-
Sekmīgas adaptācijas veicināšana 1.klases skolēniem
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 6 | |
1. | Adaptēšanās būtība un tās saistība ar personības attīstību | 8 |
1.1. | Adaptācijas jēdziens | 9 |
1.2. | Personības attīstība jaunākajā skolas vecumposmā | 10 |
1.3. | Adaptācijas perioda norisi ietekmējošie faktori | 13 |
1.4. | Bērnu gatavība skolai un tās ietekme uz adaptācijas procesu | 17 |
1.5. | Skolotāja loma adaptēšanās veicināšanā | 26 |
1.6. | Ģimenes atbalsts adaptācijas periodā | 30 |
1.7. | Skolotāju un vecāku savstarpējā sadarbība adaptēšanās sekmēšanai | 35 |
2. | Pētījums par sekmīgas adaptācijas veicināšanu 1. klases skolēniem | 41 |
2.1. | Pētījuma metodoloģija | 42 |
2.2. | Pētījuma rezultātu analīze | 43 |
2.3. | Ieteikumi vecākiem un pedagogiem sekmīgai adaptācijas procesa veicināšanai | 62 |
Secinājumi | 66 | |
Nobeigums | 68 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 70 | |
Pielikumi | 72 |
Nobeigums
Lai adaptācijas process skolā noritētu veiksmīgāk, kā arī sekmētu bērna personības attīstību ir, pirmkārt, labi jāiepazīst jaunie skolnieki, labi jāorientējas bērnu attīstībā, attiecīgā vecumposma likumsakarībās, vajadzībās, interesēs, darbības motivācijā, bērna paradumos, kā arī jāveido labvēlīgu, pozitīvu mikrovidi klasē. Īpaša uzmanība jāpievērš saskarsmes stilam, kas pozitīvi ietekmē bērnu aktivitāti un darbošanos. Jāveido stabila emocionālā saite starp pedagogu un bērnu, kā arī bērnu sociālā kompetence, savaldīgums, iejūtība, labestība, patstāvīgums, garīgā elastība, prasmi droši lietot intelektuālās spējas.
Veiksmīgu adaptācijas procesa norisi būtiski ietekmē vide, kurā bērns atrodas, lai tajā bērnam tiek radīta piederības, drošības un uzticēšanās izjūtas. Tas ir nopietns uzdevums, kuru jārisina gan skolotājiem, gan arī bērnu vecākiem. Tādēļ rūpīgi jāpārdomā metodes un jāmeklē padomi psihologu atziņās, lai panāktu, ka bērns jūtas drošs un mīlēts.
Kvalifikācijas darba mērķis ir sekmīgi realizējies, jo tika izzinātas sekmīgas adaptācijas veicināšanas iespējas 1. klases skolēniem.
Veicot anketēšanu skolēniem pierādījās, ka bērni ir psiholoģiski gatavi pedagoģiskajam procesam sākumskolā, jo bērni labprāt apmeklē skolu un pilda skolotāja norādījumus iesaistās un pauž sevi mācību darbībā. Bērni ir iejutušies kolektīvā un sadarbojas ar klasesbiedriem un skolotāju, kā arī ir draudzīgi un ieinteresēti veidot attiecības ar pārējiem bērniem.
Pēc vecāku anketas var secināt, ka vecāki pozitīvi attiecas pret skolu un sniedz bērniem uzmanību un atbalstu. Ģimenēs bērni ir sagatavoti skolas gaitu sākumam un bērniem tiek sniegta palīdzība un atbalsts mācību procesā. Vecāki sadarbojas ar klases audzinātāju tādā veidā apvienojot spēkus, lai palīdzētu bērniem vieglāk adaptēties skolā.
Intervijā ar skolotāju noskaidrojās, ka viņa ir kompetenta un labi izprot adaptācijas likumsakarības, kā arī pielieto tās savā darbā ar skolēniem. Skolotājas mācību metodes veicina savstarpējo sadarbību un mācību motivāciju, kā arī ceļ bērna pašvērtējumu un ticību saviem spēkiem. Skolotāja prot rēķināties ar bērna viedokli, ieklausīties un apmierināt katra bērna vajadzības.
Analizējot teorētisko literatūru par pētāmo problēmu un apkopojot pētījuma rezultātus, secināms, ka mērķis izzināt sekmīgas adaptācijas veicināšanas iespējas 1. klases skolēniem ir pamatots. Būtiski ir iepazīt un noskaidrot bērnu gatavību skolai, ņemot vērā kā bērna fizisko, tā psihisko un sociālo attīstību veselumā, nodrošinot bērna spējām un attīstībai piemērotu mācību procesu un tādējādi sekmējot bērna adaptāciju 1. klasē.
…
Bērniem skola ir jauna vide, kurā viss notiek savādāk nekā bērnu dārzā, nākas ievērot jaunus noteikumus. Bērniem jāatvadās no tik pierastajām rotaļām un jāpievēršas sistemātiskam mācību darbam. Viņiem ir jauna loma – skolēns. Pirmklasniekam ir svarīgi, lai viņu skolā pieņemtu. Tad viņā veidojas pārliecība par sevi, savu viedokli. Labvēlīga adaptācija veidojas tad, ja starp pedagogu un skolēnu ir savstarpēja sadarbība un attiecības.
- Bērnu iztēles veicināšana, izmantojot ģeometriskās formas
- Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
- Sekmīgas adaptācijas veicināšana 1.klases skolēniem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Didaktiskās spēles rakstītprasmes pilnveidošanai 1.-4.klasē
Term Papers for university57
Evaluated! -
Diskusijas metode 9.klases skolēnu runas prasmju pilnveidei angļu valodas stundās
Term Papers for university48
Evaluated! -
Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana ekonomikas stundās 5. un 6.klasē
Term Papers for university49
Evaluated! -
Sociālo prasmju attīstība 1.-4.klasēs
Term Papers for university37
-
Skolēnu adaptācijas process 1.klasē
Term Papers for university34