Tautsaimniecība ieņem ļoti svarīgu lomu valsts attīstībā, kas iekļauj vairākas nozares,
un viena no svarīgākajām ir tieši transports. Konkurētspējīga transporta sistēma ir viens no
svarīgākajiem priekšnosacījumiem katras valsts sociālās un arī ekonomiskās attīstības
nodrošināšanai. Transports ir tautsaimniecības nozare bez kuras citas nozares nevar pastāvēt.
Ar transporta nozari ir cieši saistīta vesela virkne citu nozaru, tajā skaitā ietilpst enerģētika,
lauksaimniecība, transporta mašīnbūve, tirdzniecība, noliktavu saimniecībā un daudzas citas.
Mūsdienās vislielākā uzmanība tiek pievērsta tieši aviācijas sektora attīstībai. Maģistra
darba tēma ir plaši apspriesta zinātniskajā literatūrā, un kā jau minēts – svarīga arī tieši
Latvijas tautsaimniecības attīstībā.
IATA1
pārliecinoši atzīst, ka starptautiskā lidosta Rīga kļūst par svarīgu lidostu
Ziemeļeiropā. Asociācijas pētījumā ir norādīts, ka Latvijai ir unikāla iespēja attīstīt savu
lielāko lidostu, ņemot vērā vēsturisko pieredzi, ģeopolitiskās robežu izmaiņas un jaunās
pasaules ģeogrāfijas saskarsmi. Starptautiskajai lidostai Rīga ir iespējas sniegt ne tikai ērtu
pieeju Latvijai, t.i., nodrošināt globālo saikni, bet arī būt par starp-reģionu saiti (Starptautiskā
lidosta .., bez dat.).
Maģistra darba mērķis ir novērtēt aviācijas pasažieru pārvietošanās telpisko virzienu
sezonalitāti lidostā Rīga.
Maģistra darba mērķa sasniegšanai izvirzīti šadi uzdevumi:
1. Zinātniskās literatūras analīze par maršrutu tīkla veidošanos pasaulē;
2. Literatūras analīze par maršrutu tīkla veidošanos lidostā Rīga;
3. Datu par aviācijas pasažieru plūsmas sezonālajām izmaiņām lidostā Rīga ieguve un
analīze;
4. Iegūto rezultātu interpretācija un izvērtējums.
Maģistra darba hipotēze: Vasaras sezonas maršrutu vidējā distance ir statistiski būtiski
garāka par vissezonu maršrutu vidējo distanci.…