Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Radošās darbības veicināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās sākumskolas 1.klasē

     

    Term Papers77 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:677817
 
Evaluation:
Published: 06.01.2015.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 32 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Radošuma jēdziens pedagoģiskajā un psiholoģiskajā skatījumā    7
1.1.  Teorētiskās nostādnes par radošumu pedagoģijā un psiholoģijā    7
1.2.  Radošuma jēdziena skaidrojums mākslas kontekstā    22
1.3.  Sākumskolas vecumposma psiholoģiskais raksturojums saistībā ar pētāmo problēmu    30
1.4.  Sākumskolas vecumposma psiholoģiskais raksturojums    35
2.  Radošās darbības veicināšana vizuālās mākslas stundās    39
2.1.  Vizuālās mākslas mācību saturs    39
2.2.  Radošās darbības veicinošie pedagoģiskie nosacījumi    43
3.  Radošās darbības veicināšana vizuālās mākslas stundās 1.klasē    47
3.1.  Pētījuma organizācija un metodika    47
3.2.  Novērošanas rezultātu analīze    51
3.3.  Nepabeigto teikumu metodes analīze    62
3.4.  Pedagoģiskā eksperimenta analīze    67
  Secinājumi    90
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    92
Extract

Secinājumi
Izstrādājot bakalaura darbu, pamatojoties uz teorētisko atziņu analīzi, izzinot vecumposmu attīstības likumsakarības sākumskolā, izzinot radošās darbības veicinošos nosacījumus, var secināt, ka:
1. Bērna darbība vizuālās mākslas stundās 1. klasē tiek radoši veicināta tad, ja tiek ievērots vecumposma īpatnību raksturojums. Šis ir izziņas vecums, kad bērns vēlas uzzināt atbildes uz daudziem jautājumiem, vecums, kad bērnu ir viegli ieinteresēt izpausties radoši, piedāvājot jaunus mākslinieciskās izteiksmes līdzekļus, nodrošinot ar dažādu materiālo bāzi. Šis ir arī vecums, kad bērns spēj ātri pārslēgties no vienas lietas un otru, bet ja interese ir noturīga, tas liecina par spējām noteiktā jomā. Skolas pirmajā klasē bērns ātri nogurst, tāpēc skolotājam ir jāmēģina variēt paņēmienus un metodes.
2. Šajā vecumā bērni jau sāk tiekties pēc patstāvības, viņi nevēlas, lai kāds traucē viņu darbojamies, nepievērš lielu uzmanību skolotāja teiktajam, pedagoģiskā eksperimenta rezultāti parādīja, ka tas nav slikti vizuālās mākslas stundās, ja pedagogs vēlas, lai bērna darbs būtu tapis radošā nevis reproducējošā procesā, jo tad sanāk visradošākie darbi, kuri nav ietekmējušies no skolotājas viedokļa un uzskatiem.
3. Daļēji apstiprinās bakalaura darbā izvirzītā hipotēze, ka bērna radošo darbību vizuālās mākslas stundās var veicināt tad, ja tiek radīta pozitīva psiholoģiskā un emocionālā vide, ne tikai pozitīvi pārdzīvojumi veicina radošo darbību, bet arī negatīvie, jo viss, kas bērna raisa emocijas, pozitīvas vai negatīvas, spēj viņā izraisīt ierosmi radošajai darbībai.
4. Novērojuma rezultāti parādīja, ka visradošākie darbi bērniem bija, tad, kad vajadzēja klausīties mūziku un to attēlot, jo tad nebija uzdots konkrēts uzdevums, bet pedagoģiskajā eksperimentā, kad tika dots uzdevums, mūzika palīdzēja tikai dažiem bērniem.
5. Daļēji apstiprinās analizētā teorija un hipotēze, ka radošo darbību iespējams veicināt, ja tiek nodrošināti tādi apstākļi, kas stimulē radošo uzvedību. Pedagoģiskais eksperiments parādīja, ja skolotājs pirms darba demonstrē paraugu, tad liela daļa bērnu būs reproducējuši šo paraugu, vēl daļa bērnu būs attēlojuši šo paraugu, pieliekot vai noņemot kādu tēlu.
6. Bērna radošā darbība nav iedomājama bez noteiktām prasmēm un iemaņām, tāpēc uzsākot darbu, svarīgi fiksēt, kādā līmenī ir bērnu prasmes, bet tas nenozīmē, ka ja bērns nespēj veikt nepieciešamās roku kustības, viņa darbs nebūs radošs, jo kā pierādīja pedagoģiskais eksperiments, lai arī bērniem, kuriem novērošanas rezultāti parādīja problēmas ar rakstāmpiederumu noturēšanu un rokas satvērienu, viņu darbiem nebija nepieciešamā spiediena, krāsas bija blāvas, līnijas saraustītas, bet darbiņi bija ļoti radoši un interesanti.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −8,98 €
Work pack Nr. 1355490
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register