SECINĀJUMI
Pētnieciskajā darba “Stresa veicinošie faktori sociālās aprūpes darbā ar klientiem” tika izvirzīts mērķis - Izpētīt stresu veicinošus faktorus sociālās aprūpes darbā ar klientiem ģimenes atbalsta dienas centrā. Šī mērķa sasniegšanai tika izmantota kvantitatīvā pētījuma metode, pētījuma instruments – anketa, mērķis ir sasniegts, un uzdevums izpildīts. Pamatojoties uz pētnieciskā darba aptaujas, datu procentuālajiem aprēķiniem un analīzes, var secināt, ka:
1. Analizējot aptaujas anketes, 40 % respondentu stāžs, un darba pieredze sociālā darba specialitātē ir 3 un vairāk. 33 % uzrāda anketes, ka stāžs un darba pieredze ir no 1 – 3 gadiem. 27 % procentu respondentu stāžs un darba pieredze ir līdz 1 gadam.
2. Analizējot aptaujas anketēs, 53 % procentus respondentu uzskata, ka sagādā grūtības patstāvīgi pieņemt lēmumus. 30 % procentus respondentu uzskata, ka nesagādā grūtības patstāvīgi pieņemt lēmumus. Savukārt 17 % procentus respondentu uzskata, ka dažreiz sagādā grūtības patstāvīgi pieņemt lēmumus.
3. Lielākajai daļai respondentu, tas ir 60 % procentus nav izjūtuši stresu savā darbā vietā. 23 % respondenti ir izjūtuši stresu savā darbā vietā. Bet 17 % no aptaujātajiem respondentiem stresu izjūt dažreiz savā darbā vietā.
4. Lielākajai daļai respondentu, tas ir 33 % procentus minēja, pārāk liela, 17 % respondenti nosauca nedrošība par palikšanu darba, 17 % respondenti minēja ātro darbu tempu. 13 % procentus respondenti minēja zemu atalgojumu, 10 % procentus respondenti minēja sociālo slodzi. 10 % procentus respondenti minēja klienta nevēlēšanās sadarboties. Šie stresa veicinošie faktori, kurus respondenti viss vairāk tika pieminējuši, kas viņus ietekmē viņa darbā vietā.
5. Lielākajai daļai respondentu, tas ir 33 % procentus minēja, pārāk liela, 17 % respondenti nosauca nedrošība par palikšanu darba, 17 % respondenti minēja ātro darbu tempu. …