Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Māksliniecisko izteiksmes līdzekļu izmantošanas iespējas, atveidojot gaismēnu klusajā dabā vizuālās mākslas stundās 8.klasē

     

    Term Papers51 Art, Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:772021
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.02.2014.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 20 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
1.  Pusaudžu vecumposma vispārējs raksturojums    8
1.1.  Audzināšanas loma radošas personības attīstībai    11
1.2.  Mākslinieciski radošās darbības nozīme pusaudžu vispusīgā attīstībā    13
2.  Radošās domāšanas attīstība attēlojot gaismēnas klusajā dabā vizuālās mākslas stundās    15
2.1.  Analītiskās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās    16
2.2.  Kritiskās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās    19
2.3.  Metaforiskās un analogās domāšanas attīstība    21
2.4.  Alternatīvās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās    22
2.5.  Transformējošās domāšanas attīstība    24
2.6.  Provokatoriskās domāšanas attīstība    26
2.7.  Emocionālās domāšanas attīstība    27
2.8.  Intuitīvi asociatīvās domāšanas attīstība    28
2.9.  Sensorās domāšanas attīstība    29
2.10.  Sinektiskās domāšanas attīstība    31
2.11.  Filozofiskās domāšanas attīstība    32
2.12.  Pozitīvās domāšanas attīstība    34
3.  Apgaismojuma ietekme uz uzstādījumu    36
3.1.  Gaismēnu attēlošanas principi    38
3.2.  Izmantojamie materiāli atveidojot gaismēnas klusajā dabā    39
4.  Pols Sezans un gaismēna viņa klusajās dabās    40
4.1.  Īsa biogrāfija un centieni ienākt mākslas pasaulē    41
4.2.  Mākslinieciskās daiļrades īpatnības Pola Sezana darbos    43
5.  Mācību procesa organizācija un metodika vizuālās mākslas stundās 8.klasei    44
5.1.  Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi atveidojot gaismēnu klusajā dabā    45
5.2.  Mācību didaktisko principu izmantošana    46.
  Rezultāti    48
  Secinājumi    50
  Izmantotā literatūra un avoti    51
Extract

SECINĀJUMI
Domāšanas process sākas ar to, kā mēs „skatāmies” uz jebkuru lietu, objektu, parādību vai procesu. Šī skatīšanās – izpēte ir atkarīga no mūsu vēlmēm un vajadzībām izzināt aplūkojamo
objektu. Mēs varam skatīties uz objektu kopumā, kā uz noslēgtu, pabeigtu veselumu, varam skatīties uz objekta daļu, izpētot tuvplānā un varam skatīties uz objektu globālās attiecībās – objekta vieta visu pārējo objektu kontekstā, to savstarpējās attiecības. (4, 5)
Nonākot saskarsmē ar dažādām mākslas formām, pusaudzim tiek izkopta jūtu pasaule.
Mākslinieciskā darbība arī spēcīgi ietekmē gribas attīstību. (19, 20) Māksla ir varenākais līdzeklis fantāzijas attīstībai. (19, 21) Mākslas pozitīvo ietekmi uz cilvēka attīstību sākot jau ar mazām bērnu dienām, varētu uzskaitīt vēl un vēl, taču, šinī gadījumā, kad ir pierādīta
radošās domāšanas attīstība vizuālās mākslas stundās, pievērsīšos tieši tam.
Tātad, ja ņem vērā radošās domāšanas daudzos veidus un tehnikas, var teikt, ka tā ir vispusīga domāšana, piemērojama jebkurai dzīves situācijai. Analītiskā domāšana, manuprāt, ir visbiežāk izmantojamā domāšana – ļoti daudzās dzīves situācijās, tā nepieciešama daudzu
profesiju pārstāvjiem, tāpat tās klātbūtne nepieciešama gandrīz visos mācību priekšmetos, visvairāk gan matemātikā, rasēšanā, fizikā u.tml. Līdzīgi ir arī ar kritisko domāšanu – tā pielietojama gan sadzīviskās situācijās, gan atbildīgu profesiju pārstāvju uzdevumos.
Metaforiskā domāšana vairāk gan attiecināma uz mākslu, literatūu, bet tā atsvaidzinās arī cilvēku savstarpējās attiecības, padarīs ikdienu gaišāku!
Tāpat transormējošā, provokatoriskā, sinektiskā un filozofiskā – jebkura no šīm
domāšanas tehnikām tiek pielietota ikdienā, jebkurā citā mācību priekšmetā, sadzīviskās darbībās un sarežģītās operācijās. Radošās domāšanas attīstībai ir ļoti būtiska loma pusaudža attīstībā. Tāpēc gribētu vērst uzmanību uz to, ka, ne tāpēc skolnieki apgūst vizuālo mākslu, lai visi kļūtu par māksliniekiem, bet gan tāpēc, lai attīstītu daudzās spējas un prasmes, ko sniedz vizuālās mākslas priekšmets, tai skaitā, radošo domāšanu.
Atgriežoties pie aprobācijas Kārļa Videnieka Rīgas 77. vidusskolā, kur 8. klasē, kur tika veikts pētījums, bija 32 skolnieki, bet tas ir par daudz, lai skolnieki viena skolotāja vadībā kvalitatīvi apgūtu šo mācību priekšmetu, jo, ja ņem vērā, ka mācību stundā ir vien 40 minūtes, bet vizuālās mākslas priekšmets prasa arī individuālu pieeju, jad, jāteic, ka šī pieeja izpaliek vai netiek veikta pienācīgā apjomā, attiecīgi skolnieks saņem mazāk, kā tas būtu vēlams.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −51,45 €
Work pack Nr. 1337760
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register