Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:880096
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.11.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 12 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
2.  IEVADS    1
3.  VIDES AISARDZĪBAS TIESISKAIS PAMATOJUMS    3
3.1.  Vides aizsardzība ekoloģisko tiesību sistēmā    3
4.  EIROPAS VIDES TIESĪBU PRIEKŠMETS UN JĒDZIENS    6
5.  IETEKMES UZ VIDI NOVĒRTĒJUMS    7
5.1.  Ietekmes uz vidi novērtējuma vispārējais saturs    8
6.  BALTIC PULP RŪPNĪCAS PROJEKTS    9
6.1.  Idejas attīstība    9
6.2.  Projekta priekšizpēte    9
6.3.  Potenciālo investoru uzaicināšana    9
6.4.  Lēmuma pieņemšana    10
6.5.  A/S Baltic Pulp dibināšana    10
6.6.  Ietekmes uz vidi novērtējums    10
6.7.  Sociālekonomiskās ietekmes izpēte    10
6.8.  Sabiedrības informēšana    11
6.9.  Nākotnes plāni    11
7.  KĀ DARBOJAS CELULOZES RŪPNĪCA?    11
7.1.  Celulozes rūpnīcas ražošanas posmi    12
7.2.  Ķīmiskā celuloze    13
7.3.  Balināšana padara celulozi baltu    13
7.4.  Izmantotās ķimikālijas    14
8.  SULFĀTCELULOZES RŪPNĪCAS IESPĒJAMĀ    15
8.1.  ĶĪMISKAIS PIESĀRŅOJUMS    16
8.2.  BALINĀŠANA    17
8.3.  ŪDENS PIESĀRŅOJUMS    18
8.4.  ŪDEŅU AIZSARDZĪBAS TIESĪBAS ES    20
8.5.  PIESĀRŅOJUMS GAISĀ    20
8.6.  GAISA TĪRĪBAS SAGABĀŠANA ES    22
8.7.  ATKRITUMU APSAIMNIEKOŠANA    23
8.8.  IESPĒJAMO AVĀRĪJU SEKU LIKVIDĀCIJAS PASĀKUMI    23
8.9.  ĢEOGRĀFISKAIS NOVIETOJUMS    24
8.10.  SMAKU VEIDOŠANĀS    25
8.11.  TROKŠŅA IETEKME    26
8.12.  PROJEKTA ĪSTENOŠANAS POZITĪVIE UN NEGATĪVIE ASPEKTI    26
8.13.  Obligātie nosacījumi un turpmākajā projektēšanā veicamie pasākumi    28
8.14.  Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja lēmums    35
9.  SECINĀJUMI    37
10.  IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI    39
Extract

“Jebkurai tiesību nozarei un it īpaši kompleksai nozarei, kāda ir ekoloģiskās tiesības, nepieciešama teorētiski un praktiski pamatota sistēma, proti, tāda sistēma, kas attaisno un veicina attiecīgās tiesību nozares veidošanos un attīstību. Ekoloģiskās tiesības radās līdz ar vides aizsardzības likumdošanas izcelšanos un attīstību. Tātad šo tiesību veidošanos noteica vispirms praktiskā nepieciešamība ar likumu palīdzību regulēt dabas objektu racionālāku izmantošanu un aizsardzību pret šo objektu degradāciju un izsaimniekošanu.
Latvijā jau 20.gs. 20.gados parādījās pirmie likumdošanas akti par valsts dabas rezervāta izveidošanu, nacionālajiem parkiem, lauksaimniecības zemes un mežu racionālu izmantošanu, atsevišķu dzīvnieku sugu aizsardzību u.tml.
Tomēr plašāk vides aizsardzības likumdošana sāka attīstīties 20.gs. 50.gados, kad Latvijas daba tika arvien vairāk apdraudēta ar lielu hidroelektrostaciju celtniecību uz Daugavas, pieaugošo gaisa un ūdeņu piesārņojumu, ātro urbanizācijas procesu un citām parādībām, kas bija saistītas ar dabai kaitīgu ekonomikas attīstību Padomju lielvalsts apstākļos, kad dabas objekti tika pakļauti “lielajiem” dabas pārveidošanas plāniem. Šīs “lieluma mānijas” rezultātā veidojās milzīgi rūpniecības, enerģētikas un lauksaimniecības uzņēmumi, kas maz rēķinājās ar dabas vides kvalitātes saglabāšanu.”1
Vienaldzība un dažkārt tīša dabas vides piesārņošana ir aktuāla problēma arī šodien. Uzņēmumu darbība nav pietiekami sakārtota, lai tie darbotos nekaitīgi videi. Likums nosaka pienākumus attiecīgo normu ievērošanā, taču lielākoties vides saglabāšana balstās uz uzņēmumu vadības labprātības principa. Taču šādu uzņēmumu nav daudz. Tas saistīts ar to, ka kontrole par likumu ievērošanu ir pasīva.
Aktuāla ir cilvēku pašu attieksme pret vides piesārņojumu. Nav saprotama cilvēku spēja mest atkritumus “kur pagadās” – uz ielām, parkos, grāvmalēs, mežos utt., nedomājot par to, kādu ļaunumu tas nodara apkārtējai videi.
“Tomēr zinātnieku vidū arvien spēcīgāk izvirzījās prasība pēc dabas saudzēšanas un tās kvalitātes saglabāšanas, kas būtu nepieciešama cilvēka dzīvībai un veselībai. Šādas prasības bija izpildāmas tikai ar attiecīgu dabas aizsardzības likumu palīdzību, kuri izvirzīja visiem uzņēmumiem, amatpersonām un iedzīvotājiem obligātus pienākumus zemes, zemes dzīļu, ūdeņu, floras un faunas, kā arī atmosfēras gaisa aizsardzībā. To varētu nosaukt par obligāto ekoloģisko minimumu, kura neievērošana un pārkāpšana izsauc juridisku atbildību.”2
1991.gada 6.augustā Latvijas Republikas Augstākā Padome pieņēma likumu “Par vides aizsardzību”. “Šā likuma mērķis ir veicināt ilgtspējīgu attīstību vides aizsardzības jomā, radot un nodrošinot efektīvu vides aizsardzības sistēmu, kuras uzdevumi ir šādi:
1) saglabāt, aizsargāt un uzlabot vides kvalitāti;
2) aizsargāt cilvēku veselību;
3) nodrošināt vides aizsardzību no antropogēnās slodzes radītām ietekmēm;
4) saglabāt bioloģisko daudzveidību;
5) veicināt dabas resursu un enerģijas ilgtspējīgu izmantošanu;
6) nodrošināt vides aizsardzības prasību iekļaušanu citas nozares regulējošos normatīvajos aktos, koncepcijās, plānos un programmās;
7) nodrošināt sabiedrības līdzdalību vides aizsardzības principu ievērošanā un vides politikas īstenošanā;
8) nodrošināt sabiedrībai iespēju brīvi saņemt vides informāciju.”3…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register