Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Rotaļas - fonemātiskās uztveres sekmētājas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem

    TOP 50

    Term Papers44 Pedagogy

14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:635795
 
Evaluation:
Published: 13.05.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 30 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija latviešu valodā    5
  Ievads    5
1.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums    6
1.1.  Vispārējās attīstības likumsakarības    6
1.2.  Runas attīstība bērniem vecākajā pirmsskolas vecumā    12
1.3.  Skaņu izrunas traucējumi, to cēloņi    18
2.  Fonemātiskās uztveres būtība, tās ietekmējošie faktori    13
3.  Rotaļas – fonemātiskās uztveres sekmēšanas līdzeklis    21
4.  Pirmsskolas izglītības skolotāja sadarbība ar logopēdu    26
5.  Rotaļu atlase un izmantošana fonemātiskās uztveresaktivizēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    30
5.1.  Bērnu fonemātiskās uztveres izpēte    34
5.2.  Rotaļu atlase un pielietošana darbā ar bērniem skaņu pareizizrunas rosināšanai    37
5.3.  Pedagoģiskā darba rezultātu apkopošana, analīze    43
  Secinājumi    43
  Izmantotā literatūra   
Extract

Nobeigums
Darba izstrādes gaitā tika apkopotas dažādu autoru atziņas par rotaļas nozīmi fonemātiskās uztveres attīstībā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem.
Tika veikts pētījums, lai noskaidrotu rotaļas izmantošanas iespējas bērnu fonemātiskās uztveres attīstības veicināšanā .
Realizējot pētījuma mērķa sasniegšanai izvirzītos uzdevumus , tika gūti šādi secinājumi:
1. Analizējot dažādu autoru atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām un to ietekmi valodas veidošanās procesā, ir jārespektē bērna daudzšķautņainā daba, kura nevar attīstīties bez pieaugušā mērķtiecīgas virzības.
2. Daudzu valodas attīstības traucējumu pamatā ir nepietiekami attīstīta fonemātiskā uztvere, t. i. , spēja diferencēt pēc izrunas līdzīgās skaņas, tāpat arī nepietiekami attīstīta spēja runas plūsmā nodalīt valodas skaņu kompleksus – vārdus, tos atcerēties un tikpat precīzi atkārtot.
3. Vecākajā pirmsskolas vecumā, lai sekmīgi sāktu mācīties lasīt un rakstīt, ir nepieciešams pamats – pilnvērtīga runas un valodas attīstība. Un viens no būtiskākajiem pareizas runas attīstības priekšnoteikumiem ir fonemātiskās uztveres attīstība.
4. Fonemātiskās uztveres aktivizēšanā veiksmīgi izmantojami speciāli vingrinājumi un rotaļas, kas piesaista bērnu uzmanību. Fonemātiskās uztveres attīstībā svarīgs priekšnoteikums ir dzirdes uztveres un uzmanības attīstīšana, ko realizē ar speciālu rotaļu palīdzību.
5. Nodarbību un ārpusnodarbību laikā, pielietojot mērķtiecīgi izvēlētus vingrinājumus, rotaļas un spēles, tiek trenēta dzirdes uztvere un attīstīta runa un valoda, tātad – aktivizēta arī fonemātiskā dzirde.
6. Veicot pedagoģiskos vērojumus, apkopojot aptaujas rezultātus un analizējot bērnu darbus, var izdarīt secinājumus, ka rotaļām izvirzītais uzdevums – veicināt fonemātiskās uztveres attīstību, tika sekmīgi veikts un izvirzītā hipotēze, ka bērnu fonemātiskā uztvere pilnveidojas, ja skolotājs sistemātiski izmanto rotaļas runas nodarbību un ārpusnodarbību laikā, ir pierādīta.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −28,40 €
Work pack Nr. 1242003
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register