Term Papers
Humanities
Public Relations
Talsu novada sabiedrisko attiecību modelis Latvijas terit...-
Talsu novada sabiedrisko attiecību modelis Latvijas teritoriālās reformas kontekstā
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Teorētiski pētnieciskā daļa | 9 |
1.1. | Sabiedrisko attiecību teorētiskie aspekti | 9 |
1.1.1. | Sabiedrisko attiecību vieta organizācijā | 9 |
1.1.2. | Sabiedrisko attiecību mērķi, plānošana un organizēšana | 12 |
1.1.3. | Organizācijas iekšējās un ārējās sabiedriskās attiecības | 16 |
1.1.4. | Sabiedrisko attiecību modeļi | 20 |
1.1.5. | Sabiedrisko attiecību loma pašvaldībā | 23 |
1.2. | Talsu novads Latvijas teritoriālās reformas kontekstā | 30 |
1.2.1. | Teritoriālās reformas nozīme | 30 |
1.2.2. | Teritoriālās reformas pozitīvie un negatīvie aspekti | 32 |
1.2.3. | Talsu novads – otrs skaitliski lielākais novads Latvijā | 35 |
2. | Praktiski pētnieciskā daļa | 41 |
2.1. | Talsu pilsētas pašvaldības darbības efektivitāte un noteiktie mērķi | 41 |
2.2. | Sabiedrisko attiecību loma topošā Talsu novada pašvaldībās | 50 |
2.2.1. | Talsu pilsētas pašvaldības ārējās sabiedriskās attiecības | 50 |
2.2.2. | Talsu pilsētas pašvaldības iekšējās sabiedriskās attiecības | 57 |
2.2.3. | Sabiedriskās attiecības pārējās topošā Talsu novada pašvaldībās | 60 |
2.2.4. | Sabiedrisko attiecību vieta topošā Talsu novada domes struktūrā | 63 |
2.3. | Talsu novada sabiedrisko attiecību modelis | 67 |
Nobeigums | 70 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 72 | |
Pielikumi | 75 |
Pašreiz pasaulē ir informācijas laikmets, mūsu sabiedrība tiek visādos veidos ar dažādām metodēm informēta par dažādām tēmām un norisēm. Viens no veidiem, kā informēt sabiedrību, kā mainīt tās uzskatus un domas uz sev vēlamām, ir ar sabiedrisko attiecību palīdzību. „Sabiedriskās attiecības”, „PR”, „publiskās attiecības”, „komunikācija” un varbūt vēl citi mazāk dzirdēti jēdzieni, kas saistīti ar šo nozari, ieguvuši strauju popularitāti mūsdienās. Lai arī sabiedrisko attiecību nozare ir jauna, vēl līdz galam neapgūta joma, tā ieņēmusi nozīmīgu vietu mūsdienu sabiedrības ikdienas dzīvē, pat pašiem to neapzinoties.
Sabiedrisko attiecību pirmsākumi meklējami senā pagātnē, taču par to neapstrīdamu sākumu uzskata 20. gadsimta pirmos gadus. Sabiedrisko attiecību nozares attīstība ir nesaraujami saistīta ar politisko reformu izraisītām cīņām par varu, kuri 19. un 20. gadsimtā notika ASV. Pirmās, kas sāka izmantot presi kā politiskās cīņas ieroci, bija ASV bankas, izsniedzot kredītus laikrakstu izdevējiem un izvietojot šajos laikrakstos reklāmas materiālus par sevi. 1900. gada vidū Bostonā tika nodibināta pirmā Amerikas publikāciju firma – mūsdienu sabiedrisko attiecību firmu priekštece. Tās dibinātāji ir Džordžs V. S. Mihaēls, Herberts Smols un Tomass O. Mārvins. ASV prezidents Vudro Vilsons lieliski apzinājās sabiedriskās domas spēku un nodibināja sabiedrības informēšanas komiteju. Tad seko divdesmito gadu ekonomiskā uzplaukuma laiks, kad kara laikā uzkrātā pieredze lika sabiedrisko attiecību nozarei strauji attīstīties. Tās pārstāvji sāka strādāt valdībā, biznesā, baznīcās, sociālajā darbā, arodbiedrībās un sabiedriskajās kustībās. ( 5 )
Vispasaules tirdzniecības attīstība un politiskie konflikti visā pasaulē palielināja sabiedrisko attiecību izmantošanas apjomu. Telekomunikāciju un transporta attīstība, televīzijas rašanās nodrošināja sabiedrisko zinātņu nozares stabilizēšanos un nobriešanu. ( 5 )
