-
Tālākizglītība māsu skatījumā Latvijā
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Jēdzienu, apzīmējumu saraksts | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Tālākizglītības nozīme māsu darbā – pamats kvalitatīvai aprūpes procesa nodrošināšanai | 8 |
1.1. | Māsu tālākizglītība un tās ieguves iespējas valstī | 8 |
1.1.2. | Māsu tālākizglītības sistēma Latvijā | 12 |
1.2. | Tālākizglītības nepieciešamība likumdošanā noteiktajā kārtībā, tās motivējošie un kavējošie faktori | 14 |
2. | Ārvalstu pētījums un teorijas par māsu tālākizglītības nozīmīgumu un tās saturu | 19 |
2.1. | Anglijas un Skotijas pētījums par māsu kompetenci, tālākizglītības problēmām | 19 |
2.2. | Tālākizglītības pamatojums B.Ņūmenas teorijā | 20 |
3. | Pētniecības daļa | 23 |
3.1. | Pētījuma metodes apraksts | 23 |
Pētnieciskā darba rezultāti un analīze | 24 | |
3.2.1. | Māsu aptaujas rezultātu analīze | 25 |
3.2.2. | Māsu – vadītāju, nodaļu vecāko māsu un klīniku virsmāsu aptaujas rezultātu analīze | 30 |
Secinājumi | 36 | |
Izmantotā literatūra | 38 | |
Pielikumi | 41 | |
1.pielikums. | Atļauja aptaujas veikšanai | 42 |
2.pielikums. | Anketas paraugs māsām | 43 |
3.pielikums. | Anketas paraugs māsām –vadītājām | 46 |
4.pielikums. | Māsu tālākizglītība Latvijā | 49 |
5.piekikums. | Kas motivē strādāt savā profesijā | 50 |
6.pielikums. | Praktizējošo māsu viedoklis par tālākizglītību profesijā | 51 |
7.pielikums. | Kuri faktori motivē tālākizglītoties | 52 |
8.pielikums. | Kuri faktori traucē tālākizglītoties | 53 |
9.pielikums. | Māsu viedoklis vai nodaļu galvenajām māsām nepieciešama augstākā izglītība | 54 |
10.pielikums. | Māsu atbalsts kolēģiem, kuri studē vai apmeklē kursus | 55 |
11.pielikums. | Māsu- vadītāju motivācija tālākizglītībai | 56 |
12.pielikums. | Kuri faktori traucē māsu tālākizglītībai | 57 |
13.pielikums. | Nepieciešamās pārmaiņas darba vietā, lai veicinātu māsu tālākizglītību | 58 |
14.pielikums. | Galvenais ieguvums māsu tālākizglītībai, pamatojoties uz darba pieredzi | 59 |
Izglītības likumdošanā ir jāparedz, kādas prasības tiek izvirzītas personībai, nodrošinot līdz ar to atbilstošu izglītības sistēmu (1). Tas nepieciešams, lai cilvēks varētu pašrealizēties, iekļauties nākotnes sabiedrībā, būtu spējīgs to mainīt. Izglītība ir tā joma, kas vērsta uz nākotni un tās iespējām (2).
Māsām ir nozīmīga loma veselības aprūpē. Viņām ir dažādi pienākumi un veicamie uzdevumi atbilstoši jomai, kurā praktizē. Atkarībā no māsu vietas veselības aprūpes sistēmā, kā arī iespējas ietekmēt lēmumus, kas attiecas uz to, māsu sniegtais ieguldījums var būt ļoti dažāds un daudzveidīgs. Liela nozīme ir iegūtajai izglītībai (3).
Veselības aprūpes pamatmērķis - veidot speciālistus, kas spēj sniegt kompetentu, prasmīgu un vienlaikus humānu un iejūtīgu palīdzību slimniekam (4). Nepārtraukta izglītošanās, tālākizglītības atbalstīšana no darba devēja puses šodien ir ļoti svarīgs jautājums. Mainoties veselības aprūpes pārvaldes struktūrai, citas ir arī māsu - vadītāju lomas un funkcijas. Gan māsai, gan māsai - vadītājai tiek prasīts papildināt un nodot tālāk savas zināšanas un prasmes. Viņām ir aktīvi jāiesaistās veselības aprūpes sistēmas pārvaldes struktūrās. Un, lai realizētu pārmaiņas, māsai jābūt izglītotai, jābūt zinošai.
Māsai vadītājai šodien ir jāsaskata tās norises sabiedrībā, politikā, ekonomikā un sabiedrības vērtību sistēmā, kas ietekmē viņu darbu. Māsai, kad veselības aprūpē tiek ieviesti jauninājumi, ir nepieciešams elastīgums. Ja māsa vēlas tikt līdzi šajā attīstībā, ir jāizglītojas.
Izglītotai , pašpārliecinātai, konkurētspējīgai – tādam jābūt māsai (5). Māsai pašai jāizvēlas savu darbības mērķi, jāizstrādā sev darbības plāni, jāizvēlas līdzekļi, pašai jāizlemj, vai izpildītais darbs vēl prasa kādu uzlabojumu vai nē, un, ja nepieciešams kaut ko labot, tad pašai jāakceptē vai jānoraida, jāparedz iznākums (6).
Diemžēl māsām dažreiz tiek liegta izaugsmes iespēja tāpēc, ka noteiktas ietekmīgas personas un grupas baidās no sekām. Māsu prakses kultūra savā ziņā kavē pārmaiņas. Viņu kā pārmaiņu veicēju pienākumus vienādā mērā nosaka pieejamie avoti, darba vide, valdošais vadības stils un izglītības iespējas. Māsām ir sarežģīts stāvoklis veselības aprūpes sistēmā un sabiedrībā (7).…
Māsu tālākizglītības novērtējums. rakstīts LU māszinību fakultātē.Darbs sastāv anatācijas(latviešu, angļu), ievada,teorijas daļas, pētniecības daļas un tās analīzes.darba pielikumā ir pētniecības instruments-anketas paraugs,diagrammas.Māsu loma,izglītības problēmas, kā darba tirgu ietekmē māsu augstākā izglītība, iespējas, vajadzības to pielietotsavā profesijā.
- Izturības attīstīšana basketbola spēles apguvē sporta stundās
- Tālākizglītība māsu skatījumā Latvijā
- Vecāku uzskati par peldēšanas nodarbību ietekmi uz bērnu veselību
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Asinis un asins plazma kā dzīvības nodrošināšanas elementi
Term Papers for university40
-
Uzņēmuma konkurētspējas uzlabošanas iespējas
Term Papers for university71
-
Rīgas restorānu darbinieku stresa līmenis un to ietekmējošie faktori
Term Papers for university57
-
Vidusskolas skolēnu izpratne par seksuāli transmisīvo infekciju profilaksi
Term Papers for university25
-
Pacientu motivācija un līdzestība vakcinācijai pret difteriju
Term Papers for university37