Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:801050
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 44 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    6
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    9
1.  Vērtēšanas process vēsturiskā un mūsdienīgā skatījumā    9
1.1.  Vēsturiskais aspekts    11
1.2.  Pedagoģiskais aspekts    13
1.3.  Psiholoģiskais un filozofiskais aspekts    15
2.  Pašnovērtējums mācību procesā    17
3.  Vērtēšanas veidi sporta stundās    20
4.  Mācību sasniegumu vērtēšanas nozīme, kritēriji, pamatprincipi un kārtība    24
4.1.  Mācību sasniegumu vērtēšanas nozīme    24
4.2.  Mācību sasniegumu vērtēšanas kritēriji    25
4.3.  Izglītojamo iegūtās pamatizglītības vērtēšanas pamatprincipi un kārtība    27
5.  Atzīme, tās funkcijas plusi un mīnusi    32
6.  Pusaudžu vecumīpatnību vispārīgs raksturojums    35
II.  EMPĪRISKĀ DAĻA    38
1.  Pētnieciskā darba organizācijas apraksts    38
2.  Iegūto datu interpretācija un analīze    40
2.1.  Skolēnu anketu datu apstrāde un interpretācija    40
2.2.  Skolotāju anketu datu apstrāde un interpretācija    47
2.3.  Pārrunās ar skolēniem iegūtie rezultāti    51
2.4.  Pašnovērtējuma kartiņu rezultāti un to interpretācija    52
  Secinājumi    54
  Izmantotās literatūras saraksts    56
Extract

Secinājumi
Maģistra darba izstrādes gaitā un analīzes rezultātā tika secināts:
1. Vērtēšana radās jau skolu pirmsākumos un laikā gaitā ir mainījušies vērtēšanas priekšnoteikumi, kam par iemeslu ir paņēmienu meklēšana objektīvākai un racionālākai skolēnu novērtēšanai.7-9.klases skolēni spēj veikt savas darbības pašnovērtējumu. Vērtēšana ir svarīga ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem, mācību metožu pārbaudei, skolēnu zināšanu līmeņa noteikšanai un vecāku informēšanai par skolēnu sasniegumiem. Viena no vērtēšanas procesa sastāvdaļām ir pašnovērtējums, kas ļauj skolēniem pašiem novērtēt savas prasmes un iemaņas un kļūt par aktīviem vērtēšanas procesa dalībniekiem. Viens no veidiem, kā skolēnus iesaistīt vērtēšanas procesā ir pašnovērtējuma kartiņu izmantošana, kurā ir iekļauti, attiecīgās mācību vielas apguves kritēriji un skolēnu izvirzītie kritēriji.
2. Anketējot skolēnus un skolotājus secināju, ka atzīmei ir liela nozīme mācību procesā. Skolēniem, kā arī skolotājiem tā palīdz noteikt zināšanu līmeni noteiktos mācību priekšmetos. Skolotāji ar atzīmju palīdzību informē vecākus par skolēnu sasniegumiem mācībās, kā arī pārbauda izvēlēto mācību metožu efektivitāti.
3. Pētījuma gaitā tika izveidotas un aprobētas praksē skolēnu pašnovērtējuma kartiņas. Aprobējot praksē pašnovērtējuma kartiņas tika secināts, ka, lai mācību procesā efektīvāk varētu izmantot pašnovērtējuma kartiņas, to kritērijiem ir jābūt skaidri saprotamiem visu vecuma grupu skolēniem. Pašnovērtējuma kartiņas ir palīglīdzeklis skolotājam, objektīva vērtējuma izlikšanai skolēnam.
4. Iegūto datu analīze
4.1. Veicot pētījumu, anketējot skolēnus, un apstrādājot iegūtos rezultātus tika secināts, ka:
4.1.1. 49% skolēnu uzskata, ka atzīmes galvenokārt nosaka, zināšanu līmeni dažādos mācību priekšmetos;
4.1.2. 62% skolēnu uzskata, ka atzīmēm mācību procesā ir jābūt;
4.1.3. Pēc atzīmes saņemšanas 51% skolēnu pārdomā, kas un kā bija jādara savādāk, veic sava darba pašnovērtējumu;
4.1.4. ja skolēniem būtu iespēja novērtēt savas prasmes un iemaņas 52% skolēnu to labprāt darītu. Kā arī palīdzētu skolotājiem izvirzīt vērtēšanas kritērijus.
1.2 Analizējot skolotāju anketas, tika secināts:
1.2.1 Visbiežāk, vingrošanas stundās skolotāji izmanto tādus vērtēšanas paņēmienus, kā kriteriālā vērtēšana, un vērtēšana pēc punktu sistēmas, kas ir noteikta valsts pamatizglītības standartā;
1.2.2 Skolotāji dod skolēniem iespēju savas prasmes vai iemaņas novērtēt verbālā formā;
1.2.3 Pēc skolotāju domām efektīvākās vērtēšanas metodes ir:
a. Punktu sistēma;
b. Sīki izstrādāta vērtēšanas sistēma, ar vērtēšanas kritērijiem, kas būtu piemērota skolēniem ar dažādām psiholoģiskām, fizioloģiskām un fiziskām attīstības īpatnībām.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −44,17 €
Work pack Nr. 1313640
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register