-
Kafejnīcas "Bastions" tirgus segmentācija
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Patēriņa tirgus ietekmējošie faktori | 7 |
1.1. | Patērētāja pirkšanas lēmuma pieņemšanas procesa posmi | 7 |
2. | Mārketinga komplekss | 8 |
3. | Tirgus segmentācija un mērķa tirgus noteikšana | 9 |
3.1. | Tirgus segmentēšana | 10 |
3.2. | Mērķa tirgus | 16 |
4. | Kafejnīcas „Bastions” klientu izpēte un raksturojums | 17 |
4.1. | Demogrāfiskās pazīmes | 17 |
4.2. | Ģeogrāfiskās pazīmes | 21 |
4.3. | Sociāli ekonomiskās pazīmes | 22 |
4.4. | Klientu lojalitāte | 24 |
4.5. | Apmeklējumu laiks | 26 |
5. | Klientu apmierinātība | 28 |
5.1. | Klientu apmierinātības analīze pa atsevišķām kritēriju grupām | 28 |
5.2. | Kafejnīcas vispārīgais novērtējums | 30 |
6. | Jaunu pakalpojumu ieviešanas nepieciešamība | 32 |
7. | Mērķa tirgus atlase | 33 |
8. | Darba galvenie secinājumi un priekšlikumi | 34 |
Literatūras saraksts | 37 | |
PIELIKUMI | 38 |
Viesnīcu, restorānu un sabiedriskās ēdināšanas (HORECA) nozare aptver viesnīcas, bārus, krogus, restorānus, sabiedriskās ēdināšanas iestādes, restorānus ar ātri pagatavojamu ēdienu pārdošanu promnešanai, kafejnīcas un bistro. Šī nozare ir svarīgs darbavietu avots pakalpojumu nozarē un daudzās ES dalībvalstīs arī tautsaimniecībā kopumā. Eiropas Savienībā šajā augošajā nozarē pašlaik ir nodarbināti vairāk nekā 7,8 miljoni cilvēku. (osha.europa.eu, 2008)
Iedzīvotāju maksātspējas pasliktināšanās ļoti nopietni skārusi sabiedriskās ēdināšanas sektoru. Ievērojami samazinājies ne tikai to iedzīvotāju skaits, kuri mēdz pusdienot dažādās sabiedriskās ēdināšanas iestādēs, bet samazinājušās arī vidējās vienām pusdienām tērētās naudas summas. (nozare.lv, 2009)
Valmieras novadā sabiedriskās ēdināšanas nozare ir piesātināta un krīzes apstākļos katrs uzņēmums cenšas nosargāt savus klientus un apmierināt viņu vēlmes, lai sasniegtu pēc iespējas plašāku klientu loku. Klientu vēlmju izzināšana un apmierinātības novērtējums ir svarīgs katra uzņēmuma darbībā, jo tieši klients ir tas cilvēks, kas uzņēmumu var celt vai gremdēt. Sasniedzot klientu apmierinātības augstāko punktu uzņēmums iegūst klientu lojalitāti, kas nodrošina izaugsmes un attīstības iespējas nākotnē.
Lai uzņēmums varētu vērsties pie saviem klientiem un izprast to vēlmes un vajadzības vispirms ir jānoskaidro, kas tieši ir šie klienti. Uzņēmumam sava klientūra ir jāizpēta un jāveic tirgus segmentēšana, lai varētu uzrunāt savus klientus un nodrošināt atgriezenisko saiti. Segmentēšanas rezultātā uzņēmums noskaidro sev interesējošās mērķa grupas un atmet neizdevīgās, tādejādi ietaupot gan laiku, gan resursus.
Šobrīd aktīvi tiek plānoti kafejnīcas „Bastions” mārketinga pasākumi, kas nodrošinātu vēl ciešāku saikni ar klientiem, kā arī šo pasākumu viens no pamatmērķiem ir piesaistīt jaunus klientus. Tā kā šobrīd kafejnīcas klientūra ir salīdzinoši neskaidra un nav noteikta klientu iedalījuma ir nepieciešams veikt tirgus segmentāciju. Segmentācija nodrošinātu precīzu informāciju par uzņēmuma klientiem un to atrašanās vietu, kas ir svarīgi, lai uzņēmums varētu uzrunāt savus klientus. Tādejādi tiktu ietaupīti lieki resursi un laika izlietojumi, sasniedzot efektīvu mārketinga programmu, lai atgriezeniskās saites koeficients būtu pēc iespējas augstāks.
Pētījuma problēma: Neskaidra uzņēmuma klientūra
Pētījuma objekts: Kafejnīcas „Bastions” klienti.…
Darba tēma ir kafejnīcas „Bastions” tirgus segmentācija un mērķauditorijas noteikšana. Darba nosaukums – Kafejnīcas „Bastions” tirgus segmentācija. Darba mērķis ir noteikt mērķa tirgu un noskaidrot klientu apmierinātību ar kafejnīcu „Bastions”. Darbs sastāv no vairākām daļām. Pirmajā daļā darba autore iepazīstina ar tirgus segmentācijas teorētisko pusi. Otrajā daļā tiek veikta anketas analīze par kafejnīcas „Bastions” klientiem un to uzskatiem saistībā ar šo sabiedriskās ēdināšanas iestādi. Trešajā daļā darba autore izdara secinājumus un sniedz priekšlikumus uzņēmuma vadībai, sekmīgākai kafejnīcas darbībai. Pētījums tika veikts 2010. gada aprīlī. Darbs sastāv no 39. lpp., kurās ietilpst 5. tabulas,15. attēli un 1 pielikums. Galvenie iegūtie rezultāti : • Kafejnīcas „Bastions” lielākā daļa klientu ir sievietes , vecumā no 20 – 24 gadiem, kuras ir precējušās un dzīvo Valmierā. • Klienti ar kafejnīcu un tās pakalpojumiem pamatā ir apmierināti. Atslēgas vārdi : tirgus segmentācija, klientu apmierinātība
- Apdrošināšanas mārketinga īpatnības
- Kafejnīcas "Bastions" tirgus segmentācija
-
Latvijas ziedu tirgus konkurentspējas un attīstības iespēju analīze ES tirgus ietvaros
Term Papers74 International Organizations, Marketing, Advertising, Economics
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Apdrošināšanas mārketinga īpatnības
Term Papers for university56
-
Latvijas ziedu tirgus konkurentspējas un attīstības iespēju analīze ES tirgus ietvaros
Term Papers for university74
Evaluated! -
Mobilo sakaru tirgus attīstība Latvijā
Term Papers for university68
-
Jaunas preces sagatavošana ieviešanai tirgū
Term Papers for university66
Evaluated! -
Treileru tirgus un tā tendences Latvijā, jaunas komercdarbības uzsākšana
Term Papers for university94
Evaluated!