-
Mācību un profesionālās prakses problēmas un risinājumi LLU studentiem
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 6 | |
1. | CILVĒKKAPITĀLA TEORIJAS NOSTĀDNES | 8 |
1.1. | Cilvēkkapitāla teorētiskā izpratne | 8 |
1.2. | Izglītības loma cilvēkkapitāla veidošanā | 9 |
1.3. | Indivīda spēju novērtējuma atšķirīgi aspekti | 16 |
2. | MĀCĪBU UN PROFESIONĀLĀS PRAKSES, TO LOMA STUDIJU PROCESĀ | 21 |
3.1. | Mācību un profesionālo prakšu būtība | 21 |
3.2. | Pieredzes veidošanās process prakses laikā | 21 |
3. | PĒTĪJUMA REZULTĀTI PAR PROBLĒMĀM UN RISINĀJUMIEM SAISTĪBĀ AR MĀCĪBU UN PROFESIONĀLAJĀM PRAKSĒM LLU | 26 |
3.1. | Pētījuma metodoloģija | 26 |
3.2. | Mācību un profesionālo prakšu reglamentējošo dokumentu apskats | 28 |
3.3. | Ekspertintervijā iegūtās informācijas analīze | 31 |
3.4. | Intervijās ar prakšu vadītājiem un koordinatoriem iegūtās informācijas analīze | 37 |
3.5. | Intervijās ar studentiem iegūtās informācijas analīze | 41 |
3.6. | Pētījuma gaitā identificētās nozīmīgākās problēmas un to risinājumi | 44 |
SECINĀJUMI | 47 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 48 |
Lai studiju laikā varētu apvienot teorētiskās zināšanas ar praktiskajām ir jāizvēlas studēt profesionālajās studiju programmās, kurās ir paredzētas prakses. Un ar profesionālo izglītību saprot, ka tā ir praktiska un teorētiska sagatavošanās darbībai noteiktā profesijā, noteiktas pakāpes un līmeņa profesionālās kvalifikācijas ieguvei un pilnveidei. Savukārt, profesionālās izglītības programmas tiek saprastas kā izglītības programmas, kas nodrošina izglītojamā garīgo un fizisko spēju attīstību, praktisku un teorētisku sagatavošanos profesionālai darbībai un dzīvei sabiedrībā.
Studentiem, kuri ir absolvējuši profesionālo studiju programmu pastāv iespēja ātrāk integrēties darba tirgū divu iemeslu dēļ un tie ir:
1.mācību prakse ir bijusi uzņēmumā, kurš labprāt turpinās sadarbību ar studentu arī pēc studiju beigšanas;
2.mācību praksē iegūtā pieredze tiks uzskatīta kā priekšrocība uzsākot darba attiecības.(Augstāko un profesionālo: 2007)
1.NODAĻA
Cilvēkkapitāla teorijas nostādnes
1.1. Cilvēkkapitāla teorētiskā izpratne
Cilvēkkapitāla (angļu val. human capital) jēdziens dod iespēju atklāt būtiskus indivīda ekonomiskās darbības, kā arī personiskās un sociālās labklājības nosacījumus un jēdziens tiek saprasts kā cilvēka spēju un iemaņu kopums, no kura atkarīgs viņa ekonomiskās un sociālās aktivitātes potenciāls. Bet skatot cilvēkkapitāla definīciju, tad tā parasti akcentē indivīda izglītību, iemaņas, prasmes un zināšanas, kas palielina viņa ekonomiskās darbības produktivitāti, tas ir ietver profesionālās zināšanas, sociālās prasmes, veselību, motivāciju, vērtības, attieksmes, talantus, pieredzi un citas īpašības. (A. Zobena, 2007:10)…
Darba teorētisko daļu veido cilvēkkapitāla teorētiskā izpratne, kas balstīta uz G.Bekera cilvēkkapitāla teoriju un izglītības loma cilvēkkapitāla veidošanā. Darba otrajā nodaļā – apskatītas mācību un profesionālās prakses un to loma studiju procesā. Bakalaura darba trešajā nodaļā, praktiskā daļā, ir veikts pētījums, kur tiek izpētīts LLU mācību un profesionālo prakšu organizēšanas process un norise, kā arī ar to saistītās problēmas un risinājumi. Pētījumā ir izmantota kvalitatīvā pieeja socioloģijā – dokumentu analīze un intervijas. Ar strukturēto interviju palīdzību tika noskaidrots ekspertes, prakšu vadītāju un studentu viedoklis par LLU organizētajām mācību un profesionālajām praksēm. Apskatīti spēkā esošie reglamentējošie dokumenti, kuri attiecināmi uz mācību un profesionālo prakšu organizēšanas kārtību. Darba noslēdzošā daļā tiek izdarīti secinājumi par pētījumā iegūtajiem rezultātiem, darba ietvaros izvirzīto uzdevumu un mērķa realizācijas gaitu un atbilstību darba teorētiskai daļai.
Pielikuma nav.
- Bezdarba analīze un problēmas Latvijā
- Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
- Mācību un profesionālās prakses problēmas un risinājumi LLU studentiem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Bezdarba samazināšanas iespēju organizēšana Kurzemē
Term Papers for university46
Evaluated! -
Bezdarba analīze un problēmas Latvijā
Term Papers for university50
Evaluated! -
Bezdarbs un tā samazināšanās iespējas Latvijā
Term Papers for university35
Evaluated! -
Sensorā audzināšana didaktiskajā spēlē
Term Papers for university48
Evaluated! -
Nelabvēlīgo ģimeņu sociālās problēmas un to rašanās cēloņi
Term Papers for university38