Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Rotaļu izmantošana matemātisko priekštatu veideidošanā 5-6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem

     

    Term Papers60 Pedagogy, Psychology

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:841671
 
Evaluation:
Published: 17.07.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 27 units
References: Not used
Time period viewed: 2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  5 – 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem raksturojums    7
1.1.  Jaukti attīstības traucējumi bērniem pirmsskolā    7
1.2.  Jaukto attīstības traucējumu psiholoģiskais raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    10
1.2.1.  Uztveres īpatnības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    10
1.2.2.  Atmiņas īpatnības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    11
1.2.3.  Uzmanības raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    12
1.2.4.  Runas attīstība raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    12
1.2.5.  Domāšana raksturojums bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    13
2.  Didaktisko rotaļu nozīme pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizēšanā 5 līdz 6 gadus veciem bērniem    14
2.1.  Pedagogu un psihologu atziņas par rotaļām pedagoģiskajā procesā    14
2.2.  Rotaļu jēdziena raksturojums    15
2.3.  Rotaļu mērķtiecīga organizēšana    17
3.  Matemātisko priekšstatu veidošanās nozīme pirmsskolas vecuma bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem attīstībā    19
3.1.  Matemātisko priekšstatu apguves būtība    19
3.2.  Rotaļas matemātikas attīstībā 5 līdz 6 gadus veciem bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    25
3.3.  Didaktisko rotaļu nozīme matemātikas attīstība pirmsskolā bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    28
3.4.  Skolotāja loma matemātisko priekšstatu attīstībā    30
4.  Praktiskais pētījums    32
4.1.  Pētījuma organizācija un metodika    32
4.2.  Aptaujas rezultātu analīze    33
4.3.  Rotaļu izmantošana matemātisko priekšstatu attīstībā pēc “Pirmsskolas mācību programmas” bērniem paredzamajiem sasniedzamajiem rezultātiem 3. pirmsskolas izglītības posmā bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem    43
  Nobeigums    59
  Literatūras saraksts    61
  Pielikums    63
Extract

Nobeigums
Kursa darba izstrādes laikā, pētot teorētisko literatūru par 5 līdz 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem un spēļu un rotaļu nozīmi pirmsskolā matemātikas attīstībā, darba autore secina:
1. Analizējot pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par bērna attīstību saistībā ar rotaļas darbību, par spēļu un didaktisko rotaļu būtību un to ietekmi uz bērna attīstību un matemātisko priekšstatu veidošanos bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem, ir svarīgi pārzināt psiholoģiskās attīstības īpatnības, lai veiksmīgi organizētu pedagoģisko procesu pirmsskolā.
2. 21. gadsimtā mūsu bērni dzīvo pasaulē, kuras virzītājspēks ir informācijas apmaiņa ar tehnoloģijas palīdzību, tāpēc bērniem jāpārzina matemātika un jārisina problēmas, izmantojot matemātisko domāšanu. Svarīgi jau no pirmsskolas vecuma sniegt bērniem zināšanas matemātisko priekšmetu veidošanā.
3. Elementāro matemātisko priekšstatu veidošana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem noris efektīvāk, ja tiek izmantotas rotaļas. Tieši rotaļās pilnveidojas matemātiskie priekšstati, pašmotivācija, vēlme mācīties, kā arī tiek veicināta bērna domāšanas attīstība, spēja salīdzināt, analizēt, spriest un vispārināt.

Organizējot un veicot pedagoģisko pētījumu par rotaļu nozīmi 5 līdz 6 gadus vecu bērnu ar jauktiem attīstības traucējumiem matemātisko prasmju attīstībā darba autore secina:
1. Aptaujātie respondenti izprot, ka jauktie attīstības traucējumi ir raksturīgi ar to, ka bērniem ir kavēta bērna vispārējā attīstība, kas neatbilst faktiskajam vecumam.
2. Aptaujas rezultāti liecina, ka 65 % respondentu (13 no 20) uzskata, ka pirmsskolas vecuma bērni mācību saturu apgūst integrētā mācību procesā – rotaļdarbībā visas dienas garumā. Tādēļ matemātisko prasmju apguve ir integrēta rotaļdarbībā, un sekmē dažādo matemātisko vienību apguvi bērniem ar jauktiem attīstības traucējumiem rotaļdarbībā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,48 €
Work pack Nr. 1380176
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register