Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:419558
 
Evaluation:
Published: 22.04.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
1.  Saimnieciskās darbības analīzes teorētiskais pamatojums    9
1.1.  Uzņēmējdarbības vide    9
1.2.  Saimnieciskās darbības uzskaite    10
1.3.  Cenu kalkulācija    12
1.4.  Realizācijas veicināšana    13
1.5.  Kvalitātes nodrošināšana    15
1.6.  Finansu analīze    16
2.  Ostu darbības ietekmējošie faktori    17
2.1.  Transportēšanas ekonomiskā loma    17
2.2.  Ostu un tranzīta koridoru konkurence    19
2.3.  Ostu organizatoriskās izmaiņas    24
2.4.  Tirdzniecības plūsmas galvenie dalībnieki    27
3.  Latvijas ostu attīstības analīze    34
3.1.  Baltijas ostu vēsturiskā attīstības analīze    34
3.2.  Latvijas tranzīta infrastruktūras raksturojums    36
3.3.  Latvijas tranzīta tirdzniecības analīze    38
3.4.  Latvijas tranzīta nākotnes perspektīvas    42
4.  SIA „Ostas termināls” ekonomiskās darbības izpēte    46
4.1.  SIA „Ostas termināls” vēsture    46
4.2.  Uzņēmējdarbības vides raksturojums    47
4.3.  SIA „Ostas termināls” finansu rezultātu izpēte    54
4.4.  Klientu piesaistīšana un apkalpošana    63
  Secinājumi un priekšlikumi    70
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    74
  Galvojums    75
  Pielikumi    76
Extract

Latvija – tranzīta zeme. Šāda frāze ir zināma gandrīz katram Latvijas iedzīvotājam un arī mūsu sadarbības partneriem ārvalstīs. Latvijai tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ jau izsenis ir nācies kalpot kā zemei, caur kuru notiek starptautiskā tirdzniecība.
Par nozīmīgāko notikumu Latvijas kā tranzīta zemes attīstībā varētu minēt Krievijas cara izbūvēto pirmo dzelzceļa līniju, kas savienoja Maskavu ar Ventspili. Vēlāk, Latvijas brīvvalsts laikā un īpaši Padomju laikā, Latvijas tranzīta koridora attīstībai tika veltīta liela uzmanība. Tika uzbūvēta naftas un naftas produktu maģistrālo cauruļvadu sistēma, kas nodrošināja Krievijas naftas un naftas produktu eksportu caur Ventspils ostu. Rīgas ostā 80.gadu sākumā tika izveidots Baltijas jūras austrumu krastā vienīgais specializētais konteinerkravu termināls. Tā laika eksperti vērtēja tranzīta koridora perspektīvas no ekonomiskā viedokļa. Arī šodien apzināmies, ka mūsu priekšrocības savu nozīmi nav zaudējušas. Tādēļ galvenie tranzīta koridori caur Latvijas teritoriju, savienojot Latvijas ostas ar kaimiņvalstīm, ir iekļauti tā saucamajā TINA (Transport infrastucture needs assesment) – Transeiropas transporta tīklā.
Tomēr Padomju laikā attīstījās ne tikai Latvijas tranzīta infrastruktūra, bet vienlaikus arī Lietuva, Igaunija, Polija, kas šobrīd ir aktīvi konkurenti par Krievijas tranzīta kravu plūsmu. Konkurenci var palielināt Sanktpēterburgas un Kaļiņingradas ostas, caur kurām Krievija plāno palielināt savu kravu apjomu, tādejādi samazinot Baltijas un Latvijas kravu apjomus. Arī Baltijas terminālu īpašnieki nesēž rokas klēpī salikuši. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register