Term Papers
Business and Law
Economics
Latvijas MVU digitālie risinājumi Eiropas Savienības e-ko...-
Latvijas MVU digitālie risinājumi Eiropas Savienības e-komercijas eksporta tirgos
2021 - 2025 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 7 | |
1. | Teorētisko jautājumu apskats | 10 |
1.1. | Eksporta jēdziens, definējums un nepieciešamība | 10 |
1.2. | Kas ir Eiropas Savienība | 11 |
1.3. | Kas ir Šengenas zona | 12 |
1.4. | Kas ir Eiropas Savienības vienotais tirgus | 12 |
1.5. | Kas ir digitālie risinājumi | 13 |
1.6. | Kas ir sociālie tīkli | 14 |
1.7. | Kas ir mārketinga kanāli | 14 |
1.8. | Kas ir E-komercija | 15 |
1.9. | Kas ir elektropreces | 17 |
1.10. | Kas ir mazie un vidējie uzņēmumi | 17 |
2. | Digitālie rīki eksporta tirgus izpētei un Eiropas savienības tirgus analīze | 19 |
2.1. | Latvijas eksporta raksturojums | 19 |
2.2. | Eiropas tirgus raksturojums | 21 |
2.3. | Eiropas digitālās vides raksturojums | 29 |
2.4. | Digitālie rīki eksporta tirgus izpētei | 30 |
2.6. | Mērķauditorijas analīze | 35 |
2.7. | Elektrotehnikas un elektronikas nozares raksturojums | 37 |
2.8. | Eiropas populārāko sociālo tīklu analīze | 39 |
3. | Ekspertu interviju analīze | 45 |
3.1. | SIA DFP | 45 |
3.2. | New black media agency l.t.d. | 48 |
3.3. | LIAA eksporta veicināšanas nodaļa | 51 |
Secinājumi un priekšlikumi | 54 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 56 | |
Pielikumi | 64 | |
Ekspertu intervijas ar pārstāvi no SIA DFP Ričardu Avdejenoku, autora noraksts no audio faila, saīsinātā versijā | 65 | |
LIAA e-pasta aptaujā sniegtās atbildes | 68 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izpētot tēmu un pamatojoties uz teorētiskajām un analītiskajām atziņām, kā arī izstrādāto empīrisko pētījumu, darba autors nonāca pie sekojošiem secinājumiem:
1. Eksports ir iespēja uzņēmumam paātrināt savu attīstību, kā arī ir viena no iespējām kā augt, kad vietējais tirgus jau ir apgūts un pārsātināts.
2. Nišas produktiem, kam vietējā tirgū trūkst mērķauditorijas (tā ir pārāk maza, lai būtu rentabli uzturēt saimniecisko darbību), eksports ir iespēja uzņēmumam pastāvēt un būt veiksmīgam.
3. Produkta / pakalpojuma noieta tirgu dažādošana ir kā riska diversifikācija, kas ļauj uzņēmumam izdzīvot, ja kādā noieta tirgū izceļas ekonomiskā krīze vai nestabilitāte.
4. Vienotais Eiropas Savienības tirgus ir ar augstu potenciālu eksporta uzsākšanai Latvijas mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, jo atvērtās robežas jeb Šengenas zona ļauj ātri un vienkārši transportēt preces savienības robežās, kā arī vienotā tirgus principi nozīmē, ka eksportējamā prece / pakalpojums ES iekšienē neapliekas ar muitas nodokli.
5. Internetā pieejami vairāki digitāli rīki un platformas (piemēram: Google Marcet finder, trends vai Consumer barometer) kā arī var izmantot sociālo tīklu iekšējās statistikas ar ko bez maksas var veikt potenciālā eksporta tirgus analīzi un pārliecināties, vai tur atrodas pietiekami liela mērķauditorija, lai atmaksātos ieguldītās investīcijas eksporta uzsākšanai.
6. Latvijas Republika sniedz būtisku atbalstu eksporta uzsākšanai uzņēmumiem, kā arī rezultātu uzlabošanai. Kā piemēru var minēt valsts institūcijas LIAA sniegtās bezmaksas konsultācijas un seminārus mazajiem un vidējiem uzņēmumiem eksporta uzsākšanai vai veicināšanai, kā arī dažādus līdzmaksājumus dalībai starptautiskās izstādēs vai uzņēmējdarbību attīstošu pakalpojumu izmaksu segšanai (piemēram: līdzmaksājums mājaslapas izveidei).
