitātes rādītāju pieaugums, kas lielākajai daļai ir ap 10%, bet ir liela daļa komersantu, kuriem pieaugums ir zem 5%.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −45,67 €
Work pack Nr. 1328623
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register