Sabiedrisko attiecību mērķis ir izveidot labvēlīgas attiecības starp uzņēmumu, organizāciju un tam apkārt esošo sabiedrību, tādēļ sabiedriskās attiecības ir nepieciešamas ikvienā uzņēmumā un organizācijā, gan tādā, kas saistīta ar uzņēmējdarbību, gan nekomerciālā, gan valstiskā, gan nevalstiskā. „Tās pastāv neatkarīgi no mūsu vēlēšanās – mēs nevaram izlemt, vai veidot sabiedriskās attiecības, vai iztikt bez tām. Sabiedriskās attiecības ietver visus saskarsmes veidus ar visiem cilvēkiem, ar ko uzņēmums vai organizācija veido un uztur attiecības”. ( 8 )
Ar uzņēmējdarbību saistītās organizācijas sabiedriskās attiecības vairāk vai mazāk varētu izmantot reklāmas, publicitātes un attīstības nolūkos, taču valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām, šī viena no organizācijas vadības funkcijām, sniedz būtisku ieguldījumu pašvaldību mērķu sasniegšanā. Tie būtu – informācijas izplatīšana, komunikācijas politikas veidošana, pozitīva pašvaldības tēla radīšana un uzturēšana un viennozīmīgi, atgriezeniskās saites nodrošināšana. Tikai sadarbībā ar iedzīvotājiem pašvaldība var realizēt sabiedrībai pieņemamu un tās atbalstītu politiku. Īpaši svarīga informācijas nodrošināšana sabiedrībai laikā, kad Latvijā notiek teritoriālā reforma, liels pārmaiņu laiks, kuru izjutīs ikkatrs iedzīvotājs.…
Atslēgas vārdi: Sabiedriskās attiecības, teritoriālā reforma, pašvaldība, komunikācija, modelis, Maģistra darbs izstrādāts, lai spētu Talsu novadam teritoriālās reformas kontekstā piedāvāt optimālāko sabiedrisko attiecību modeli. Darbs sastāv no teorētiski pētnieciskās daļas un praktiski pētnieciskās daļas. Tajā ietverts pētījums: 1. Sabiedrisko attiecību teorētiskie aspekti; 2. Teritoriālās reformas nozīme; 3. Sabiedrisko attiecību novērtējums topošā Talsu novada pašvaldībās Pētījuma metodes: Kvantitatīvās un kvalitatīvās metodes: teorētiskās literatūras, normatīvo dokumentu, pašvaldību publiski pieejamās informācijas analīze, SVID analīze, anketēšana, strukturētā intervija, kontentanalīze un datu apstrādes matemātiskā statistikas metode. Darba rezultāts: Izanalizētas sabiedriskās attiecības Talsu pilsētas pašvaldībā un pārējās topošā Talsu novada pašvaldībās. Izstrādāti priekšlikumi Talsu novada sabiedrisko attiecību organizēšanai. Pašreiz pasaulē ir informācijas laikmets, mūsu sabiedrība tiek visādos veidos ar dažādām metodēm informēta par dažādām tēmām un norisēm. Viens no veidiem, kā informēt sabiedrību, kā mainīt tās uzskatus un domas uz sev vēlamām, ir ar sabiedrisko attiecību palīdzību. „Sabiedriskās attiecības”, „PR”, „publiskās attiecības”, „komunikācija” un varbūt vēl citi mazāk dzirdēti jēdzieni, kas saistīti ar šo nozari, ieguvuši strauju popularitāti mūsdienās. Lai arī sabiedrisko attiecību nozare ir jauna, vēl līdz galam neapgūta joma, tā ieņēmusi nozīmīgu vietu mūsdienu sabiedrības ikdienas dzīvē, pat pašiem to neapzinoties........
- Laulāto mantiskās attiecības
- Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
- Talsu novada sabiedrisko attiecību modelis Latvijas teritoriālās reformas kontekstā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
Term Papers for university64
Evaluated! -
Laulāto mantiskās attiecības
Term Papers for university57
Evaluated! -
Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
Term Papers for university58
Evaluated! -
Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
Term Papers for university73
-
Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Term Papers for university85