Term Papers
Sciences
Anatomy, Medicine and Hygiene
Medicīnas nozares portāla "Med-Inform" izveidošana-
Medicīnas nozares portāla "Med-Inform" izveidošana
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācijas | 4 | |
Ievads | 7 | |
1.nodaļa. | Elektroniskā komercija | 9 |
1.1. | E-komercijas un e-bizness | 10 |
1.2. | E-komercijas priekšrocības | 14 |
1.3. | E-komercijas neveiksmju raksturojums | 16 |
1.4. | E-komercijas trūkumi | 19 |
2.nodaļa. | Informācijas produkta tirdzniecība | 22 |
2.1. | Portāli | 25 |
2.1.1. | Portāla raksturojums | 25 |
2.1.2. | Portālu veidi | 27 |
2.1.3. | Nozares portāls vai vortāls | 30 |
2.1.4. | Portālu izveidošanas līdzekli un perspektīvas | 32 |
3.nodaļa. | Marketinga pētījumi | 36 |
3.1. | Interneta attīstības novērtējums | 36 |
3.1.1. | Demogrāfiskie radītāji | 36 |
3.1.2. | Vidējais Interneta lietotājs Latvijā | 38 |
3.1.3. | Interneta lietotāju tīmeklī veikto pirkumu un informācijas meklēšanas analīze | 39 |
3.2. | Interneta medicīnas resursu pētījums | 40 |
3.2.1. | Esošu medicīnas nozares portālu novērtējums | 43 |
3.2.2. | Esošas medicīnas portālu trūkumi | 44 |
3.3. | Pētījumu rezultāti | 45 |
4.nodaļa. | Medicīnas nozares portāla Med-Inform izveidošana | 47 |
4.1. | Projekta uzdevumu un mērķa apraksts | 48 |
4.2. | Projekta priekšrocības un iespējas | 48 |
4.3. | Vortāla apmeklētāji | 49 |
4.2.1. | Mērķauditorijas lieluma un efektivitātes prognoze | 50 |
4.4. | Pakalpojumi un cenas | 53 |
4.5. | Projekta rentabilitātes prognoze | 55 |
4.5.1. | Ienākumu daļa | 55 |
4.5.2. | Izmaksas daļa | 58 |
4.6. | Kapitālieguldījumu atmaksāšanas perioda noteikšana | 60 |
4.7. | Dizains | 61 |
4.8. | Navigācijas un struktūra | 64 |
4.9. | Servera operētājsistēmas izvēle | 68 |
4.9.1. | Servera operētājsistēmas nozīme | 68 |
4.9.2. | OS analīze | 69 |
4.9.3. | Operētājsistēmas tirgus tendences | 72 |
4.9.4. | Serveru OS izvēle – Linux | 74 |
4.10. | Datu bāzes izvēle | 75 |
4.10.1. | Esošu DB novērtējums | 75 |
4.10.2. | DB tirgus tendences | 77 |
4.10.3. | DB izvēle – MySQL 4.0 | 78 |
Secinājumi un priekšlikumi | 81 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 83 | |
Galvojums | 85 |
Savā darbā „Nozares portāla Med-Inform izveidošana” autors apskata starptautiskā Interneta portāla medicīnas nozares izveidošanas nepieciešamību un iespējas, kādas tas sniegtu tās dalībniekiem un apmeklētājiem.
Darbs strukturēts četros blokos – pirmajā autors apskata e-komercijas vēsturi, būtību, kādas priekšrocības, trūkumus un iespējamo riskus tā piedāvā modernam biznesam. Otrajā daļā autors apskata informācijas produkta tirdzniecības tendences un esošo portālu tipus. Trešajā blokā autors analizē marketinga pētījumus:
1.Par Interneta attīstību Baltijā un Eiropā;
2.Par Internetā eksistējošos medicīnas resursus.
Ceturtajā, galvenajā blokā autors apskata medicīnas nozares portāla Med-Inform izveidošanas procesu – tiešu datu bāzes un servera operētājsistēmas izvēli, projekta dizaina, struktūras un ērtas navigācijas izveidi.
Darbā autors izsaka pieņēmumu, ka mūsdienās ir lietderīgi izmantot Internetu kā kanālu darbā ar saviem mērķa pircējiem un efektīvā modernas informācijas tehnoloģijas izmantošana ļauj ne tikai ne saglabāt savu tirgus daļu, bet parādoties jauniem tirgus dalībniekiem iegūt priekšrocības sīvas konkurences cīņā.
Darba gaitā autors nonāk pie secinājuma, ka medicīnas nozares Med-Inform portāls ir spēcīgs instruments tieši tirgu paplašināšanai, potenciālu klientu iekarošanai un apkalpošanai, jaunu bizness sakaru nodibināšanai.
Pēdējo gadu zinātnes sasniegumi un jaunu tehnoloģiju rašanās ieviesuši mūsu dzīvē daudz kā jauna. Vispasaules Interneta tīkla un personālā datora rašanās ir milzīgi ietekmējusi visu apkārtējo pasauli. Visnozīmīgākās izmaiņas ir skārušas mūsdienu biznesa vešanas principus un koncepcijas.
