-
Tūrisma produkta izveide Latvijas laukos
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | Tūrisma produkta jēdziens, tā būtība un īpatnības | 8 |
1.1. | Tūrisma produkta specifiskās iezīmes | 9 |
1.2. | Tūrisma produkta komponentes | 10 |
1.3. | Specifisku tūrisma produkta sastāvdaļas | 12 |
1.4. | Produkta plānošanas pamatelementi | 15 |
2. | Jauna produkta izstrāde | 17 |
2.1. | Jauna produkta izstrādes būtība | 17 |
2.2. | Produkta attīstība | 25 |
3. | Tūrisma tirgus segmentēšana | 27 |
4. | Tūrisma produkta virzīšana | 32 |
4.1. | Mārketinga komunikāciju sistēma | 32 |
4.2. | Produktu vai pakalpojumu virzīšanas process | 34 |
5. | Lauku tūrisms | 38 |
5.1. | Lauku tūrismam jēdziens un būtība | 38 |
5.2. | Lauku tūrisma pazīmes | 38 |
5.3. | Lauku tūrisma attīstība Latvijā | 40 |
6. | SPA procedūras un to raksturojums | 48 |
6.1. | SPA jēdziens | 48 |
6.2. | SPA vēsturiskā izcelšanās | 49 |
6.3. | Baltijas SPA vēsture | 52 |
6.4. | Latvijas kūrortu vēsture | 53 |
6.5. | Procedūras un kursi | 59 |
7. | Tirgus iespēju analīze | 67 |
7.1. | Ārējās vides analīze | 67 |
7.1.1. | Plānojamā lauku SPA kompleksa „Matīsāni” atrašanās vietas raksturojums | 67 |
7.1.2. | Transporta infrastruktūra Jēkabpils un Aizkraukles rajonos | 68 |
7.1.3. | Resursi tūrismam Jēkabpils un Aizkraukles rajonos | 69 |
7.1.4. | Potenciālā mērķtirgus analīze | 77 |
7.1.5. | Konkurentu izpēte un novērtējums | 79 |
7.1.6. | Mārketinga komunikācijas | 85 |
7.2. | Tūrisma vietas iekšējās vides analīze | 87 |
7.2.1. | Uzņēmuma raksturlielumi | 87 |
7.2.2. | Telpu raksturojums | 88 |
7.2.3. | Plānojamie pakalpojumi un to cenas | 92 |
7.2.4. | Darbinieku struktūra | 100 |
8. | Finansu iespēju izpēte | 103 |
8.1. | Investīcijas | 103 |
8.2. | Darbības uzsākšanas izmaksas | 106 |
8.3. | Ienākumu plānošana | 106 |
8.4. | Izdevumu plānošana | 110 |
8.5. | Peļņas un zaudējumu aprēķina analīze | 117 |
Secinājumi un priekšlikumi | 118 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 122 |
Darba mērķis ir izveidot tūrisma produktu – lauku SPA kompleksu „Matīsāni”, kurš spētu veiksmīgi darboties, apmierināt klientu vēlmes pēc klusuma, miera un atveseļošanās un arī nestu ieguldījumu gan pagasta, gan reģiona attīstībā.
Pirmajā un otrajā nodaļā tiek apskatīts tūrisma produkta jēdziens, tā būtība un īpatnības, kā arī jauna produkta izstrāde.
Trešajā nodaļā tiek apskatīta tirgus segmentēšana, savukārt ceturtajā nodaļā – tūrisma produkta virzīšana. Piektajā nodaļā tiek apskatīts, kas ir lauku tūrisms, konstatētas tā pazīmes un aprakstīta tā attīstība Latvijā.
Sestā nodaļa ir veltīta SPA jēdziena apskatei, tā vēsturiskās izcelsmes noskaidrošanai, kā arī SPA procedūru attīstībai līdz mūsdienām. Sestā nodaļa aplūko arī kūrortu vēsturisko attīstību Baltijā un sīkāk Latvijā, kā arī apskata SPA produktus un pakalpojumus.
Tālākās darba nodaļas atspoguļo jau praktisku pētījumu – lauku SPA kompleksa analīzi un apskati. Septītā darba nodaļa ir veltīta tirgus iespēju analīzei, tas ir, ārējās un iekšējās vides analīzei. Savukārt, astotajā nodaļā tiek apskatīta finansu iespēju izpēte.
Tā kā z/s „Matīsāni” ir reāli eksistējoša vieta, tad bakalaura darbs ir izmantojams praktiski uzņēmējdarbības uzsākšanai. Darbā veiktie pētījumi noder topošā uzņēmuma ārējās un iekšējās vides analīzei, kā arī aptuvenu ieņēmumu un izdevumu apzināšanai.
Šobrīd pasaulē un Latvijā viena no perspektīvākajām ekonomikas nozarēm, kas attīstās visstraujāk ir tūrisms. Katru gadu miljoniem cilvēku apmeklē citas valstis, kā arī ceļo savas valsts iekšienē, lai labāk iepazītu apkārtējo vidi, dabu un valstu īpatnības.
