-
Pusaudžu mobinga īpatnības skolas vidē saistībā ar pašvērtējumu
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 6 | |
I. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 9 |
I.1. | Mobinga jēdziena būtība | 9 |
1.1.1. | Mobinga klasifikācija | 12 |
1.1.2. | Mobinga pazīmes, izpausmes un sekas | 14 |
1.1.3. | Mobinga izplatība skolas vidē un tā risināšanas iespējas | 20 |
1.1.4. | Mobinga profilakse | 24 |
1.2. | Pusaudžu vecuma vispārējs raksturojums | 30 |
1.2.1. | Pusaudžu vecuma krīze | 34 |
1.3. | Pašvērtējuma jēdziens pusaudžu vecumā | 37 |
1.3.1. | Pašvērtējuma attīstība ontoģenēzē | 41 |
1.3.2. | Pašvērtējuma loma starpattiecību attīstībā | 44 |
2.ii. | PRAKTISKĀ DAĻA | 46 |
2.1. | Pētījuma norises gaita un metodiku apraksts | 46 |
2.1.1. | Skolēnu pašizjūta skolā saistībā ar piederības un mobinga problēmas izpausmi | 47 |
2.1.2. | S.Budassi metodika pašvērtējuma līmeņa noteikšanai | 48 |
2.2. | Pētījumā iegūto rezultātu analīze un interpritācija | 50 |
2.2.1. | Ar Budassi metodiku iegūto datu analīze un interpritācija | 50 |
2.2.2. | Anketas rezultātu interpritācija | 50 |
2.2.3. | Skolotāju intervijas rezultātu interpritācija | 63 |
SECINĀJUMI | 70 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 72 |
Pētījuma objekts:
Pusaudžu mobinga un pašvērtējuma saistība.
Pētījuma mērķis:
Izpētīt mobinga īpatnības pusaudžiem skolas vidē saistībā ar pašvērtējumu.
Pētījuma uzdevumi:
1.Izanalizēt psiholoģiskās teorijas un pētījumus saistībā ar mobingu, pusaudžu pašvērtējumu un vecumposmu.
2.Ar anketas un testa palīdzību izpētīt mobinga īpatnības skolas vidē saistībā ar pusaudžu pašvērtējumu.
3.Atlasīt pētījumam atbilstošas metodes, organizēt pētījuma izlasi un veikt izpēti.
I. TEORĒTISKĀ DAĻA
1.1. Mobinga jēdziena būtība
Psiholoģi mobingu definē, kā emocionālus uzbrukumus un asociē to ar terorizēšanu un sekošanu. Sekošana ir psiholoģiskais novārgums, kas ir tāpat kaitīgs un iznīcinošs kā mobings. Tas ir pārdomāts, sistemātisks un pastāvīgs novārgums. Terorizēšana ir novārguma forma skolās un iekļauj fizisku vardarbību, kamēr pārējie mobinga veidi iekļauj verbālu novārgumu un nav atpazīti. Mobingu arī definē kā emocionālu linčošanu, psiholoģisku teroru, psiholoģisku vardarbību, traumu, psiholoģisku apvainojumu, emocionālus uzbrukumus, iebiedēšanu un emocionālu apvainojumu. Pilnu mobinga aktivitāšu darbības sfēru pārskatīja un identificēja Chappel un Di Martino. Darbs tika izdots ar International Labour Office palīdzību referāta formā 1998. gadā ar nosaukumu „Vardarbība darbā”. Mobings, terorizēšana un sekošana ir problēmas, kuras ir atpazītas visā pasaulē un šo problēmu daudz pēta (Chapell, Di Martino, 2006).…
Mobings jeb psiholoģiskais terors skolās mūsdienās ir ļoti aktuāls temats. Šodien šī parādība nereti ir sastopama pusaudžu vidū. Piemēram, Latvijas skolās ir reģistrēti daudzi gadījumi, kad bērni, jaunieši pielieto vardarbību, kas ir agresijas izpausmes veids. Šīs parādības var ietvert vienā jēdzienā, kura nosaukums ir mobings. Šajā darbā tiks noskaidrots, kāpēc rodas un pastāv mobings, kādi ir tā cēloņi un sekas, kā nekļūt par mobinga upuri, kā no tā ir jāizsargājas un, galvenais, vai pret pusaudzi vai pusaudžu grupu vērstais mobings ir atkarīgs no viņu pašvērtējuma līmeņa. Darbā tiks izanalizētas psiholoģiskās teorijas un pētījumi saistībā ar mobingu un pusaudžu pašvērtējumu.
- Depresijas dziļuma pakāpes saistība ar trauksmes līmeni
- Pašvērtējuma līmeņa atšķirības pusaudžu un jauniešu grupās
- Pusaudžu mobinga īpatnības skolas vidē saistībā ar pašvērtējumu
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Depresijas dziļuma pakāpes saistība ar trauksmes līmeni
Term Papers for university52
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Term Papers for university83
Evaluated! -
Depresijas līmeņa saistība ar alkohola lietošanu 15-16 gadus veciem zēniem
Term Papers for university54
Evaluated! -
Speciālās skolas jaunāko klašu skolēnu savstarpējā saskarsme: problēmas un risinājumi
Term Papers for university68
-
Pusaudžu grūtniecība kā sociāla problēma
Term Papers for university48
Evaluated!