Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:789336
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Organizācija un vadība    3
1.1.  Uzņēmuma dibināšanas apliecinošie dokumenti    4
1.1.1.  Dibināšanas sapulces protokols    4
1.1.2.  Statūti    4
1.1.3.  Reģistrācijas apliecība    4
1.2.  Vadības organizatoriskā struktūra    4
1.3.  Biroja darba plānošana    4
1.4.  Biroja telpu iekārtošana atbilstoši ergonomiskajām prasībām    6
1.4.1.  Apgaismojums, Ventilācija    6
1.4.2.  Sekretāres darba vieta, iekārtojums    7
1.4.3.  Mēbeļu iegādes aspekti    8
1.4.4.  Mēbeļu izvietojums, telpas krāsojums    8
1.5.  Sekretāres darbs    10
1.5.1.  Apmeklētāju pieņemšana    10
1.5.2.  Sabiedrisko attiecību veidošana    11
1.5.3.  Sekretāres pienākumi, profesionālā ētika, personīgās īpašības    11
1.5.4.  Telefonsarunu organizēšana    14
2.  Biroja iekārtas    15
2.1.  Darbs ar dokumentu kopēšanas un pavairošanas tehniskiem līdzekļiem    16
2.2.  Darbs ar dokumentu apstrādes tehniskiem līdzekļiem    17
2.3.  Darbs ar dokumentu uzglabāšanas un meklēšanas tehniskiem līdzekļiem    18
2.4.  Darbs ar biroja mēbeļu un piederumu katalogiem    19
2.5.  Darba vietas izveidošana un nokomplektēšana ar tehniskiem līdzekļiem    20
3.  Lietvedība    22
3.1.  Lietvedības procesa sastāvdaļas prakses vietā    23
3.1.1.  Lietvedības procesa organizēšana prakses vietā    23
3.1.2.  Lietvedības procesa organizēšana    23
3.1.3.  Sevišķā lietvedība    24
3.1.4.  Lietvedības dienests    25
3.1.5.  Lietvedību reglamentējošie dokumenti    25
3.2.  Dokuments, tā iedalījums. Dokumenta oriģināls, tā atvasinājumi    26
3.2.1.  Dokumentu iedalījums    26
3.2.2.  Dokumentu juridiskais spēks    26
3.2.3.  Dokumenta noraksta vai kopijas izgatavošana un pareizības apliecināšana    27
3.2.4.  Dokumentu izraksts, izgatavošana un pareizības apliecināšana    28
3.3.  Dokumentu reģistrācija    30
3.3.1.  Dokumentu reģistrēšanas sistēma un forma    30
3.3.2.  Saņemto, nosūtāmo un iekšējās lietošanas dokumentu reģistrēšana    30
3.3.3.  Kartotēkas    30
3.4.  Dokumentu apgrozības organizēšana iestādē    32
3.4.1.  Saņemto dokumentu kustības un izpildes kārtība    32
3.4.2.  Nosūtāmo dokumentu sagatavošana un to apgrozības kārtība    32
3.4.3.  Iekšējās lietošanas dokumentu sagatavošana un apgrozības kārtība    32
3.4.4.  Pasta sūtījumu noformēšana    33
3.4.5.  Dokumentu izpildes kontrole    33
3.5.  Organizatorisko dokumentu noformēšana    35
3.5.1.  Organizatorisko dokumentu rekvizīti, to izvietojums    35
3.5.2.  Darba līgumi    36
3.5.3.  Instrukcijas amatu apraksti    36
3.5.4.  Noteikumi    36
3.6.  Rīkojuma dokumentu noformēšana    37
3.6.1.  Rīkojuma dokumentu rekvizīti, to izvietojums    37
3.6.2.  Rīkojums (pavēle)    38
3.6.3.  Lēmums    38
3.7.  Izziņu un pārskatu dokumentu noformēšana    40
3.7.1.  Izziņu un pārskatu dokumentu rekvizīti, to izvietojums    40
3.7.2.  Izziņa    41
3.7.3.  Akts    42
3.7.4.  Protokols    43
3.7.5.  Pilnvaras    43
3.7.6.  Saraksti    44
3.8.  Sarakstes dokumentu noformēšana    46
3.8.1.  Sarakstes dokumentu rekvizīti, to izvietojums    46
3.8.2.  Dienesta vēstule    47
3.8.3.  Faksogramma    47
3.9.  Personāla dokumentu noformēšana    48
3.9.1.  Personāla dokumentu rekvizīti    48
3.9.2.  Motivācijas vēstule    48
3.9.3.  Iesniegums    48
3.9.4.  Darba līgums    49
3.9.5.  CV    49
3.10.  Lietu nomenklatūras sastādīšana un lietu kārtošana    50
3.10.1.  Lietu nomenklatūras sastādīšana    50
