Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Somijas valsts pieredze kompetencēs balstīta izglītības satura reformas īstenošanā

     

    Term Papers55 Pedagogy

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:315758
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.10.2019.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 37 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Izglītības reformu nepieciešamības pamatojums    7
1.1.  Ekonomisko procesu loma izglītības reformu veicināšanā    8
1.2.  Paaudžu vērtībīborientācijas maiņas ietekme uz izglītības procesiem    9
1.3.  Tehnoloģiskā progresa loma izglītības reformu veicināšanā    11
2.  Kompetenču jēdziens izglītībā    14
2.1.  Somijas izstrādātais kompetenču rāmja ietvars    16
3.  Somijas pieredze izglītības reformu īstenošanā    19
3.1.  Pētījuma raksturojums    20
3.2.  Somijas valsts raksturojums    21
3.3.  Somijas izglītības sistēmas struktūra    23
3.4.  Somijas izglītības sistēmas raksturojums    26
3.5.  Somijas PISA rezultātu analīze    30
3.6.  Somijas izglītības reformu īstenošanas vēsture    36
3.7.  Kompetencēs balstītas izglītības reformas īstenošanas būtība un gaita    37
3.8.  Izmaiņas pamatizglītības līmenī kompetenču izglītības reformas ietvaros    43
3.8.1.  Izmaiņas izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanā    44
3.8.2.  Mācību procesa digitalizācija    46
  Secinājumi    48
  Priekšlikumi    50
  Literatūras saraksts    51
Extract

SECINĀJUMI
1. Globālo tendenču radītie riski noliek izglītības sistēmu pārmaiņu priekšā: tiek pārskatīts skolēnam izglītības iestādē apgūstamo zināšanu un prasmju kopums, globālā mērogā tiek izstrādāti jauni izglītības standarti, kā arī pārskatīta mācību procesa organizēšana izglītības iestādēs.
2. Kompetence izglītības kontekstā tiek definēta kā indivīda spēja kompleksi lietot zināšanas, prasmes un paust attieksmes, risinot problēmas mainīgās reālās dzīves situācijās, kā arī veikt pašvirzītu iekļaušanos mūžizglītības procesos. Tā ir spēja adekvāti lietot mācīšanās rezultātu noteiktā kontekstā (izglītības, darba, personiskā vai sabiedriski politiskā).
3. Somija, izstrādājot pamatkompetenču rāmja ietvaru, balstījās uz Eiropas Savienības līmenī definēto pamatkompetenču rāmja ietvaru, pielāgojot to aktuālajai sociālekonomiskajai situācijai un valsts mērogā definētajām izglītības vērtībām.
4. Somijas izglītības plānotāji izvēlas alternatīvas izglītības politikas veidošanu, kurā tiek iekļautas skolu pašnoteikšanās iespējas, individuālu mācību programmu izstrāde balstoties uz reģionālām vajadzībām, tiek aktualizēts kreatīvs mācīšanās process, kura mērķis ir izkopt izglītojamā talantus, paredzot individuālu pieeju, kā arī skolu reitinga neesamība, uzticoties izglītības iestāžu pedagogu un administrācijas pārstāvju profesionalitātei.
5. Somijas izglītības politikas galvenais mērķis ir nodrošināt visiem pilsoņiem vienlīdzīgas iespējas iegūt izglītību, neatkarīgi no vecuma, dzīves vietas, finansiālās situācijas, vecuma vai dzimtās valodas. Izglītība tiek uzskatīta par fundamentālu pilsoņu tiesību izpausmes formu. Ikvienam tiek nodrošināta piekļuve bezmaksas pamatizglītības apguvei.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −9,48 €
Work pack Nr. 1374093
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register