Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē

     

    Term Papers52 Pedagogy, Psychology

21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:136483
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  5 – 7 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības    8
1.1.  Uzmanības un izziņas attīstība    8
1.2.  Emocionālā attīstība    10
1.3.  Vajadzību, motīvu un attieksmju veidošanās    13
2.  Filozofiskie un zinātniskie priekšstati par spēles nozīmi    16
2.1.  Spēles jēdziens filozofijā    16
2.2.  Psiholoģiskie priekšstati par spēles nozīmi bērnu attīstībā    17
2.2.1.  Spēles skatījums 20. gs. Krievijas psiholoģijā    17
2.2.2.  Psihoanalītiskā spēles izpratne    19
3.  Spēles pedagoģiskā izpratne un nozīme    20
3.1.  Spēļu veidi, struktūra un funkcijas pedagoģiskā skatījumā    20
3.2.  Spēļu organizēšanas jautājumi    23
3.2.1.  Spēļu organizēšanas nosacījumi    23
3.2.2.  Spēļu organizēšanas metodoloģiskie aspekti    24
3.3.  Spēļu lietošanas iespējas dabas izpratnes attīstīšanai PII    26
4.  Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu attīstīšanā 5 – 7 gadu vecumā PII    29
4.1.  Pētījuma dalībnieki    29
4.2.  Pētījuma norise    30
4.3.  Rezultātu apstrāde un analīze    41
  Nobeigums    43
  Izmantotā literatūra un avoti    44
  Pielikumi    46
Extract

Ievads
Cilvēkam jau no agras bērnības ir jāapzinās, ka viņš ir dabas daļa.
Bērniem vienmēr kaut kādā veidā ir saskare ar dabu. Viņus saista pļavas un meži, ziedi, tauriņi, vaboles, putni, zvēri, krītošas sniega pārslas, strautiņi un peļķes utt. Daudzveidīgā pasaule bērnos izraisa interesi, zinātkāri, rosina uz rotaļām, darbošanos, radošu darbu. Taču patstāvīgā saskarē ar dabu bērni ne vienmēr visu izprot, viņiem var arī veidoties nevēlama attieksme pret augiem, dzīvniekiem. Svarīgs pirmsskolas izglītības iestādes uzdevums ir ieaudzināt bērnos spēju saskatīt dabas skaistumu, kā mīlestību, saudzīgu un rūpīgu attieksmi pret to (9; 3).
Bērns ierodas pasaulē ar spēju visu uztvert emocionāli. Uztveres emocionalitāti bērnībā nosaka arī atmiņas un iztēles īpatnības. Ja bērns apkārtējo pasauli redz noraidošu, ļaunu, vienaldzīgu, tad tas var kaitēt arī bērna valodas apguvei, uzvedībai, spējai mācīties un kontaktēties ar citiem cilvēkiem. Tuvība dabai ir svarīgs faktors cilvēka pasaules uzskatu veidošanā. Mīlestība pret dabu palīdz izveidoties cilvēkam kā personībai.
Spēja uztvert skaisto nav dabas dāvana, tā ir jāizkopj. Ir jāpalīdz bērnam pirmskolas vecumā veidot skaistuma izjūtu, jo tā rada vēlmi aprūpēt, saudzēt, radīt. Bērns dabu uztver un pārdzīvo. Dabas skaistuma uztveršana ir ceļš uz cilvēka tālāku izaugsmi un pilnveidošanos.
Dabas unikālais raksturs paver pedagogam plašu iespēju spektru darbā ar bērniem. Pārdomāti piedāvāts dabas materiālu klāsts sekmīgi attīsta ne tikai bērna izziņas procesus, bet arī personību kopumā.
Tomēr mūsdienu apstākļos jautājums par bērna un dabas attiecībām izvirzās kā svarīga psiholoģiski pedagoģiska problēma. Daba bieži tiek aizstāta ar paša cilvēka radītajām lietām. Pastaiga un atpūta tiek aizstāta ar televīziju, videofilmām, datorspēlēm. Notiek cilvēka, tātad arī bērna attālināšanās no dabas.
Pirmsskolas vecumā jāveicina bērna spēja just līdzi, prasme priecāties par skaistumu dabā, prast saskatīt sakoptas vides skaistumu.
Bērni un spēle – arī šie jēdzieni šķiet neatdalāmi, jo, ja bērns ir vesels, viņš spēlējas. Tas liekas pats par sevi saprotams, tomēr teorētiski izprast bērnu spēles būtību nav vienkārši. Rodas jautājumi: vai bērnu spēle ir pastāvējusi vienmēr? Kā bērni spēlējušies sensenos laikos; kā pret to izturējās pieaugušie?
Tā varētu uzskaitīt daudzus līdz galam neatbildētus jautājumus. Šobrīd ir zināms, ka spēle ir neatņemama bērna dzīves sastāvdaļa, spēlē bērns izzina apkārtējo pasauli, izsaka savas izjūtas, apgūst visdažādākos uzvedības veidus un lomas, cilvēku savstarpējās attiecības. Spēle ir arī bērna morāliskās attīstības skola, nevien priekšstatos, bet arī uzvedībā, rīcībā.
Bērnu priekšstatu paplašināšanai par dabas parādībām un priekšmetiem plaši tiek izmantotas dažādas spēlēs, rotaļas un rotaļnodarbības. Tajās bērni uzkrāj juteklisko pieredzi, radoši apgūst zināšanas. Rotaļa rada bērnam emocionālu komfortu, līdzsvaru, apmierinājumu, prieka, brīvības un drošuma izjūtu. Rotaļājoties bērni attīsta domāšanu, iztēli, gūst plašu pārdzīvojumu spektru, var darboties radoši.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −45,67 €
Work pack Nr. 1128671
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register