-
Sešgadīgo bērnu emocionālā sagatavošana skolai
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 5 | |
1. | TEORĒTISKĀ DAĻA | 7 |
1.1. | Sešgadīgo bērnu psihofizioloģiskās attīstības raksturojums | 7 |
1.2. | Emociju būtība un struktūra | 11 |
1.2.1. | Emociju jēdziena vēsturiskie aspekti | 11 |
1.2.2. | Emociju klasifikācija, nozīme un funkcijas | 14 |
1.3. | Bērnu emocionālā attīstība un gatavība skolai | 18 |
2. | METODISKĀ DAĻA | 23 |
2.1. | Didaktiskais materiāls emocionālai sagatavošanai skolai 6 gadu vecuma bērniem | 25 |
2.1.1. | Kustību rotaļas | 25 |
2.1.2. | Didaktiskās rotaļas un vingrinājumi | 27 |
2.1.3. | Pasakas | 28 |
2.1.4. | Vingrinājumi rotaļu – etīžu veidā | 30 |
2.1.5. | Dramatizējums | 32 |
2.1.6. | Zīmēšana un citas tēlojošas darbības | 32 |
3. | PRAKTISKĀ DAĻA | 35 |
3.1. | Pētījuma izmantoto metožu un organizācijas raksturojums | 35 |
3.2. | Pētījumā iegūto datu analīze | 37 |
Secinājumi | 49 | |
Literatūras saraksts | 49 |
Secinājumi
Bakalaura darbā tika pētīta sešgadīgo bērnu emocionālā sagatavošana skolai.
Darba teorētiskajā daļā noteiktā mērķa sasniegšanai tika izanalizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par: emociju izveides vēsturiskajiem aspektiem un teorētiskajām likumībām, to skaidrojumu mūsdienu zinātniskajās teorijās; sešgadīgo bērnu emocionālo attīstību un tās nozīmi pirmsskolnieka sagatavošanā skolai.
Metodiskajā daļā tika izstrādāts un atlasīts didaktiskais materiāls sešgadīgo bērnu emocionālai sagatavošanai skolai.
Praktiskajā daļā tika izpētīta un eksperimentāli pārbaudīta didaktiskā materiāla izmantošana sešgadīgo bērnu emocionālai sagatavošanai skolai.
Bakalaura darba gaitā tika secināts:
1. Ir pierādīta emociju nozīme indivīda pasaules izpratnē, adaptācijā, sevis izpratnē un veiksmīgā, vai tieši pretēji, ne visai veiksmīgā dzīves darbībā;
2. Bērns ar emo¬ci¬onā¬lām pro¬blē¬mām nav spē¬jīgs ap¬gūt zi¬nā¬ša¬nas, pras¬mes un ie¬ma¬ņas, kā arī nav spē¬jīgs piln¬vēr¬tī¬gi kon¬tak¬tē¬ties.
3. Emocionālā sfēra pati par sevi neattīstās, tāpēc to nepieciešams mērķtiecīgi attīstīt.
4. Pētījumā sākumā pēc noteiktās metodikas tika noskaidrots, ka 80% grupas bērnu ir emocionāli gatavi skolai, taču trīs bērni nav gatavi uzsākt skolas gaitas.
5. Ar atlasīta un izstrādāta didaktiskā materiāla palīdzību tika organizēts mērķtiecīgs darbs, lai emocionāli sagatavot bērnus skolai.
6. Mērķa sasniegšanai tika izmantota novērošana, bērnu darbības produktu analīze un ekspertu atzinuma metode.
7. Pētījumā nobeigumā tika veikta bērnu atkārtota testēšana pēc noteiktās metodikas, kuras rezultāta tika noskaidrots, ka visi bērni izrāda izziņas interesi, vēlas mācīties, prot strādāt atbilstoši noteikumiem.
…
Darbā analizēta emociju būtība, vēsture un raksturota bērnu emocionālā attīstība un tās nozīme pirmsskolnieka sagatavošanā skolai. Veikts pētījums, kurā noskaidrota bērnu emocionālā gatavība skolai un atklātas dominējošas emocijas. Atlasīts, izstrādāts un piedāvāts didaktiskais materiāls bērnu emocionālai sagatavošanai skolai.
- Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums
- Sešgadīgo bērnu emocionālā sagatavošana skolai
- Sešgadīgo un septiņgadīgo bērnu attīstības īpatnības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!3-4 gadīgu bērnu atmiņas attīstības īpatnības
Term Papers for university62
Evaluated! -
Bērna dzimšanas kārtība ģimenē un intelektuālā gatavība skolai
Term Papers for university71
Evaluated! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Term Papers for university72
Evaluated! -
Bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiskās integrācijas procesu izvērtējums vispārizglītojošās skolās
Term Papers for university67
Evaluated! -
Mūzikas klausīšanās bērnu emocionālajā attīstībā vecākajā pirmsskolas vecumā
Term Papers for university59
Evaluated!