3.10.2.  Dokumentu glabāšanas ilgums    50
3.10.3.  Lietu nosaukuma noformēšana    50
3.10.4.  Lietu sakārtošana, noformēšana    51
3.10.5.  Lietu apraksta sastādīšana    51
3.10.6.  Akts par dokumenta atlasi iznīcināšanai    52
3.10.7.  Arhīvā nododamo lietu noformēšana    52
3.11.  Prakses materiālu noformēšana    53
4.  Praktiskā stilistika un rediģēšana    54
4.1.  Noteikt vārda pamatnozīmi un atvasinātās nozīmes    55
4.2.  Kļūdu veidi un tipi    56
4.3.  Novērst liekvārdību, tukšvārdību, daudzvārdību    58
4.4.  Personvārdi, uzrunas, adresāts lietišķajos dokumentos    59
4.5.  Iestāžu, uzņēmumu un organizāciju nosaukumi lietišķajos rakstos    61
4.6.  Aktuālas valodas normas lietišķajos dokumentos    62
5.  Grāmatvedība    63
5.1.  Uzskaites darba organizācija uzņēmumā    64
5.1.1.  Kas veic uzskaites darbu    64
5.1.2.  Kādi galvenie pienākumi un darba izpildes termiņi    64
5.2.  Grāmatvedības pirmdokumentu apgrozības apraksts vai shēma    68
5.3.  Pirmdokumentu un reģistru glabāšanas kārtība uzņēmumā    68
5.4.  Pielietotās grāmatvedības formas apraksts    69
6.  Datorzinību pamati    70
6.1.  Izmantotās datora aparatūras apraksts    71
6.2.  Izmantotās datora programmatūras apraksts    72
6.3.  Teksta redaktors    73
6.3.1.  Dokumentu izveidošana, noformēšana    73
6.3.2.  Standarta vēstuļu veidošana    74
6.3.3.  Materiālu sagatavošana izmantojot logu kopijas    74
6.3.4.  Dokumentu izdrukāšana    75
6.3.5.  Automātiskā satura rādītāja izveide    75
6.4.  Tabulu procesori    77
6.4.1.  Aprēķini tabulās    77
6.4.2.  Lietišķā grafika    77
6.4.3.  Datu kārtošana    77
6.5.  Prezentāciju programma    78
6.5.1.  Prezentācijas veidošana    78
6.5.2.  Prezentācijas demonstrēšana    79
6.6.  Internets    80
6.6.1.  E-pasta sūtīšana, saņemšana ar un bez pielikumiem)    80
6.6.2.  Informācijas meklēšana www    81
6.6.3.  Informācijas kopēšana no www    82
7.  Saskarsme    83
7.1.  Apzināt saskarsmi ietekmējošos faktorus    84
7.1.1.  Es izturēšanās, izjūtas, domas u.tml.)    84
7.1.2.  cits (citi) saskarsmes partneri    85
7.2.  Novērtēt saskarsmes lomu profesijā    86
7.2.1.  Ikdienas saskarsmē    86
7.2.2.  Profesionālā saskarsmē    87
7.3.  Novērtēt, kādas jūsu temperamenta stiprās puses ietekmē jūs kā izvēlētās profesijas darbinieku. Kā tas izpaužas saskarsmē?    88
7.4.  Uzrakstiet kādas sarunas analīzi    89
7.5.  Savas kandidatūras piedāvāšana darba tirgū    91
7.5.1.  Personiskās īpašības    91
7.5.2.  Profesionālās prasmes un iemaņas    92
8.  Sekretāres ABC    93
8.1.  Iepazīšanās priekšā stādīšanās    94
8.1.1.  Vizītkarte, to veidi, izmēri, simboli    94
8.1.2.  Telefonsarunas, sarunu kultūra    95
8.1.3.  Lietišķā sarakste (pastkartes, aploksnes, vēstules, ielūgumi)    96
8.1.4.  Sekretāres uzvedības kultūra    96
8.2.  Suvenīri un dāvanas, to pasniegšana    97
8.3.  Lietišķa cilvēka apģērbs (sievietes, vīrieši)    98
8.4.  Dekoratīvās kosmētikas lietošana    98
8.5.  Galda klājumi (kafijas, tējas u.c.) birojā    99
8.5.1.  Kafijas, tējas gatavošana    99
8.5.2.  Trauku, galda veļas izvēle, pielietošana (salvešu locīšana)    99
8.5.3.  Pieņemšanas, prezentācijas    100
8.5.4.  Dzērienu izvēle, pasniegšana un glāžu izvēle    100
8.5.5.  Apkalpošana    101
8.5.6.  Galda kompozīcijas un grieztie ziedi birojā    101
9.  Biroja tehnika uzņēmumā    17
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras saraksts    19
  Pielikumi    20
Extract