…
Bakalaura darba tēma ir “Latvijas MVU digitālie risinājumi Eiropas Savienības E-komercijas eksporta tirgos”. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt Eiropas Savienības vienoto tirgu un digitālo risinājumu un platformu sniegtās iespējas eksporta uzsākšanai un veicināšanai, kā arī sniegt priekšlikumus mazajiem un vidējiem uzņēmumiem elektrotehnikas industrijā Latvijā. Pētījumu aktualizēja esošā situācija, ka Latvijas patēriņa tirgus ir ļoti neliels un statistikas dati liecina, ka tas turpina samazināties. Sākot uzņēmējdarbību Latvijā, ir jāņem vērā šie apstākļi, kas liek secināt, ka nišas produktu un pakalpojumu rentablas ražošanas nodrošināšanai var nepietikt ar vietējo tirgu, kā arī uzņēmumam iekarojot vietējo tirgu, lai turpinātu izaugsmi un attīstību ir nepieciešams doties eksporta tirgos. Pētījumā noskaidrots, kādas priekšrocības ir Eiropas savienotajā tirgū, ar kādām metodēm un digitālo risinājumu palīdzību iespējams identificēt potenciāli izdevīgākos un vieglāk sasniedzamos eksporta tirgus. Pirms eksporta valsts izvēles un analīzes, svarīgākais ir izpētīt un izprast savu klientu, lai pēc iespējas precīzāk varētu identificēt savu mērķauditoriju, ka ne tikai atvieglo eksporta valsts izpēti, bet ļauj krietni precīzāk nomērķēt uzņēmuma reklāmu un mārketinga paņēmienus, lai ar pēc iespējas zemākām izmaksām iegūtu maksimāli lielu atdevi. Pirmā daļa ir veltīta teorētisko jautājumu apskatam. Otrā daļa veltīta Latvijas un Eiropas eksporta tirgus analīzei, kā arī pieejamo digitālo risinājumu analīzei, ko iespējams izmantot eksporta uzsākšanai un veicināšanai, kā arī Latvijas elektrotehnikas industrijas analīze. Lai labāk izprastu situāciju eksporta tirgos un digitālo risinājumu izmantošanas iespējas un efektivitāti, trešajā nodaļā veicu ekspertu intervijas ar datora komponentu eksportējošu, vidējā lieluma uzņēmuma SIA DFP pārstāvi Ričardu Avdejenoku, zīmolu stilisti un mārketinga aģentūras New black media agency l.t.d. pārstāvi Gunu Melderi, kā arī e-pasta aptauju ar, LIAA ārējo tirgu atbalsta nodrošināšanas nodaļas vadītāju Ingu Līdaku. Darba noslēgumā autors izdara secinājumus un sniedz priekšlikumus. Bakalaura darbs sastāv no 61 lpp., 7 attēliem, 1 tabulas, izmantoto avotu sarakstā iekļauti 46 avoti. Darbs sastāv no ievada, 3 daļām, secinājumiem un priekšlikumiem, 4 pielikumiem.
- Latvijas MVU digitālie risinājumi Eiropas Savienības e-komercijas eksporta tirgos
- Nodokļu problēmas un risinājumi Latvijā, Latvijas un Eiropas nodokļu politika
- Tabakas izstrādājumu aprite, Latvijas Republikai iestājoties Eiropas Savienībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Latvijas lauksaimniecība ceļā uz Eiropas Savienību
Term Papers for university67
-
Nodokļu aplikšanas problēma kā Latvijas integrācijas Eiropas Savienībā faktors
Term Papers for university85
-
Eiropas Savienības finansējums un tā nozīme Latvijas uzņēmumu eksporta palielināšanā
Term Papers for university50
-
Latvijas komercbanku konkurētspēja Eiropas finanšu tirgū
Term Papers for university68
Evaluated! -
Eiropas Savienības paplašināšanās un Latvijas tautsaimniecības attīstība tās kontekstā
Term Papers for university64