-
Empātijas līmeņa atšķirības 15 gadus veciem pusaudžiem no šķirtām un pilnām ģimenēm skolā X
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
Terminu skaidrojums | ||
1. | Teorētiskā daļa | |
1.1. | Personības attīstības problēma psiholoģijā | |
1.1.1. | Personības attīstības teorijas | |
1.1.1.1. | Ē.Ēriksona personības attīstības teorija | |
1.1.1.2. | Z.Freida personības attīstības teorija | |
1.1.2. | Ģimenes vides ietekme uz personības attīstību | |
1.1.2.1. | Bērna psihiskā attīstība ģimenēs ar augstu konfliktsituāciju | |
1.1.2.1.1 | Agrīnie traucējumi objektu uztverē | |
1.1.2.1.2. | Edipālā attīstība | |
1.1.2.1.3. | Edipālās attīstības izkropļojums | |
1.1.2.2. | Neirotiskie simptomi | |
1.1.2.2.1. | Aizsargmehānismi | |
1.1.3. | Emocionālās sfēras attīstība | |
1.1.3.1. | Emociju veidošanās teorijas | |
1.1.3.2. | Emociju loma saskarsmes procesā | |
1.1.3.3. | Empātijas būtība | |
1.1.3.3.1. | Empātijas saistība ar citiem psihiskajiem fenomeniem | |
1.1.3.3.2. | Empātijas attīstības rezultāti | |
1.1.3.3.3. | Empātijas veidošanās un pašizjūtas saistība bērnībā | |
1.2. | Pusaudžu vecuma posma emocionālās un saskarsmes sfēras raksturojums | |
1.3. | Pusaudžu personības iezīmju īpatnības pilnās un nepilnās ģimenēs | |
1.4. | Darba pētījuma konceptuālā modeļa analīze | |
2. | Praktiskā daļa | |
2.1. | Pētāmās grupas un pētījuma norises apraksts | |
2.2. | Pētījumā izmantoto metožu apraksts | |
2.2.1. | V.V.Boiko empātijas spēju līmeņa diagnostikas metodika | |
2.2.2. | Pētījumā izmantotās matemātiskās statistikas metodes | |
2.3. | Rezultātu kvantitatīva un kvalitatīva analīze un interpretācija | |
Secinājumi | ||
Nobeigums | ||
Anotācija latviešu valodā | ||
Anotācija angļu valodā | ||
Anotācija franču valodā | ||
Literatūras saraksts | ||
Pielikums nr.1.V.V.Boiko empātijas spēju diagnostikas metodika /Latviešu valodā/ | ||
Pielikums nr. 2. Методика диагностики уровня эмпатических способностей В.В.Бойко /Krievu valodā/ | ||
Pielikums nr. 3. Aptaujas anketas empātijas spēju līmeņa noteikšanai /Respondentiem iesniedzamais variants/ | ||
Pielikums nr. 5.Testa empātijas līmeņa noteikšanai rezultātu aprakstošā statistika pusaudžu no pilnām ģimenēm izlasei | ||
Pielikums nr. 6.Testa empātijas līmeņa noteikšanai rezult;atu aprakstošā statistika pusaudžu no šķirtām ģimenēm izlasei | ||
Pielikums nr. 7.testa empātijas līmeņa noteikšanai rezultātu apstrādes rezultāti /Izlasēm – pusaudži no pilnām un šķirtām ģimenēm/ | ||
Pielikums nr. 8. Testa empātijas līmeņa noteikšanai rezultātu apstrādes rezultāi /Izlasēm – pusaudži no pilnām un šķirtām ģimenēm, empātijas kanāli/ | ||
Pielikums nr. 10. Empātijas spēju līmeņa atšķirības dažādām izlasēm diagrammās |
Personības attīstības teorijas.
Pastāv vairākas teorijas par personības attīstības gaitu un izpausmēm. To ir pētījuši daudzi jo daudzi pazīstami psihologi, piemēram, Z.Freids, Ē.Ēriksons, D.Elkoņins, Ļ.Vigotskis, A.Freida, kā arī daudzi citi. Galvenā šo visu zinātnieku iezīme ir tā, ka viņi visi ir uzskatījuši par vajadzīgu izveidot personības attīstības vecumposmu iedalījumu. Šie iedalījumi nedaudz atšķiras gan aptvertā vecumposma ziņā, gan arī nosaukto attīstības stadiju skaita ziņā, tomēr galveno pazīmju un vecumposmiem raksturīgo izveidojušos iemaņu konstatējuma ziņā viņu novērojumi sasaucas.Lai izprastu vecāku šķiršanās ietekmi uz bērna attīstību, nepieciešams īsumā apskatīt visas bērna personības attīstības fāzes.
Ē.Ēriksona un Z.Freida personības teorijas ir samērā līdzīgas, jo nosauc galvenās iezīmes, kas notiek ar cilvēku attīstības gaitā. Vienīgā atšķirība starp viņu teorijām ir tā, ka Z.Freids savu pieeju balsta galvenokārt uz bioloģiskajiem faktoriem, bet Ē.Ēriksons – uz sociāliem virzītājspēkiem.
…
Bakalaura darbs personības attīstības psiholoģijā
- Empātijas līmeņa atšķirības 15 gadus veciem pusaudžiem no šķirtām un pilnām ģimenēm skolā X
- Sabiedrisko attiecību speciālista komunikatīvā kompetence darbā ar klientiem uzticības iegūšanai uzņēmumā SIA "Venda - 2"
- Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Starppersonu konflikta risināšanas taktiku atšķirības darbiniekiem vecumā no 25-35 un 45-55 gadiem X organizācijā
Term Papers for university60
-
Uzmanības noturība 6-7 gadus veciem zēniem un meitenēm
Term Papers for university34
Evaluated! -
Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās
Term Papers for university54
-
Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Term Papers for university68
-
Emocionālā izdegšanas sindroma līmeņa atšķirības X un Y organizācijā intelektuāli apkalpojošā sfērā strādājošām sievietēm
Term Papers for university49