Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:807635
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.11.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 51 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.1.  5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums    7
1.1.1.  Psiholoģiskās attīstības raksturojums    7
1.1.2.  Psiho fizioloģiskās attīstības raksturojums    9
1.2.  5-6 gadus vecu bērnu intelektuālā attīstība.    14
1.2.1.  Psihisko procesu īpatnības    14
1.2.2.  Bērna prāta spēju attīstīšana izmantojot sajūtas un runu    21
1.3.  Pedagoga loma mācību procesa organizēšanā    26
1.3.1.  Skolotāja loma bērnu rotaļnodarbībās    30
1.4.  Vides loma bērnu darbībā    41
2.1.  Pētījuma metodika un organizēšana    52
2.3.  Pētījuma rezultāti un to analīze    52
3.  Secinājumi    74
  Literatūras saraksts    75
Extract

5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums
1.1.1. Psiholoģiskās attīstības raksturojums.
5 – 6 gadus vecu bērnu attīstību raksturojuši Ļ. Vigotskis, A. Ļeontjevs, Š. Amonašvili, Ē. Eriksons, Ž. Piažē, I. Elnebija, u.c.
Šajā periodā izmainās ķermeņa proporcijas. Kājas aug ātrāk par ķermeni. Piecgadīgam bērnam galva ir gandrīz sasniegusi pieauguša cilvēka galvas apmērus. Sestā gada beigās zaudē piena zobus. Sejas izteiksme zaudē savu bērnišķību. Šajā vecumā atklājas bērna individualitāte.
„Sešgadīgā bērna nervu sistēma un smadzeņu funkcijas ir tā pilnveidojušās, ka nervu procesi kļūst līdzsvarotāki. Sešus gadus vecs bērns ir sasniedzis tādu fiziskā un garīgā brieduma pakāpi, kas nodrošina iespēju sistemātiski mācīties”. [26., 63.].
„5 – 6 gadu vecums ir bērna intelektuālās attīstības, sociālās gatavošanās un emocionālās nobriešanas sensitīvais periods. Bez atbilstošas, šim vecumam piemērotas intelektuālās un garīgās barības un bez pieaugušo rūpēm netiks apmierinātas bērna izziņas, augšanas, saskarsmes, u.c. vajadzības un nenotiks viņa spēju un iespēju attīstība”. [26., 64.].
Galvenā bērnu mērķtiecības forma un nosacījums ir sistemātiski organizēta mācīšana un audzināšana. Šajā vecumā vajag pilnveidot runu un attīstīt izziņas intereses, kā arī iemācīt parastus mācību darbības paņēmienus. Psihes attīstība notiek vadošās darbības ietvaros. Vadošās darbības – rotaļas attīstības rezultātā notiek pārmaiņas bērna psihisko procesu attīstībā, sagatavojot viņu pārejai jaunā attīstības pakāpē.
„Šajā periodā turpina attīstīties iepriekšējā perioda jaunveidojumi, vajadzība pēc emocionāla kontakta, runa, uzskatāmi tēlaina domāšana). Tie turpina attīstīties vadošajās darbībās, kas saglabājušies no iepriekšējiem periodiem (tiešā intīmā saskarsme, priekšmetiskā manipulācija). Šīs vadošās darbības ir virzītas uz attiecību izzināšanu starp cilvēkiem (emocionālā plānā) un lietu un priekšmetu izzināšanu, attīstot ne tikai vajadzības un motīvus, bet arī izziņas procesus”. [26., 64.].
Šo vecumu raksturo šim vecumam raksturīga iekšējā regulācija, tieši procesi, kā arī ar tiem saistīto vajadzību un motīvu attīstība.
A. Ļeontjevs uzskata, ka tīšās darbības ir svarīgākais šajā laikā.
Nepieciešams ar rotaļu palīdzību bērnus sagatavot nākošajam darbības veidam – mācībām.
Bērna vārdu krājums ir 500 – 2000 vārdu. Vecākajā pirmsskolas vecumā viņa valoda kļūst izteiksmīga. Šajā vecumā bērns runu sāk izmantot arī savas darbības plānošanā un regulācijā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register