Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:946207
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    5
1.  Konkurences vide un konkurētspējas novērtējums    8
1.1.  Konkurences jēdziena teorētiskais aspekts    8
1.2.  Tirgus vide un konkurences veidi    10
1.3.  Uzņēmuma un tā produktu konkurētspējas izvērtēšanas metodes    14
2.  VAS „Latvijas Pasts” un pakalpojumu raksturojums    21
3.  VAS „Latvijas Pasts” konkurences vide un konkurētspējas novērtējums    30
3.1.  Nozares tirgus konjunktūras raksturojums    30
3.2.  VAS „Latvijas Pasts” konkurentu raksturojums    35
3.3.  VAS „Latvijas Pasts” pakalpojumu konkurētspējas analīze    42
3.4.  Priekšlikumi VAS „Latvijas Pasts” pakalpojumu konkurētspējas kāpināšanai    60
  Secinājumi    65
  Priekšlikumi    67
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    69
  Pielikumi    71
Extract

Attīstoties tirgus konkurencei, aktuāls ir uzņēmuma mārketinga jautājums jeb pircēju vajadzību analīze, konkurentu darbības analīze, kā arī pakalpojuma kvalitātes līmenis, kas var nostiprināt uzņēmuma pozīciju tirgū. Īpaši svarīgi tas ir pašlaik ekonomiskās krīzes apstākļos, turklāt, jau sešus gadus atrodoties Eiropas Savienības (turpmāk ES) sastāvā, kurā ir brīva preču, pakalpojumu un darbaspēka kustība, kas konkurenci jebkurā ES tirgū tikai pastiprina.
Jebkura uzņēmuma neatņemama sastāvdaļa ir mārketings. Uzņēmuma panākumi balstās uz stingriem mārketinga principiem. Ikviens uzņēmums saskaras ar nepieciešamību pieņemt lēmumus un tas, cik šie lēmumi būs pareizi ir atkarīgs no uzņēmuma rīcībā esošās informācijas. Līdz ar to veiksmīgai uzņēmējdarbībai ir nepieciešams patstāvīgi sekot līdzi tirgum un tā attīstības tendencēm, veikt sistemātisku datu iegūšanu un analīzi.
Katrs uzņēmums darbojas noteiktā konkurences vidē, kur vienmēr notiek cīņa par pircēju. Mūsdienās notikumi un procesi, kas veido vidi ap mums, mainās ļoti strauji: attīstās tehnoloģijas, paātrinās informācijas aprites ātrums. Tas izraisa cilvēku dzīves ieradumu maiņu. Mainās arī uzņēmuma darbība, mainās klientu vajadzības, rodas jaunas idejas.
Analizējamais uzņēmums VAS „Latvijas Pasts” šobrīd ir vienīgā komercsabiedrība valstī, kas ir saņēmusi individuālo licenci un sniedz vispārējos pasta pakalpojumus. Latvijas Pastam ir monopoltiesības pieņemt, pārsūtīt un izsniegt valsts robežās gan iekšzemes, gan starptautiskos vēstuļu korespondences sūtījumus, kuru svars nepārsniedz 50 gramus un Latvijas Republikas pastmarku, un citu pasta apmaksas zīmju izgatavošanu un laišanu apgrozībā. Tomēr monopolstāvoklis VAS „Latvijas Pastam” ir tikai vispārējo pasta pakalpojumu piedāvājumā.
Līdz pat deviņdesmitajiem gadiem Latvijas Pasta monopolstāvoklis ir nodrošinājis tam peļņu jebkurā klientu apkalpošanas un pakalpojumu kvalitātes ziņā. Kopš deviņdesmitajiem gadiem situācija ir mainījusies - Latvijas Pastam ir konkurenti gan preses izdevumu abonēšanā un piegādē, gan sūtījumu piegādē, kā arī finansu pakalpojumos, lai gan vēl joprojām Latvijas pasts ir vienīgais, kas nodrošina sūtījumu piegādi lielākajā Latvijas teritorijā. Laukos un reģionos pasta piegādi nodrošina tikai Latvijas Pasts.
Kopumā pasta vēsture ir tikpat sena kā civilizācijas vēsture. Latvijas Pasta 378 darbības gados uzkrātās tradīcijas ir vērā ņemamas un liela daļa sabiedrības labprāt izmanto pasta pakalpojumus tieši to drošuma un gadu gaitā stiprināto tradīciju dēļ. Protams, arī tādēļ, ka Latvijas Pastam joprojām pieder monopols uz vēstuļu (līdz 50 gramiem) sūtīšanu, kas arī ir pasta visienesīgākais pakalpojums, toties citi pakalpojumi (eksprespasts, preses abonēšana u.c.), kuriem jāsaskaras ar spēcīgu konkurenci, var zaudēt savas pozīcijas, ja nemainīsies uzņēmuma darbinieku domāšana un attieksme pret biznesu.
Pasts 21. gadsimtā, kad strauji attīstās informācijas tehnoloģijas un saskarsme cilvēku starpā kļūst arvien bezpersoniskāka, neskatoties uz modernizācijas procesu un pieaugošo piedāvāto pakalpojumu klāstu, saglabā cilvēcisko komunikāciju, kā arī operē ar materiālām sava laika liecībām. Vēsturiskās attīstības gaitā pasta funkcijas paplašinājušās no korespondences un naudas nogādāšanas adresātam līdz ļoti plašam pakalpojumu klāstam mūsdienās. Taču galvenā pasta funkcija ir starpnieka loma vairākos līmeņos – starp cilvēkiem (vēstuļu, bandroļu, telegrammu sūtīšana u.c.), cilvēku un valsti (pensijas, pabalsti), cilvēku un pasauli (preses abonēšana, starptautiski sūtījumi). Veicot šīs funkcijas, ļoti būtisks ir cilvēciskais faktors – gan komunikācija starp klientu un pakalpojuma sniedzēju, gan komunikācija cilvēku starpā, ko palīdz nodrošināt Latvijas Pasta piedāvātie pakalpojumi. Vēstule ir pasta simbols gan vēsturiskā, gan modernā skatījumā, tā simbolizē ļoti personisku saiti starp cilvēkiem, kā arī akcentē pasta kā pakalpojumu sniedzēja funkciju.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register