-
Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | ||
Annotation | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Pamatkustību apguve pirmsskolā | 8 |
1.1. | Pamatkustības, to attīstīšanas iespējas pirmsskolā | 8 |
1.2. | Vecākā pirmsskolas vecuma attīstības raksturojums problēmas skatījumā | 16 |
2. | Rotaļa - pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību attīstības sekmētāja | 20 |
2.1. | Rotaļas, to veidi | 20 |
2.2. | Kustību rotaļas vecāka pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmētājs | 24 |
3. | Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību sekmēšana kustību rotaļās | 28 |
3.1. | Metodoloģiskais pamatojums | 28 |
3.2. | Pamatkustību apguves līmeņa novērtējums pētījuma sākumā | 29 |
3.3. | Praktiskais darbs ar bērniem | 35 |
3.4. | Iegūto pētījuma rezultātu apstrāde un analīze | 40 |
Secinājumi | 46 | |
Izmantotā literatūra un informācijas avoti | 47 |
Secinājumi
Kvalifikācijas darba izstrādes gaitā tika apkopotas un analizētas pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par kustību rotaļu, kā pamatkustību attīstības veicinātāju. Pētīta kustību rotaļas ietekme uz 5 - 6 gadus vecu bērnu lēcienu attīstību, izstrādāta un aprobēta kustību rotaļu kopa lēcienu attīstīšanai.
Bērns un rotaļa ir nesaraujami saistīti, jo rotaļa rada bērnā prieku, enerģiju, kā arī, viņam nemanot, māca, attīsta. Kustības cilvēkam nepieciešamas, jo tās pilnveido svarīgāko iekšējo orgānu funkcijas, veicina labvēlīgāku fizioloģisko procesu norisi organismā. Tāpēc tieši pirmsskolas vecumā, kad bērns aug un attīstās, īpaši svarīgi ir nodrošināt optimālu kustību aktivitāti.
Pedagogiem jāizmanto visi iespējamie līdzekļi, lai iesaistītu bērnus aktīvā, radošā rotaļu darbībā.
Darba izstrādes gaitā tika izdarīti šādi secinājumi:
1. Ilgstoša atrašanās statiskā stāvoklī bērnu nogurdina. Bērna kustību aktivitātes ierobežošana ir pretrunā ar augošā organisma nepieciešamību.
2. Labo un koordinēto pamatkustību veidošana iespējama tikai bērna aktīvas darbības laikā.
3. Kustību rotaļas ievērojami lielākā mērā, kā citas aktivitātes formas, atbilst augošā organisma kustību vajadzībām.
4. No pedagoga prasmes vadīt rotaļu ir atkarīgs bērnu noskaņojums un lietderīgā atdeve rotaļā.
5. Pozitīvās emocijas rotaļas laikā sekmē bērna fizisko un garīgo attīstību.
6. Rotaļas funkcijas nodrošina bērna attīstību veselumā. Kustību rotaļās bērniem nostiprinās pamatkustību iemaņas un attīstās fiziskās īpašības.
7. Organizējot kustību rotaļas bērnu lēcienu attīstīšanai un apgūšanai:
o jāvadās pēc rotaļu organizēšanas metodikas;
o kustību rotaļām jāizvirza noteikts mērķis;
o jāievēro bērnu sagatavotības līmenis;
o jāievēro pakāpeniskums, pārejot no vienkāršām rotaļām uz vairāk sarežģītām rotaļām;
o jāievēro bērnu vecuma un individuālās īpatnības;
o jāraugās, lai bērni apzinīgi izpildītu rotaļu noteikumus;
o jāpārdomā rotaļu saturs, lai rotaļa būtu interesanta un aizraujoša.
Līdz ar to izvirzītie uzdevumi ir izpildīti, mērķis sasniegts un hipotēze apstiprinājusies.
…
Darba vertējums aizstavešanas laikā ir izcili. Teorētiskajā daļā aplūkotas: -pamatkustību attīstīšanas iespējas pirmsskolā; -pamatkustību raksturojums; -vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums; -rotaļas būtība un tās nozīme; -kustību rotaļas pamatkustību attīstīšanas kontekstā Praktiskajā daļā pētītas kustību rotaļu izmantošanas iespējas 5 – 6 gadus veciem bērniem pamatkustību attīstīšanai. Veikta pedagoģiskā novērošana, organizēta pedagoģiskā eksperimenta darbība un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma gaitā tika aprobēta izstrādātā kustību rotaļu kopa, analizēta kustību rotaļu ietekme uz pamatkustību attīstību 5 - 6 gadus veciem bērniem. Pētījuma rezultāti liecina, ka ievērojot bērnu vecumposma īpatnības un sistemātiski, pareizi organizējot kustību rotaļas, tiek veicināta pamatkustību attīstība.
- Dzimumaudzināšana pirmsskolas vecumā
- Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
- Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Pirmsskolas vecuma bērnu pašizjūtas attīstība bērnu nama apstākļos
Term Papers for university45
-
Dzimumaudzināšana pirmsskolas vecumā
Term Papers for university40
Evaluated! -
Kultūras nozīme pirmsskolas vecuma bērnu personības attīstībā
Term Papers for university42
Evaluated! -
Pirmsskolas vecuma bērnu emocionalitātes attīstības sekmēšana mūzikas uztveres procesā
Term Papers for university58
-
Muzikālo prasmju attīstības iespējas pirmsskolas vecuma bērnu mūzikas uztveres procesā
Term Papers for university55
Evaluated!