Ievads

Šodienas mainīgajos ekonomiskajos un sociālajos apstākļos katram indivīdam ir jāprot izdzīvot un pastāvēt par sevi. Esmu gandarīta, ka man bija izdevība meklēt pašai un atrast savu prakses vietu, tā ir lieliska iespēja pielietot jau četru gadu garumā apgūtās iemaņas Valsts Priekuļu lauksaimniecības tehnikumā. Prakse deva iespēju izprast lietvedības darba organizāciju konkrētā uzņēmumā, kā arī attīstīt iemaņas lietvedības dokumentu izstrādāšanā, noformēšanā, uzglabāšanā un arhivēšanā pievēršot uzmanību nosacījumiem, kas nodrošina dokumentu juridisko spēku. Tā man deva arī praktiskas iemaņas apgūt prasmi dokumentu reģistrācijā, apgrozībā, dokumentu un informācijas piegādāšanā adresātam, izmantojot dažādus informācijas pārsūtīšanas veidus.

Prakses mērķis:

Nostiprināt skolā gūtās teorētiskās zināšanas, pielietojot tās praksē un iepazīties ar sekretāres darbu iestādē.

Prakses uzdevumi:
1. Izvēlēties prakses uzņēmumu. Noskaidrot un izprast tā misiju un mērķus.
2. Iepazīties ar organizācijas vadības organizatorisko struktūru un biroja darbu uzņēmumā.
3. Iepazīties ar biroja tehniskajām iekārtām un to lietošanu uzņēmumā.
4. Iepazīties ar lietvedību reglamentējošiem dokumentiem iestādē un novērtēt lietvedības procesu uzņēmumā.
5. Iepazīties ar uzrunas formām un adresātu lietišķajos dokumentos un iestāžu, uzņēmumu un organizāciju nosaukumiem lietišķajos dokumentos.
6. Izprast grāmatvedības lomu uzņēmumā.
7. Iepazīties ar prakses vietas datorprogrammām un datora aparatūru.
8. Attīstīt prasmi darbā ar klientiem un atpazīt citu cilvēku tempermenta stilus, un novērtēt sava tempermenta stiprās un vājās puses.
9. Novērtēt lietišķa cilvēka apģērbu un dekoratīvās kosmētikas lietošanu.

Prakses atskaites struktūra:
Šajā prakses atskaitē ir 108. lapaspuses. Atskaitei ir astoņas daļas:
1. Pirmajā daļā ir aprakstīta organizācijas struktūra.
2. Otrajā daļā ir aprakstītas biroja iekārtas un darbs ar tām.
3. Trešajā daļā ir lietvedības dokumentu noformēšana, izveidošana.
4. Ceturtajā daļā ir praktiskā stilistika un rediģēšana.
5. Piektajā daļā ir grāmatvedības apraksts uzņēmumā.
6. Sestajā daļā ir apgūtie datorzinību pamati.
7. Septītajā daļā ir saskarsme ar klientiem un darbiniekiem.
8. Astotajā daļā ir sekretāres uzvedības normas.

Darba beigās ir secinājumi, kuros apkopotas svarīgākās atziņas, kas radušās pētot un analizējot sekretāres darbu.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,27 €
Work pack Nr. 1131843
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register