Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:579233
 
Author:
Evaluation:
Published: 13.01.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Literatūras apskats    4
  Bremzes    4
  Riepas    5
  Bremzēšanas iekārtas, kas palīdz vieglāk vadīt automašīnu    7
  Eksperimentālā daļa    8
  Eksperimentā izmantotās riepas, ceļa segumi    8
  Rezultāti ar 1.veida riepām uz sausas zāles    9
  Rezultāti ar 2.veida riepām uz sausas zāles    10
  Rezultāti ar 1.veida riepām uz slapjas zāles    11
  Rezultāti ar 2.veida riepām uz slapjas zāles    12
  Rezultāti ar 1.veida riepām uz sausa asfalta    13
  Rezultāti ar 2.veida riepām uz sausa asfalta    14
  Rezultāti ar 1.veida riepām uz slapja asfalta    15
  Rezultāti ar 2.veida riepām uz slapja asfalta    16
  Rezultātu apkopojums    17
  Secinājumi    19
  Literatūras saraksts    20
Extract

Šī darba mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību tam, ka nepareiza ātruma izvēle braucot ar automašīnu vai divriteni var nopietni apdraudēt dzīvību. Mūsdienās valda tendence, ka arvien vairāk un vairāk cilvēki cieš satiksmes negadījumos.
Ziemā bieži ir redzēts, ka grāvjos blakus ceļam ir ieslīdējušas automašīnas. Sabiedrībā valda stereotips, ka šīs automašīnas ir braukušas ar pārmērīgi lielu ātrumu un tāpēc notikusi avārija. Īstenībā pietiek ar diezgan mazu ātrumu, lai notiktu nelaime, jo bremzēšanas ceļu ļoti ietekmē ceļa segums, un ja tas ir slapjš un apledojis, tad šis bremzēšanas ceļš ir lielāks nekā autobraucēji to novērtē.
Ir dzirdēts arī par velobraucējiem, kas sevi ir traumējuši braucot pa apledojušu vai slapju virsmu, jo bremzēšanas ceļš ir saudz garāks pa šādu virsmu. Man pašam ļoti patīk braukt ar velosipēdu un ir gadījies braukt visādos apstākļos, tomēr esmu braucis pietiekami uzmanīgi sliktos laika apstākļos lai izvairītos no traumām un negadījumiem. Tāpēc, lai dotu citiem ieskatu daudzu negadījumu cēloņos un pats uzzinātu vairāk par bremzēšanas ceļu un to, kas un kā to ietekmē, izvēlējos rakstīt par šādu tēmu.

Bremzēšana ir viena no automašīnas vadīšanas sastāvdaļām, to var darīt ar pedāļa palīdzību, kad tiek bremzēts ar visiem četriem riteņiem, vai arī lietot rokas bremzi, kad autommašīna ir apstādināta slīpumā. Ir svarīgi, lai bremzējot un stūrējot riepām būtu laba saķere ar ceļa segumu. Ja ceļš ir slidens – visbiežāk lietus vai apledojuma dēļ -, riepas var slīdēt, tādēļ braucējs nevar ne īsti stūrēt, ne nobremzēt automašīnu. Līdzīgi automašīna var zaudēt vadāmību, ja pārāk strauji bremzē vai pagriež stūri.
Sākumā bremzes nebija sevišķi drošas un nereti atsacījās darboties pavisam, arī spēkos vājāki braucēji arī nespēja pavilkt bremzes sviru, tādēļ braucējiem nācās saukt palīgā vai mēģināt automašīnu apstādināt iebraucot pļavā, vai mēģināt to apstādināt kādā citā veidā.
Bremzes darbojas piespežot bremžu uzlikas (kas piestiprināta pie automašīnas korpusa) pie diska (vai kādas citas daļas kas griežas līdz ar riteni) tādejādi radot berzi, kas samazina automašīnas ātrumu (sk. 1.att.). …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1392312
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register