Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Pirmsskolas vecuma bērnu emocionalitātes attīstības sekmēšana mūzikas uztveres procesā

     

    Term Papers58 Pedagogy, Music

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:503937
 
Evaluation:
Published: 25.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 36 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Emociju psiholoģiskais raksturojums    6
1.1.  Emociju jēdziens, to veidi    6
1.2.  Emociju attīstība pa vecumposmiem    11
1.3.  Emociju attīstību kavējošie un veicinošie apstākļi    16
2.  Mūzikas kā emociju izraisītājas raksturojums    21
2.1.  Mūzikas vispārējais skaidrojums    21
2.2.  Emociju atspoguļojums mūzikā    26
3.  Mūzikas klausīšanās process kā emociju rosinātājs pirmsskolas vecuma bērniem    30
3.1.  Mūzikas klausīšanās mērķis un uzdevumi pirmsskolā    30
3.2.  Repertuāra atlases nozīme    34
3.3.  Mūzikas klausīšanās organizācija pirmsskolas izglītības iestādē Izmantotās literatūras saraksts    38
4.  Mūzikas klausīšanās kā pirmsskolas vecuma bērnu emocionalitātes attīstītāja praktiskā izpēte    43
4.1.  Vecāku anketēšanas rezultātu izvērtējums    43
4.2.  Intervija ar mūzikas skolotāju    52
4.3.  Bērnu zīmējumu izvērtējums    57
  Secinājumi    61
  Izmantotās literatūras saraksts    62
Extract

1.Emociju psiholoģiskais raksturojums
1.1. Emociju jēdziens, to veidi

“Psiholoģijas vārdnīcā” emocijas ir definētas kā "psihes regulācijas process, kas nodrošina cilvēkam iespēju rīkoties mērķtiecīgi un norāda uz notikušā subjektīvo nozīmīgumu, saistot izziņu procesus ar personības struktūru". [19;41]
No tā var secināt, ka emocijas cilvēki var redzēt savā un citu uzvedībā, par emocijām liecina tas, kā viņi izturas pret dažādām lietām, tas, kā jūtas, ja nav sasnieguši savu iecerēto rezultātu, vai priecājas, ja saskaras ar kaut ko patīkamu un sev tīkamu.
Savukārt, "Pedagoģijas terminu skaidrojošā vārdnīcā" emocijas tiek definētas kā "neiropsihiskās pašregulācijas komplekss, reakcija uz iekšējiem un ārējiem kairinājumiem, uzbudinājums, kas izpaužas specifiskā, samērā īslaicīgā pārdzīvojumā un reaģēšanā dažādās situācijās, patikā un nepatikā, priekā, bailēs, pārsteigumā, atspoguļojas mīmikā, žestos un valodā. Emocijām ir liela nozīme saskarsmē un kultūrā"[17;48].
Tātad emocijas cilvēki var paust gan vienatnē, gan atrodoties saskarsmē ar kādu citu cilvēku. Tās parādās dažādās situācijās, piemēram, sarunājoties ar kādu, lasot grāmatu, skatoties televizoru, vai arī klausoties mūziku. Emocijas var būt īslaicīgas, kuras cilvēki atspoguļo visdažādākajos veidos, piemēram, īsi, skaļi iekliedzoties, cilvēks var paust savas bailes, ja kāds to ir nobaidījis. Savas emocijas var paust arī ar žestiem, piemēram, pieliekot sejai priekšā roku, var paust pēkšņu baiļu emocijas.
Emocijas izpaužas kā:
1. Ārējās ekspresīvās pārmaiņas cilvēka uzvedībā (mīmika, pantomīmika
utt.)
2. Dažāda tipa pārdzīvojumi, ko sauc par prieku, bailēm vai nemieru.
3. Pārmaiņas organismā, kuras parasti saistās ar attiecīgiem emociju nosaukumiem.
4. Izziņas zonas pārmaiņas – tā, piemēram, bailes it kā paplašina objektu skaitu, kas var būt bīstami, un prasa nepārtrauktu modrību, sekojot šiem objektiem. [19;41]

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1230507
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register