Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:469258
 
Evaluation:
Published: 08.02.2006.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 28 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Teorētiskā daļa    5
1.1.  Agresijas teorijas un definīcijas    5
1.2.  Agresijas klasifikācija    8
1.3.  Agresija kā bioloģiski noteikta uzvedība    12
1.3.1.  Vīriešu un sieviešu agresija    16
1.4.  Agresija kā instinktīva uzvedība    17
1.5.  Novērošana un imitēšana    21
1.6.  Frustrācijas – agresijas teorija    24
1.7.  Nobeigums    26
2.1.  Agrīnie brieduma gadi    28
2.2.  Pašvērtējums un Es koncepcija    31
2.3.  Profesionālā darbība    32
2.4.  Ģimenes laulāto attiecības    33
2.5.  Fiziskā attīstība    34
2.6.  Studentu vecums    35
2.7.  Kognitīvais kāpums vai kritums    36
2.8.  Emocionālā sfēra    37
2.9.  Nobeigums    38
  Praktiskā daļa    39
1.  Pētījuma grupas apraksts    39
2.  Metožu apraksts    39
2.1  Agresijas aptauja pēc Bassa – Darki    39
2.2  Hand tests    43
3.  Pētījumu norises apraksts    43
4.  Rezultātu interpretācija    45
5.  Secinājumi    47
6.  Izmantotā literatūra    48
7.  Anotācija latviešu valodā    50
8.  Anotācija angļu valodā    51
9.  Pielikumi    52
Extract

1. Pētījuma aktualitāte - šo tēmu, vīriešu un sieviešu agresijas līmeņa statistiski būtiskām atšķirībām agrīnajā briedumā izvēlējos tāpēc, ka tā šobrīd ir ļoti aktuāla mūsu sabiedrībā. Ļoti bieži nākas dzirdēt par agresīviem vīriešiem un sievietēm tieši agrīnajā briedumā. Kas tad ir šādas rīcības un šādu tendenču pamatā, to vēlos noskaidrot.
Iepazīstoties ar man pieejamo literatūru par tēmām, kas ir saistītas ar agresiju, es atklāju, ka pastāv dažādas pieejas šim jautājumam. Pašlaik visas galvenās pieejas agresijas jautājumam varētu iedalīt trīs lielās grupās - teorijas, kuras apskata agresiju kā iedzimtu dziņu, teorijas, kuras apskata agresiju kā situacionālu faktoru noteiktu emocionālu reakciju, kā arī tādas pieejas šim jautājumam, kuras ir saistītas ar bioloģisku faktoru ietekmi uz agresivitāti.
Agresija, pēc manām domām, mūsdienās ir ļoti aktuāla tēma, kurai būtu jāpievērš vairāk uzmanības. Agresija kā varas, spēka izmantošana ir sastopama visapkārt mums. Neskatoties uz to, ka ir 21. gadsimta sākums, vēl joprojām vairākās pasaules vietās notiek karadarbība. Arī noziedzības līmenis ir ļoti augsts. Televīzijā un presē bieži tiek aprakstīti agresijas akti pat ģimenēs. Tātad agresija ir plaši sastopama gan personiskā, šaurā saskarsmes līmenī, gan visas pasaules mērogā.
Lasot literatūru, ievēroju, ka divas pirmās teorijas savstarpēji stipri atšķiras, turklāt šo teoriju pārstāvji daudz uzmanības veltī pretējo teoriju noliegšanai. Bioloģiskā pieeja, turpretim, nevar tikt uzskatīta par pretēju nevienai no iepriekš minētajām teorijām; tā sniedz bioloģisku pamatu psiholoģisko teoriju attīstībai; tās pamatidejas tiek pieņemtas no visu psiholoģisko teoriju puses.
Manuprāt, šobrīd psihologu vidū dominē uzskats, ka jebkuru uzvedības tendenci ietekmē visdažādākie faktori, uzvedība veidojas dažādu faktoru mijiedarbībā.
2. Pētījuma temats – vīriešu un sieviešu agresijas līmeņa atšķirības agrīnā briedumā.
3. Pētījuma priekšmets – agresijas atšķirības
4. Pētījuma objekts – 30 sievietes un 30 vīrieši agrīnā brieduma vecumā (22-28)
5. Pētījuma mērķis - noskaidrot, vai pastāv atšķirības starp vīriešu un sieviešu agresijas līmeni agrīnā briedumā.
6. Hipotēze: Pastāv būtiska statistiska atšķirība starp vīriešu un sieviešu agresijas līmeni agrīnā brieduma vecumposmā X un Y augstskolās.
7. Pētījuma uzdevumi:
7.1. Teorētiski izpētīt agresijas būtību;
7.2. Izveidot teorētisko modeli un analizēt to;
7.3. Teorētiski analizēt vīriešu un sieviešu agresijas atšķirības;
7.4. Praktiski izpētīt agresijas līmeņa atšķirības starp vīriešiem un sievietēm, izmantojot Hand testu un Bassa – Darki testu.
7.5. Analizēt iegūtos datus un interpretēt tos.
8. Pētījumā izmantotās metodes:
8.1. Teorētiskās metodes
Literatūras analīze;
Teorētiskā modeļa analīze.
8.2. Empīriskās metodes:
Hand tests;
Bassa – Darki tests
8.3. Matemātiskās statistikas metodes:
Manna Vitneja U tests ( Mann – Whitney U)
T teste neatkarīgām grupām ( Independent – Samples T test)
9. Pētījuma metodoloģiskā bāze:
9.1 Dž. Dollards;
9.2. A. Bandura
9.3. L. Berkovics…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −50,24 €
Work pack Nr. 1199828
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register