Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:660654
 
Evaluation:
Published: 07.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Extract

Reklāmas efektivitāte un tās vērtēšanas metodes.
Reklāmas efektivitātes mērīšana kļūst arvien svarīgāka mārketinga aktivitāšu sastāvdaļa. Analizējot reklāmas sasniegtos efektus, var novērtēt reklāmā ieguldītos līdzekļus un investīciju atgriešanos, kas ir svarīga reklāmdevējam Reklāmas kampaņas efektivitāte tiek noteikta, mērot reklāmas pamanāmību un atpazīstamību, izvēlētā reklāmas kanāla atdevi, noskaidrojot mērķa grupas attieksmi pret reklāmu, izpētot vai reklāmas sūtījums jeb ziņa ir sasniegusi mērķa grupu u.tml(1) .
Reklāmas efektivitātes novērtēšanai visbiežāk izmanto(2) :
1. Reklāmas pazīšanas un iegaumēšanas testus;
2. Aptaujas par reklāmas pasākumiem;
3. Vārdisko asociāciju testus;
4. Aptaujas un testus par firmas imidžu;
5. Anketēšanu par reklāmas pasākumu kvalitāti un efektivitāti;
6. tirdzniecības rezultātu aprēķinus un salīdzināšanu.

Reklāmas kampaņā katra darbība ir jāpakļauj kontrolei, jo katra veiktā darbība kļūst svarīga jau:
1. pirms ir izvērtēts konkrētais- galīgais reklāmas sludinājuma variants;
2. pēc, tam, kad mērķauditorija ir ieguvusi vai nav ieguvusi reklāmas sludinājumu.
Reklāmas efektivitāti ir grūti izmērīt, noteikt. Reklāmas efektivitāte jāaplūko mijiedarbībā ar reklāmas mērķiem. Tā kā reklāmas mērķi ir dažādi, tie ir jāatšķir, vai:
- reklāmas mērķi ir stimulēt tūlītēju preču pirkšanu;
- reklāmas mērķis neparedz tūlītēju patērētāju rīcību.
Pirmajā gadījumā tiek izmantota tiešā reklāma, piemēram ,materiālu sūtīšana pa pastu, publikācijas par preču izpārdošanu u.tml, šādā gadījumā preču efektivitāti ir vienkāršāk noteikt.
Otrajā gadījumā, tā veicina patērētāju labvēlīgu attieksmi un domāšanu, savukārt šādas reklāmas efektivitāti ir noteikt daudz grūtāk.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register