Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:428953
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.11.2006.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 59 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    5
  Annotation    6
  Ievads    8
1.  Tūrisma loma valsts ekonomikā    10
2.  Tēla definējums un tā nozīme    14
3.  Kopīgās iezīmes uzņēmumu un valstu tēla veidošanā    17
3.1.  Vietas tēla novērtēšana    18
3.2.  Vietas tēla mārketings    21
4.  Valsts institūcijas kā tēla veidotājas    24
4.1.  Tūrisma attīstības valsts aģentūra    24
4.1.1.  Tava izdotie informatīvie tūrisma materiāli    26
4.1.2.  Tūrisma informācijas biroji ārvalstīs    27
4.2.  Latvijas institūts    30
4.2.1.  Latvijas Institūta stratēģija atsevišķās darbības jomās (1998. – 2010.gads)    31
4.2.2.  Oksfordas pētījums    33
5.  Tēla izpausme caur tūrisma produktu    36
5.1.  Latvijas tūrisma produkts    37
5.2.  Kultūras tūrisms kā spilgtākais tēla izpausmes produkts    40
6.  Pārdošanas vide kā tēla otrais izpausmes veids    42
7.  Simbols kā spēcīga tēla izpausme    47
7.1.  Latvijas tūrisma simbols    47
7.2.  Spānijas simbols    48
7.3.  Austrumeiropas valstu saukļi un simboli    50
8.  Latvijas un ārvalstu tūristi kā tēla veidotāji    52
9.  Tūrisma vēsturiskā loma valsts tēla veidošanā    56
9.1.  Pirmās Latvijas Republikas laiks    56
9.2.  Padomju Latvijas laiks    58
10.  Tūrisms masu mediju atspoguļojumā    59
10.1.  Televīzija    60
10.2.  Internets    62
  Secinājumi un priekšlikumi    64
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    65
Extract

Pasaulē , kurā arvien pieaug konkurence, kur valstu ir daudz vairāk nekā kādreiz un kur tehnoloģija paver lielas iespējas to popularizēšanai, valstis cenšas izrādīt savu varenību, ietekmi un prestižu – iespējams, lielā mērā augstāka pašnovērtējuma nolūkā.
Valstis sacenšas par ietekmi ne tikai reģiona kontekstā, bet arī visas pasaules ietvaros. Tiek izmantoti visdažādākie līdzekļi un iespējas. Kā visietekmīgākais ierocis tiek izmantoti mediji, kuru spēks mūsdienās ir neizmērojams.
Kādi faktori veido veiksmes izdošanos? Uz jautājumu ir vieglāk atbildēt izpētot mārketinga pamatdarbības principus. Būt īstajā vietā īstajā laikā. Māka sevi prezentēt un pozicionēt ar savu piedāvājumu. Izvēlēties vajadzīgo mērķauditoriju. Šie pamatprincipi šobrīd tiek pārnesti arī uz valsti un tās piedāvājumu.
Valstīm nākas sacensties arī par visai konkrētiem un izmērāmiem ieguvumiem – par ārvalstu investīciju piesaisti, eksporta apjomu un tūristu plūsmu. Šajā ziņā globalizācija ir mainījusi spēles noteikumus. Un arī šajās sfērās ir uzvarētāji un zaudētāji. Aizvien biežāk veiksmes izdošanos nosaka pozitīva valsts tēla koncepcijas izstrāde un veiksmīga tās realizēšana.
Latvija pēc neatkarības iegūšanas bija vienlīdz vienādās pozīcijās ar citām Austrumeiropas valstīm. Valsts tika atvērta brīva Eiropas tirgum un bija jāsāk jauns komunikāciju process valsts prezentēšanai. Kāpēc šobrīd, kad Latvija ir pilntiesīga Eiropas Savienības dalībniece, dažādu starptautisko organizāciju biedre un arī Pasaules Tūrisma Organizācijas locekle, nav jūtams kopējs pozitīvs tēla iespaids. Sabiedrībā un masu medijos ir diskutēts ļoti plaši par Latvijas tēlu pasaulē, kā to veidot pozitīvāk un kam būtu jāuzņemas atbildība. Autore savā darbā izvērtē tūrisma industrijas ieguldījumu, atbildību un turpmākās iespējas Latvijas tēla veidošanā.


1. Tūrisma loma valsts ekonomikā

Lai apgalvotu, ka šai savdabīgajai ekonomikas nozarei ir būtiska loma valsts vārda popularizēšanā un tēla veidošanā ir būtiski izprast tūrisma ieguldījumu valsts ekonomikā.
Būtiskākā tūrisma atšķirība no citām saimniecības nozarēm ir tā resursu daudzveidība. Tūrisms ir viena no tām nozarēm, kas dod ekonomiskus stimulus pasaules valstu kultūrām to vēstures, pieminekļu, mākslas, daiļamatniecības un folkloras aizsardzībai.
Tūrisms pasaulē veido vislielāko darba vietu skaitu, šajā nozarē tieši vai netieši tiek nodarbināts katrs 10. pasaules iedzīvotājs. Valstīs, kur starptautiskais tūrisms vēl tikai attīstās (tajā skaitā Latvijā), tam ir īpaša nozīme šādās jomās:
Ārzemju valūtas piesaistīšanā, kļūstot par eksporta nozari, kas pozitīvi ietekmē tirdzniecības bilanci
Ievērojama skaita jaunu darba vietu radīšanā
Valsts reģionu attīstībā [5., 78.lpp.]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register