-
Rotaļa – saskarsmes prasmju sekmētājs jaunākajā pirmsskolas vecumā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 6 | |
1. | Saskarsmes jēdziens, būtība, veidi un funkcijas | 10 |
1.1. | Saskarsmes jēdziens un struktūra | 10 |
1.2. | Saskarsmes veidi un funkcijas | 14 |
1.3. | Saskarsmes iezīmes jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem | 16 |
2. | Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna attīstības raksturojums | 20 |
3. | Trīs – četrus gadus vecu bērnu saskarsme ar citiem – raksturojums | 24 |
4. | Rotaļa kā saskarsmes veicinātāja | 27 |
4.1. | Rotaļas jēdziens | 37 |
4.2. | Rotaļa – pirmsskolas vecuma bērnu savstarpējās saskarsmes veicinātāja | 39 |
4.3. | Rotaļas un lietu vides saistība bērna saskarsmes prasmju un iemaņu veidošanā | 45 |
5. | Pedagoga un bērna saskarsmi veicinošo rotaļu praktiskā izpēte | 50 |
5.1. | Pirmsskolas vecuma bērnu, audzinātājas un vecāku sadarbības un rotaļu kā līdzekļu izpēte un analīze | 51 |
6. | Ieteikumi un rekomendācijas | 68 |
Secinājumi | 71 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 73 |
Bakalauram izvēlējos tēmu: „Rotaļa – saskarsmes prasmju sekmētājs jaunākajā pirmsskolas vecumā”.
Mērķis – izpētīt rotaļas nozīmi bērnu saskarsmes prasmju un iemaņu veidošanās procesā jaunākajā pirmsskolas vecumā.
Hipotēze – Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes un iemaņas veidojas sekmīgāk, ja kā līdzeklis to veidošanās procesā tiek izmantota rotaļa.
Pētījuma objekts – Rotaļa pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Pētījuma priekšmets – 3-4 gadus vecu bērnu saskarsme rotaļās un rotaļnodarbībās.
Uzdevumi –
1.Izanalizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par saskarsmes īpatnībām un rotaļu nozīmi pirmsskolas vecumā.
2.Izpētīt pedagogu un pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes ikdienā un rotaļu procesā.
3.Apkopot rotaļas, kas veicina bērnu un pedagoga, bērna un bērnu saskarsmi.
4.Pētīt pedagoģisko procesu, pieaugušo un bērnu saskarsmi.
5.Izstrādāt ieteikumus pirmsskolas pedagogiem saskarsmes prasmju un iemaņu veicināšanā.
Darba pirmajā nodaļā iepazīstinu ar saskarsmes jēdzienu, būtību, veidiem un funkcijām.
Lai sekmīgi noritētu bērnu psihiskā attīstība un veidotos humāna personība, saskarsmē ar bērnu, pieaugušajiem jāizzina vecumposmu īpatnības, tāpēc:
Otrajā nodaļā trīs līdz četru gadus vecu bērnu attīstības raksturojums.
Trešajā nodaļā rakstu par pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes vajadzībām.
Pirmsskolas izglītības programmas realizēšanas galvenais līdzeklis ir rotaļa – gan kā bērnu patstāvīga darbība, gan kā pieaugušo organizēta darbība, tāpēc:
Ceturtajā nodaļā rakstu par rotaļu - kā saskarsmes veicinātāju gan starp vienaudžiem, gan pieaugušajiem.
Piektajā nodaļā veicu gan kā pieaugušā, gan kā pedagoga un bērnu saskarsmi veicinošo rotaļu praktisko izpēti.
Izpēte apkopota divās apakšnodaļās, kur ietilpst pedagoģiskie vērojumi rotaļās un rotaļnodarbībās, kā arī ir apkopoti rezultāti.
Pēc iegūtajiem pētījumu rezultātiem izstrādāti ieteikumi un rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem un vecākiem. Veicot pētījumu ar vērojumiem, anketēšanu esmu pārliecināta, ka man ir izdevies hipotēzē izvirzītos nosacījumus pierādīt – izprotot pozitīvu nozīmi saskarsmē bērniem, atlasot tās rotaļas, kuras veicina pieaugušā saskarsmi ar bērnu un bērnam ar bērnu, izzinot viņa personību, tās attīstības nosacījumus, attīstot sadarbības prasmes. Pētot saskarsmes īpatnības pirmsskolas vecumā, kā arī iepazīstoties ar visu, kas saistīts ar rotaļu šajā vecumā, varu pamatoti sacīt, ka tas ievērojami paplašinājis manus priekšstatus un psiholoģiskās zināšanas.
Bakalaura darbs sastāv no 74 lappusēm, 3 diagrammu attēliem, 4 tabulām. Izmantoti 39 literatūras avoti, no kuriem divi krievu valodā un divi ārzemju valodā.
Strādājot ar 3 – 4 gadus veciem bērniem savā pirmsskolas iestādē es saprotu, cik svarīga ir saskarsmes veidošanās jaunākajā pirmsskolas vecumā. Tā kā galvenā bērnu darbības joma šajā vecumā ir rotaļa, tad saskarsmes veidošanu varētu saistīt ar bērnu darbību dažādās rotaļās.
Rotaļas iespējas ir ļoti plašas, tā veido bērnu pašapziņu, vingrina bērnu spējas, paplašina rīcības un darbības iespējas, nodrošina personības pilnīgas brīvības izpausmes iespējas, izkopj valodu, rotaļa modina bērnā ziņkāri un interesi, atdzīvina senču tradīcijas, izkopj bērnu tikumisko rīcību, un noteikti attīsta saskarsmes prasmes un iemaņas, kuru apgūšana mūsdienu demokrātisko pārmaiņu pasaulē, kļūst par ikdienas nepieciešamību (1.;131.).…
Saskarsmes jēdzieni, būtība, veidi un funkcijas, kā arī saskarsmes iezīmes jaunākā pirmskolas vecuma bērniem. Darbā iekļauts jaunākā pirmskolas vecuma bērna attīstības raksturojums kā arī bērna saskarsme ar citiem bērniem. Rotaļas jēdziens, rotāļa kā saskarsmes veicinātāja, kā arī pirmskolas vecuma bērnu savstarpējās saskarsmes veicinātāja. Darbā iekļautas rotaļas veicinošas un lietu vides sastība bērna saskarsmes prasmju un iemaņu veidošanā. Pedagoga un bērna saskarsmju veicinošo rotaļu praktiskā izpēte. Ieteikumi un rekomendācijas, secinājumi un izmantotās literatūras saraksts.
- 5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
- Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
- Rotaļa – saskarsmes prasmju sekmētājs jaunākajā pirmsskolas vecumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Term Papers for university72
Evaluated! -
Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
Term Papers for university55
Evaluated! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja vadības stils - skolotāju kreativitātes sekmētājs
Term Papers for university75
-
Diskusijas metode 9.klases skolēnu runas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
Term Papers for university48
Evaluated! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Term Papers for university109
Evaluated!