-
Sociālā darbinieka loma jauniešu sagatavošanā patstāvīgai dzīvei Ģimenes atbalsta centrā "Lejasstrazdi"
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 5 | |
Annotation | 6 | |
Anmerkung | 7 | |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 8 | |
Ievads | 9 | |
1. | Sociālā darba attīstība latvijā | 12 |
1.1. | Sociālā darba būtība un vēsturiskā attīstība | 12 |
1.2. | Sociālā darbinieka profesijas būtība | 14 |
2. | Sociālais darbs ar jauniešiem patstāvīgās dzīves sagatavošanai | 19 |
4. | Normatīvais regulējums par ārpusģimenes aprūpē esošo bērnu un audzēkņu sociālajām garantijām | 29 |
5. | Jauniešu vecumposma īpatnību raksturojums | 33 |
6. | Ģimenes atbalsta centra „Lejasstrazdi” sociālo darbinieku loma darbā ar jauniešiem viņu sagatavošanai patstāvīgai dzīvei | 39 |
6.1. | Ģimenes atbalsta centra „Lejasstrazdi” vispārīgs raksturojums | 39 |
6.2. | Sociālo darbinieku loma darbā ar jauniešiem Ģimenes atbalsta centrā „Lejasstrazdi” | 41 |
6.3. | ĢAC „Lejasstrazdi” darbinieku un audzēkņu aptaujas rezultātu analīze | 46 |
6.3.1. | Darbinieku aptaujas rezultāti | 46 |
6.3.2. | ĢAC audzēkņu aptaujas rezultāti | 52 |
Secinājumi un priekšlikumi | 60 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 62 | |
Pielikumi | 65 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Izvēloties diplomdarba tēmu „Sociālā darbinieka loma jauniešu sagatavošanā patstāvīgai dzīvei Ģimenes atbalsta centrā „Lejasstrazdi ” autore gribēja pierādīt hipotēzi: „Lai jaunieši būtu sagatavoti patstāvīgās dzīves uzsākšanai, sociālajam darbiniekam jāveic praktisko iemaņu sadzīves organizēšanā mērķtiecīgs darbs”.
Lai varētu realizēt diplomdarba mērķi: „Izpētot un izanalizējot speciālo literatūru un normatīvo regulējumu, kā arī Dobeles novada Ģimenes atbalsta centra „Lejasstrazdi” jauniešu gatavību uzsākt patstāvīgo dzīvi ārpus institūcijas, izstrādāt priekšlikumus sociālā darba uzlabošanai”.
Secinājumi:
1. Sociālā darba palīdzības mērķis ir stiprināt cilvēka spējas un prasmes problēmu pārvarēšanai un uzlabot viņa vides kvalitāti tā, lai tiktu panākta labāka saskaņa starp cilvēka nepieciešamībām un iespējām adaptēties.
2. Sociālā loma ir ar noteiktu vietu sociālajā sistēmā saistīta izturēšanās.
3. Sociālā darbinieka profesionālā loma ir viens no sociālo lomu veidiem. Sociālā darbinieka profesionālās lomas veikšanai integrētas nepieciešamās sociālā darba zināšanas un sociālā darba prasmes konkrēto profesionālo funkciju izpildē.
4. Pastāv situatīvā sociālā loma, piemēram, viesis, pasažieris, un patstāvīgā sociālā loma, piemēram, māte, skolotājs.
5. Sociālā darbinieka profesionālās lomas: advokāts/aizstāvis, starpnieks, samierinātājs/vidutājs, sociālā gadījuma vadītājs, izglītotājs/skolotājs, informācijas sniedzējs/konsultants, pētnieks, plānotājs, supervizors, administrators, eksperts, aktīvists, sociālo vērtību uzturētājs.
6. Galvenais un izšķirošais faktors, lai strādātu sociālo darbu, ir paša sociālā darba veicēja nospraustie mērķi un motivācija veikt šo darbu ar mīlestību pret bērniem un vēlme risināt viņu problēmas.
…
Par personību cilvēks kļūst, iegūstot sociālo pieredzi, kontaktējoties ar citiem cilvēkiem, iesaistoties sociālajās attiecībās. Pilnvērtīgākais laiks, kad cilvēks iegūst sociālās iemaņas, ir bērnība. Skumīgi, ka pēdējā laikā mūsdienu sociāli ekonomiskās un politiskās vides ietekmē daļai sociālo grupu pasliktinās sadzīves apstākļi, krītas materiālais dzīves līmenis, kuras rezultātā arvien vairāk rodas maznodrošinātas ģimenes, bezdarbnieki, alkoholiķi, morāli degradējušies cilvēki. Arvien vairāk ģimeņu neveic bērnu audzināšanas funkcijas atbilstoši sabiedrības prasībām, tāpēc palielinās dažādu pārkāpumu skaits bērnu un pusaudžu vidū, kā arī pieaug sociāli neaizsargāto bērnu skaits, mainās arī vecāku un bērnu savstarpējās attiecības. Slikts materiālais stāvoklis ģimenē būtiski ietekmē arī bērnu veselības stāvokli, fizisko un intelektuālo attīstību. Laimīgi un par sevi pārliecināti bērni izaug stabilās ģimenēs, kurās vecāki viņiem ir veltījuši lielu daļu sava laika un uzmanības. Bērnu nama bērni ir jāsagatavo dzīvei. Viņi ir jāsagatavo ne tikai tālākai zināšanu apguvei, bet arī savstarpējām attiecībām, prasmei orientēties un iejusties dažādos sabiedrības attiecību modeļos. Šiem bērniem ir svarīgi attīstīt praktiskās dzīves iemaņas, kas atvieglotu viņu sociālo adaptāciju un integrāciju sabiedrībā. Svarīgi ir attīstīt prasmi pašnoteikties, prasmi noteikt mērķus, pieņemt lēmumus, uzņemties atbildību, uzticēties sev un citiem, u.c. prasmes.
- Sociālā darbinieka loma jauniešu sagatavošanā patstāvīgai dzīvei Ģimenes atbalsta centrā "Lejasstrazdi"
- Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem
- Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Sociālā pedagoga loma darbā ar vardarbībā cietušajiem bērniem
Term Papers for university44
Evaluated! -
Sociālā darbinieka resursi un metodes darbā ar cilvēkiem ar garīga rakstura traucējumiem
Term Papers for university50
Evaluated! -
Sociālā pedagoga darbs ar bērniem, kuriem ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Term Papers for university71
Evaluated! -
Sociālā rehabilitācija atkarīgajiem kristīgā kopienā
Term Papers for university98
Evaluated! -
Korporatīvā sociālā atbildība kā instruments jauniešu piesaistīšanai uzņēmuma produktiem
Term Papers for university62