Modernajam biznesam raksturīgas arvien lielākas piedāvājuma iespējas, lielāka globālā konkurence un pieaugošas patērētāju prasības. Tāpēc ir saprotams, ka biznesā visā pasaulē mainās gan organizācijas struktūras, gan vadīšanas metodes. Vecās hierarhijas sistēmas tiek “saplacinātas” un izlīdzinātas, izskaužot barjeras starp kompāniju nodaļām. Tiek likvidēti šķēršļi starp kompāniju un tās patērētājiem un piegādātājiem. Kompānijām ir iespēja būt efektīvākām un elastīgākām, veicot darbības kompānijas iekšienē, strādāt daudz tuvāk ar piegādātājiem, kā arī būt atsaucīgākiem uz patērētāju vajadzībām un prasībām. Tā atļauj kompānijām noteikt labākos piegādātājus, neņemot vērā to ģeogrāfisko novietojumu, kā arī pārdot preces globālajā tirgū.
Vispasaules Interneta tīkla izmantošanas paplašināšanās tempi ir veicinājuši tirgu un potenciālo patērētāju daudzuma teritoriālu paplašināšanos, izmaksu samazināšanos un pārdošanas efektivitātes palielināšanos (1. att.). Pēc pēdējām prognozēm 2004.gadā Interneta „iedzīvotāju” var sasniegt vairāk kā 700 miljonus cilvēku. [3]
Pieaugot Interneta popularitātei, arvien vairāk kompāniju uzsāk savu komercdarbību vai atsevišķus procesus pārcelt uz vispasaules tīkla, jo radušās iespējas ļauj sasniegt galveno biznesā – priekšrocības konkurētspējā.
Viens no pašiem zināmākajiem un veiksmīgākajiem atklājējiem biznesa vešanā ar vispasaules Interneta tīkla palīdzību ir elektroniskais veikals – Amazon.com. Vārdi „e-komercija, e-bizness” arvien vairāk parādās masu informācijas līdzekļos. Abiem šiem terminiem ir daudz kā kopēja, taču tai pat laikā pastāv zināmas atšķirības, par kuram tiks aprakstīts turpmāk.
Darba tēmas „Nozares portāla Med-Inform izveidošana” aktualitāti lielā mērā ir saistīta ar Interneta strauji pieaugošo nozīmi komercdarbībā tieši jaunu tirgu iekārošana un patērētāju loka paplašināšana. Pēdējos gados ir ievērojams specializēto Interneta lapas radīšanas pieaugums, kuri specializējas uz konkrētu tematiku un auditoriju – nozaru portāli vai vortāli. Darba mērķis ir nozares portāla Med-Inform izveidošana un analīze. Darba gaitā autors atbildes uz jautājumu vai ir mērķtiecīgi izmantojot Internetu kā kanālu darbā ar savām mērķa pircējiem, partneriem un cik sekmīgs tās varētu būt.
Pamatojoties uz izvēlēto tematu un savākto datu veidu, darbā tika lietota grupēšanas un salīdzināšanas metodes. Diplomdarbā kā galvenie literatūras avoti ir izmantoti Latvijas un Ārzemju IT žurnāli, laikraksti, pētījumi, speciālā literatūra.
Izejot no izvirzīta mērķa, darbā risināmie uzdevumi ir:
izpētīt e-komercijas vēsturi un e-biznesa būtību, atšķirību;
izpētīt nozares portālu mērķus, priekšrocības, trūkumus;
izdarīt speciālus marketinga pētījumus par projektu – Interneta attīstību Latvijā un Eiropā, un Interneta medicīnas resursu pētījumi;
noteikt projekta mērķa auditoriju un klientu;
izstrādāt projekta peļņas un izmaksas prognozi, kā arī noteikt projekta atmaksāšanas periodu;
noteikt projekta tehniskas risinājumu virzienus.…
Darbā „Nozares portāla Med-Inform izveidošana” apskatīta starptautiskā Interneta portāla medicīnas nozares izveidošanas nepieciešamība un iespējas, kādas tas sniegtu tās dalībniekiem un apmeklētājiem.
- Homeopātija
- Medicīnas nozares portāla "Med-Inform" izveidošana
- Pusaudžu alkoholisms kā viena no deviācijas problēmām
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Term Papers for university83
Evaluated! -
Valsts budžeta finansēto veselības aprūpes pakalpojumu attīstības analīze
Term Papers for university68
Evaluated! -
Negatīvās emocionālās nokrāsas attēlu ietekme uz sirdsdarbības frekvenci un vizuāli izsaukto potenciālu parametriem redzes un asociatīvajā garozā
Term Papers for university56
Evaluated! -
Fizioterapeitu profesionālās darbības aspekti un pacientu vērtējums par fizioterapijas pakalpojumiem ambulatorās ārstēšanas etapā
Term Papers for university71
-
Dzelzs deficīta anēmijas veicinošie faktori sievietēm
Term Papers for university36
Evaluated!