Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:406899
 
Evaluation:
Published: 02.11.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Personāla daļas vieta uzņēmumā    4
  Darbaspēka vadīšana    5
  Darbaspēka plānošana    6
  Rezervju veidošana    6
  Personāla atlase    8
  Personāla izvēle    11
  Personāla mācību process    12
  Personāla motivēšana    13
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    15
Extract

Personāla motivēšana.
Personāla vadībā būtiska loma ir motivācijas procesam. Lai gūtu gandarījumu un ilgstošu interesi par darbu, nepieciešami jauni stimuli, lai papildinātu tos, kuru dēļ izvēlējās konkrētu uzņēmumu un amatu.2
Motivēšana ir dinamisks process, kurā izmantojot psiholoģiskās, sociālās, ekonomiskās un tiesiskās metodes un līdzekļus, sekmē indivīda un uzņēmuma izvirzīto mērķu sasniegšanu.
Cilvēkam paaugstinās motivācija, kad ievēro viņa individualitāti, ja saprotams darba process, ja darbs atbilst ne tikai viņa profesionālajai kvalifikācijai, bet arī vajadzībām, ja cilvēks izglītojoties gūst gandarījumu, ja uzņēmuma kultūra atbilst personāla vērtībām, ja cilvēks saņem informāciju un viņš var piedalīties uzņēmuma pārvaldē, ja atalgojums par paveikto darbu atbilst iecerētajam.
Motivēšanas metodes jāizvēlas, vadoties pēc cilvēka socializācijas un individualizācijas pakāpes. Ieteicams veidot metožu kombinācijas piemēram, „vērtēšana + atalgojums”, vai „izglītošana + vadības stils + karjeras izaugsme”.
Cilvēki pastāvīgi motivējas, kad viņu ieceres īstenojas, un zaudē motivāciju, ja tas nenotiek. Uzņēmuma jāapzina cilvēku ieceres un vajadzības, jāsalīdzina tās ar reālām iespējām un jācenšas nodrošināt šo vajadzību un ieceres īstenošanu. Jo ciešākas ir indivīda un uzņēmuma vajadzības un mērķi, jo sekmīgāka to sasniegšana. 1

Motivācijas iespaidā:
Darbinieki gūst gandarījumu par paveikto un ikdienas darbu;
Uzņēmums ietaupa līdzekļus, jo darbu var paveikt ar mazāku darbinieku skaitu;
Saglabājas vajadzīgie darbinieki, jo motivēts cilvēks darba vietu nemainīs.

Motivācija ietekmē:
Darba atmosfēru, saskarsmi, ražību, saliedētību, morālo stāvokli, saikni ar sabiedrību, imidžu, sadarbību, ar klientu, materiālo un tehnisko apgādi, radošumu, plānošanu, organizāciju uzdevumu izpildi, vadības pilnveidošanu, kontroli utt.
Motivācija nav:
Rupja piespiešana, apmānīšana, manipulācija, negodīgums, korupcija, savu vajadzību apmierināšana un nerēķināšanas ar citu vajadzībām, draudi, sava personīga veidola uzspodrināšana, tukši solījumi.
Zinot motivācijas mehānismu un iegūstot nepieciešamo informāciju, var metodiski pareizi un pēctecīgi vadīt cilvēkus un atbilstoši novērtēt viņu veikumu un nopelnus. 2

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1246434
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register