Latvijas tautsaimniecībā arī tūrisms pamatoti ir uzskatāms par vienu no perspektīvākajām nozarēm. Līdz ar to pilsētas ir ieinteresētas attīstīties un piesaistīt aizvien jaunus viesus. Valsts var ieinteresēt citu valstu ceļotājus ar savu kultūrvēsturisko mantojumu, kā arī ar maz pārveidoto dabu, kas vēl joprojām ir bagāta, daudzveidīga, ar zemu piesārņojuma līmeni, neskatoties uz saimniecības un urbanizācijas attīstību.
Lauku tūrisms Latvijā pēdējo gadu laikā kļuvis pieprasīts gan vietējo, gan ārvalstu iedzīvotāju vidū. 2005. gadā tūristi Latvijas lauku naktsmītnēs pavadījuši ~325.330 gultas naktis, kas ir par 12% vairāk nekā pērn. Mūsdienās lielākā daļa cilvēku dzīvo un strādā pilsētās, kur ikdienā bieži nākas piedzīvot stresa situācijas, negācijas, līdz ar to tas rada vēlmi pavadīt savu brīvo laiku ārpus pilsētas un tie, kuriem nav savas lauku mājas, labprāt izmanto lauku tūrisma naktsmītņu pakalpojumus, jo tās piedāvā atpūtu ārpus pilsētām, lauku vidē un atmosfērā prom no lielām cilvēku masām. Šajā darbības laukā pagaidām vēl ir iespējas izveidot jaunus, konkurētspējīgus uzņēmumus, kas dažādotu konkrētās lauku teritorijas ekonomiku, naktsmītņu īpašniekiem dotu papildus līdzekļus, kas pavērtu plašākas saimnieciskās darbības iespējas lauku ainavas sakopšanai un radītu papildus darba vietas vietējiem iedzīvotājiem. Veiksmīgas darbības rezultātā paveras iespējas paplašināt pakalpojumu piedāvājumu, līdz ar to piesaistot jaunus klientus.
Lauku tūrisma uzņēmumiem ir svarīgi saglabāt savu lauku vides atmosfēru un neļauties modernizācijas ietekmei, lai nezaudētu to pēc kā tiecas tūrists, dodoties uz laukiem – miers, klusums, apkārtējās vides un dabas nepārveidotība.
Šī bakalaura darba mērķis ir izveidot tūrisma produktu – lauku SPA kompleksu „Matīsāni”, kurš spētu veiksmīgi darboties, apmierināt klientu vēlmes pēc klusuma, miera un atveseļošanās un arī nestu ieguldījumu gan pagasta, gan reģiona attīstībā.
Lai sasniegtu šī kursa darba mērķi, jāveic sekojoši uzdevumi:
Jāiepazīstas un jāizanalizē visi pieejamie literatūras avoti par tūrisma produktu, tā veidošanu attīstību un virzīšanu, kā arī par SPA vēsturi un pakalpojumiem.
Jāapkopo statistikas informācija.
Jāapskata vispārēja situācija Latvijas lauku tūrisma tirgū.
Jāizveido tūrisma produkta – lauku SPA kompleksa "Matīsāni" projekts.
Jāveic finansu iespēju analīze lauku SPA kompleksam „Matīsāni”.
Jāveic secinājumi par paveikto, kā arī jāizvirza priekšlikumi attīstībai.
Darbā tiks izpētīta pieejamā informācija par piedāvātajiem tūrisma produktiem lauku SPA kompleksa apkārtējā teritorijā – kultūrvēsturiskie objekti, atpūtas iespējas, naktsmītņu un ēdināšanas iespējas, kā arī apzināts potenciālais mērķtirgus lauku SPA kompleksam.
Darbā tiks izmantoti tādas literatūras avotu grupas kā teorētiskā literatūra par tūrisma produktu latviešu, angļu un krievu valodā, literatūra par lauku tūrismu, statistikas dati par lauku tūrismu, pieejamā literatūra latviešu un angļu valodā par SPA jēdzienu, tā vēsturisko izcelšanos, attīstību Latvijā, kā arī par dažādiem SPA pakalpojumu veidiem gan interneta resursos, gan rakstos, gan grāmatās. Lai veiktu finansu izpēti, tika izmantots Latvijas lauku tūrisma asociācijas buklets „Finanšu plānošana un aprēķini. Biznesa plāna sastādīšana lauku tūrisma uzņēmumā.”. …
Bakalaura darbs par tūrisma vietas izveidi - SPA kompleksu - Latvijas laukos.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
- Tūrisma produkta izveide Latvijas laukos
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Term Papers for university99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Term Papers for university68
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Term Papers for university63
-
Tūrisma attīstība Ventspils pilsētā
Term Papers for university48
Evaluated! -
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Term Papers for university62
Evaluated!