-
Mazbērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija latviešu valodā | 3 | |
Anotācija angļu valodā | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Mazbērna vecuma bērnu psiholoģiski pedagoģiskais raksturojums | 8 |
1.1. | Visparīgs raksturojums | 8 |
1.2. | Bērna personības attīstības raksturojums | 16 |
2. | Adaptācijas process pirmsskolas izglītības iestādē | 19 |
2.1. | Adaptācija | 19 |
2.2. | Adaptācijas process pirmsskolas izglītības iestādē | 22 |
3. | Ieteikumi bērnu audzinātājiem un vecākiem | 32 |
3.1. | Bērna un mātes adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē | 32 |
3.2. | Saskarsme- emocionālās labklājības pamats | 35 |
4. | Praktiskā daļa | 42 |
4.1. | Novērošana, anketēšana, intervijas | 42 |
4.2. | Pētījuma organizācija un gaita | 43 |
Secinājumi | 55 | |
Izmantoto avotu saraksts | 56 | |
Pielikumi | 58 |
Cilvēka attīstība ir nepārtraukts process. Katru jaunu attīstības periodu raksturo savas īpatnības, ko nosaka galvenokārt garīgā un fiziskā attīstība, kā arī dzīves un sociālie apstākļi, audzināšana, pašaudzināšana.
Mazbērna vecums- laika posms no pirmā līdz trešajam dzīves gadam. Šajā posmā bērnam jāvelta īpaša uzmanība. Daudz laika jāvelta, lai bērnam iemācītu pieklājīgi un pareizi ēst, dzert, mazgāties, sakārtot mantas.
Īpaši svarīgi ir attīstīt bērnā runu, valodu, prātu, domāšanu, iztēli un spēju novērot, salīdzināt, veidot priekšstatus par lietām, parādībām. Sekmējama arī atmiņas attīstība.
Vērība veltāma arī uzmanības attīstībai. Šajā vecumā bērns spēj jau 10-15 minūtes kaut ko konkrētu aplūkot, novērot, klausīties, nodarboties ar iesākto.
Bērnā jāattīsta un jānostiprina pozitīva attieksme pret pieaugušajiem un citiem cilvēkiem, jācenšas panākt, lai bērni apgūtu elementāros uzvedības noteikumus, lai izprastu, ko drīkst darīt, ko nedrīkst darīt.
Bērnā jāattīsta prasme būt atbildīgam par uzdoto, iesākt pabeigto līdz galam un pārvarēt grūtības atbilstoši bērna spēkiem.
Jāsniedz priekšstatus par labo, skaisto un slikto.
Īpaši svarīga, šajā dzīves posmā, ir ģimenes mīlestība. Arī videi, kurā aug un attīstās bērns ir ļoti liela nozīme, tās izveide ir atkarīga tieši no vecākiem.
Arī man pašai ir divus gadus vecs dēliņš, tieši tādēļ es izvēlējos rakstīt par šo tēmu, jo ļoti svarīgi ir saprast savu bērniņu, izprast bērna uzvedību un viņa rīcību dažādās situācijās, arī man bērniņš ir uzsācis bērnudārza gaitas, arī man kā māmiņai ir daudz pārdzīvojumu, kad mīlulis ir jāatstāj viens jaunā vidē.
Liekas vēl vakar savu mazuli atvedāt no dzemdību nama, bet jau dzemdību atvaļinājums tuvojas beigām, jā, laiks skrien vēja spārniem un pienāk tāds brīdis, kad mazulītis jāsāk vest uz bērnudārzu, kad vecākiem jāatgriežas iepriekšējā dzīves ritmā, jāatsāk darbs, vai arī nav jāatsāk, bet jebkurā gadījumā šajā laika posmā daudzi vecāki uzdod sev jautājumu: vai bērnam apmeklēt bērnudārzu? Varbūt, ka šāds jautājums nemaz nepastāv, bērnudārzs būs jāapmeklē, taču vienalga, jau ilgi pirms šā brīža vecāki sāk satraukties un uzdot sev jautājumus: kā mūsu vienīgais un mīļotais bērns paliks bez mums nepazīstamos un jaunos apstākļos?
Mūsdienu dzīves ritmā, šajā vecumā daudzi vecāki ir spiesti sākt vest savas atvasītes uz bērnudārzu. Daži bērni adaptējas labi, bet dažiem adaptācija sagādā problēmas. Šis posms ir grūts gan pašiem bērniem gan arī viņu vecākiem, bet tas ir pārejošs, vienīgi vajag apbruņoties ar pacietību, būt saprotošiem un mīlēt savu bērnu.…
Anotācija Darba nosaukums: mazbērna adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autors: Estere Blauva Darba mērķis: pētīt bērna adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē. Pētot savā darbā adaptācijas procesu: • Izanalizēju 1-3 gadus veca bērna personības attīstības likumsakarības; • Izzināju adaptācijas procesa jēdzienu dažādu autoru skatījumā; • Pētīju bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē; • Izdarīju secinājumus un izstrādāju rekomendācijas adaptācijas procesa organizācijai pirmsskolas izglītības iestādē. Savā darbā izpētīju, ka bērna sociālā adaptācija pirmsskolā noritēs sekmīgi, ja: • Vecāki un pedagogi izpratīs sociālās adaptācijas būtību; • Tiks ievērotas bērnu psiho fiziskās un individuālās attīstības likumsakarības; • Tiks veidota drošības un uzticēšanās saikne attiecībās –ģimene un pirmsskolas darbinieki. Videi, kurā attīstās bērns ir ļoti liela nozīme un mūsu pieaugušo uzdevums ir likt bērniem justies drošiem, pārliecinātiem un laimīgiem, lai kur bērns atrastos. Lappušu skaits: 67 Attēlu skaits: 1 Tabulu skaits: 4 Pielikumu skaits: 8 Izmantoto informācijas avotu skaits: 30
- Audzināšanas darba īpatnības izglītības iestādē bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem
- Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
- Mazbērnu adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Term Papers for university72
Evaluated! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja vadības stils - skolotāju kreativitātes sekmētājs
Term Papers for university75
-
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Term Papers for university109
Evaluated! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja un vecāku sadarbība izglītības iestādes darba pilnveidošanā
Term Papers for university78
Evaluated! -
Hiperaktivitātes korekcijas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
Term Papers for university56
Evaluated!