Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:793609
 
Author:
Evaluation:
Published: 02.02.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 35 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Tautas dejas kā viens no cilvēka aktivitātes veidiem    9
1.1.  Vēsturiskais aspekts    9
1.2.  Deju soļu prasmes nozīme    11
2.  Tautas deju apguve kā viens no mācību procesa uzdevumiem sportā    15
2.1.  Mācību procesa vispārējs raksturojums    15
2.2.  Fiziskās audzināšanas uzdevumi un realizācijas iespējas sporta stundā    18
2.3.  Tautas deju soļu apguve viens no uzdevumiem sporta stundā    20
2.4.  Deju soļu apguves komponeti    22
3.  Kustību apguves sākotnējā etapa raksturojums    25
4.  Vecumposma psihofizioloģiskais raksturojums    28
5.  Pedagoģiskais pētījums, tā organizācija un rezultāti    31
5.1.  Pētījuma bāzes raksturojums    31
5.2.  Pētījuma plāna izstrāde un izmantoto metožu izklāsts    32
5.3.  Anketēšanā iegūto rezultātu analīze    33
5.4.  Intervija ar sporta skolotājiem    41
5.5.  Sporta stundu pedagoģiskais novērojums    45
5.6.  Pedagoģiskā pētījumā iegūtie rezultāti    47
5.7.  Tematiskā materiāla izstrāde    49
  Secinājumi    50
Extract

SECINĀJUMI
Izstrādājot diplomdarbu un analizējot tajā iegūtos rezultātus, nonācu pie vairākiem secinājumiem.
• Deju horeogrāfu uzskati par latviešu tautas deju soļu izpildi krasi atšķiras. Arī šobrīd Latvijā horeogrāfi nav vienojušies par to, kādiem precīzi ir jābūt visiem latviešu tautas dejas pamatsoļiem. Par visu pamatu tiek uzskatīts H. Sūnas izdotā grāmata „Latviešu sadzīves horeogrāfija”, kurā publicēti visi Latvijā pieejamie soļi.
• Līdz mūsdienām Latvijā neviens nav pētījis dejas attīstību un informācijas par Latviešu tautas dejas vēsturi ir ļoti maz.
• Sporta standartā iekļautās prasības, kas attiecās uz latviešu tautas deju ir nepilnīgas un nav precīzi noformulētas. Daudzas no prasībām ne sporta skolotāji, ne skolēni nespēj izpildīt. Prasības ir ļoti augstā līmenī, skolotājam būtu nepieciešamas deju horeogrāfu zināšanas.
• Sākot mācīt latviešu tautas dejas pamatsoļus, skolotājiem ir svarīgi ievērot vecumposma psihofizioloģiskās īpatnības un kustības apguves sākotnējā posma uzdevumus.
• Galvenā problēma, kādēļ Kuldīgas pilsētas skolā skolēni nepārzina un neprot izpildīt latviešu tautas dejas pamatsoļus, ir skolotāju izvēle izvairīties no latviešu dejas mācīšanas sporta stundā. Skolotājiem trūkst informācijas un pieredzes. Daudzi skolotāji, tomēr cenšas iemācīt skolēniem paredzēto pēc sporta stundas programmas un izmanto savu personīgo pieredzi, kura dažreiz ir kļūdaina.
• Izmantojot metodisko materiālu, skolēni sekmīgi apgūst mācību procesam paredzētos latviešu tautas dejas pamatsoļus.
• Mācot sporta stundās latviešu tautas dejas, skolēniem rodas interese iesaistīties ārpusklases nodarbībās, tautas deju pulciņos un kolektīvos.
• Skolēnu stāja un ritma izjūta uzlabojas, ja stundās sekmīgi tiek pielietoti latviešu tautas dejas pamatsoļi.
Ieteikumi: lai atrisinātu šo problēmu, ieteiktu izstrādāt precīzus metodiskos materiālus, pēc kuriem sporta skolotāji varētu mācīties un mācīt skolēniem latviešu tautas dejas. Mācību priekšmeta programmās būtu vēlams precizēt soļus, aptvērienus un satvērienus, kurus skolēniem jāprot izpildīt.
Mana izvirzītā hipotēze pētījuma beigās apstiprina, ka metodisku materiālu pielietošana sporta stundās, mācot latviešu tautas dejas pamatsoļus, sekmē to apgūšanu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register