-
Literārie darbi – iztēles un fantāzijas rosinātāji vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Iztēle un fantāzija dažādu autoru skatījumā | 5 |
1.1. | Iztēles būtība pedagogu , psihologu un filozofu atziņās | 5 |
1.2. | Iztēles attīstība vidējā pirmsskolas vecuma bērniem | 15 |
2. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums (temata sakarā) | 20 |
2.1. | Intelektuālā attīstība | 20 |
2.2. | Emocionālā attīstība | 26 |
2.3. | Griba, motivācija | 29 |
3. | Literatūras nozīme bērnu personības attīstībā | 32 |
3.1. | Bērnu literatūras raksturojums | 32 |
3.2. | Literārie darbi – iztēles veicinātāji | 39 |
4. | Literāro darbu izmantošanas iespējas iztēles un fantāzijas rosināšanā (Praktiskais pētījums) | 42 |
4.1. | Pētījuma metodoloģiskais pamatojums | 42 |
4.2. | Vecāku anketēšana | 43 |
4.3. | Grupas raksturojums | 49 |
4.4. | Praktiskais darbs ar bērniem | 49 |
Secinājumi | 65 | |
Literatūras saraksts | 66 |
Ievads
Pirmsskolas iestādes apmeklē bērni, kas būs nākamie skolnieki un vēlāk pieaugušie, kas veidos mūsu nākotni. Ir svarīgi, lai mūsu jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei, kas to gaida nākotnē. Vecāki un skolotāji ir atbildīgi, lai bērniem nodrošinātu labus sadzīves apstākļus, izglītību. Neviens nevēlās, lai bērns izaug neizglītots un emocionāli nabadzīgs.
Bērni no dabas ir kustīgi, zinātkāri, emocionāli, radoši. Mūsu uzdevums palīdzēt attīstīties un veicināt radošu un emocionāli bagātu bērnu veidošanos. Radošas darbības princips tiek izvirzīts kā viens no izglītības pamatprincipiem. Radoša personība ir cilvēks ar bagātu iztēli, fantāziju. Šādas personības veidošanās notiek visos vecumposmos, bet īpaša nozīme ir pirmsskolas vecumā, kad bērni izjūt tieksmi intensīvi apgūt pasauli, kad pieaug viņa patstāvība. Svarīgi, lai bērna iztēles veicināšanai vienmēr tiktu nodrošināti mācību materiāli, lai viņa radošās izpausmes netiktu ierobežotas. Mums jāpalīdz bērna fantāzijai izaudzēt spārnus, lai tā lido un pavada bērnu visu mūžu. P.Dāle saka: „Ja cilvēkam nebūtu fantāzijas, jeb izdomas spējas, viņš būtu nabadzīgs, nožēlojams radījums. Cilvēks bez fantāzijas nevarētu iedomāties neko jaunu, viņš nebūtu jaunveidotājs, jaunu formu un ceļu atradējs, ideju un gara iemiesotājs, radītājs. Palicis bez fantāzijas tālredzīgās skatīšanas un tās spēcīgo spārnu skrējiena, cilvēks kā gliemezis ierautos visšaurākajā īstenības čaulā(...)”[7.109]
Svarīga loma pirmsskolas vidējā vecuma posma bērnu iztēles un fantāzijas rosināšanā ir bērnu literatūrai. Grāmata ir neaizstājama, tā pamāca, izglīto, palīdz iepazīt apkārtējo pasauli, izprast to. Grāmata spārno fantāziju. Mūsdienu bērni skatās kinofilmas, televizoru, spēlē videospēles, darbojas pie datora – tas viss, pieļauju, ir aizraujoši, taču ar iztēli un fantāziju tam nav nekā kopīga. Literārie darbi, to varoņi liek bērnam domāt un just līdzi, bērns rada savus iedomu tēlus, jaunus notikumus. Bērna iztēle ir neizsmeļama un ar literatūras palīdzību mēs varam to pilnveidot. Viss diženais, kas jebkad pasaulē ir piepildījies, vispirms ir radies cilvēka iztēlē. Ceru, ka pratīšu bērnus ieinteresēt un grāmata kļūs par viņu labāko draugu.
Savā darbā pētīju dažādu autoru darbus par iztēli, fantāziju, bērnu literatūru. Centos izzināt vidējā vecumposma bērnu psihisko attīstību un to, kā literatūra palīdz rosināt un bagātināt bērnu iztēli un fantāziju.
Pētījuma objekts – literārie darbi pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets – iztēles un fantāzijas attīstība vidējā pirmskolas vecuma bērniem.
Mērķis - teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu nozīmi vidējā pirmskolas vecuma bērnu iztēles un fantāzijas rosināšanā.
Hipotēze – Literatūra veicina iztēles un fantāzijas attīstību, ja:
• pieaugušais zina bērna iztēles veidošanās likumsakarības;
• tiek radīta emocionāli pozitīva gaisotne literārā darba uztveres gaitā;
• literārais darbs atbilst bērna interesei, pieredzei un vajadzībām.
…
- Literārie darbi – iztēles un fantāzijas rosinātāji vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
- Preventīvā sociālpedagoģiskā darbība pusaudžu alkoholisma mazināšanā bērnu namā
- Sociālā pedagoga darbība pusaudžu konfliktrisināšanas prasmju attīstīšanā skolā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Bērnu iztēles veicināšana, izmantojot ģeometriskās formas
Term Papers for university31
-
Rotaļa kā estētiskās audzināšanas līdzeklis
Term Papers for university53
-
Rotaļu darbības attīstība, izmantojot zīmju valodu apmācības procesā
Term Papers for university57
Evaluated! -
Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Term Papers for university40
Evaluated! -
Literatūra kā bērnu radošās darbības sekmētāja vecākajā pirmsskolas vecumā
Term Papers for university59
Evaluated!