Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:490935
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.11.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 34 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās teorētiska analīze    7
2.  Rotaļu teorētiska analīze    13
3.  Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums    20
4.  Bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās rotaļās sekmēšanas mūsdienu pieredze    27
5.  Trīs līdz četrus gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās rotaļās eksperimentālā pārbaude    33
  Nobeigums    63
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    65
  Pielikumi    67
Extract

Ir svarīgi, lai Latvijas jaunā paaudze veiksmīgi sagatavotos dzīvei sarežģītajā, mainīgajā pasaulē.
Bērna spēja uztvert, saskatīt priekšmeta formu nav iedzimta, bet tā veidojas audzināšanas un mācīšanas procesā.
Pirmsskolas izglītības programma paredz iepazīstināt bērnus ar ģeometriskajām figūrām un to formām. Pirmsskolas vecuma bērniem ir jāiemācās pazīt plaknē apli, trijstūri, četrstūri, taisnstūri, ovālu, grupēt ģeometriskas formas pēc dažādām pazīmēm, salikt dažādas formas un figūras pēc parauga, dalīt ģeometriskas formas daļās, nosaukt jauniegūtās formas.
Zināšanas par formu var kļūt bērnam par orientieri apkārtēja dzīve tikai tad, ja tās iegūtas, daudzkārt uztverot un analizējot priekšmetus, ja analizēt priekšmetu formu bērni pieraduši nodarbībās, rotaļās un vingrinājumos ar didaktisko materiālu un arī ikdienas dzīvē.
Bērnība ir rotaļu laikmets, caur rotaļu bērns ieaug kultūrvidē. Šajā laikā viņam raksturīga atvērtība un vēlme darboties, jo tas ir vienīgais veids, kā iepazīt daudzveidīgo pasauli. Caur rotaļu bērns izzina sevi, pasauli, lietas, parādību un priekšmetu sakarības.
Rotaļa ir bērna pašdarbības izpausmes forma, bērna iekšējās enerģijas izpausmes forma ārējās darbībās. Bērnu var piespiest izdarīt kādu darbu, bet nekad nevar piespiest rotaļāties. Rotaļa ir priekšmēģinājums kādai darbībai nākotnē. [14]
Rotaļājoties bērns ir situācijas noteicējs. Skolotāja var vienīgi pamudināt vai ieinteresēt bērnu, palīdzēt paplašināt vai pilnveidot rotaļu. Piedāvāt tieši matemātiskās rotaļas, tādā veidā pilnveidojot zināšanas par matemātiskajiem priekšstatiem.
Darbā tiks apskatīta matemātisko priekšstatu veidošana, konkrēti – priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanās rotaļās. Šī tēma tika izvēlēta tāpēc, ka, pēc personīgās pieredzes, ir secināts, ka tieši 3 – 4 gadu veciem bērniem ir grūtības ar ģeometrisko formu apgūšanu. Darbā tiks noskaidrots, vai ar rotaļu palīdzību ir iespējams veidot priekšstatu par ģeometriskajām formām.
Pētījuma objekts – pedagoģiskais process pirmsskolā.
Pētījuma priekšmets – 3 - 4 gadus vecu bērnu priekšstats par ģeometriskām formām.
Pētījuma mērķis – izpētīt 3 - 4 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām formām veidošanos rotaļās.
Hipotēze – 3 – 4 gadus vecu bērnu priekšstati par ģeometriskām formām veidojas sekmīgi, ja izmanto šādas rotaļas - „Saliec attēlu!”, „Atrodi īsto!”, „Salīdzini!” un „Kas mainījies!” …

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1308366
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register