Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:891149
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.03.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Franšīzes būtība    3
  Franšīzes attīstības tendences un raksturojums    6
  Franšīzes izmantošana “Narvesen” darbībā    10
  Nākotnes perspektīvas    16
  Izmantotā literatūra un avoti    17
Extract

Franšīzes būtība

Franšīze ir biznesa organizēšanas veids, kurā kompānija – franšīzes devēja (franshiser) – nodod neatkarīgam cilvēkam vai kompānijai – franšīzes ņēmējam (franchisee) tiesības pārdot franšīzes devēja produktu vai pakalpojumus. Franšīzes ņēmējs uzņemas pārdot šo produktu vai pakalpojumus saskaņā ar iepriekš atrunātiem biznesa noteikumiem, kurus nosaka franšīzes devējs. Apmaiņai pret visu šo noteikumu ievērošanu franšīzes ņēmējs saņem atļauju izmantot savā darbā franšīzes devēja kompānijas nosaukumu, tās ilggadējo reputāciju, produktus, pakalpojumus, mārketinga tehnoloģiju un atbalsta mehānismus. Tātad franšīze ir vienošanās starp franšīzes devēju - labi attīstītu uzņēmumu, kas strādā ar pazīstamu tirdzniecības zīmi un franšīzes ņēmēju - neatkarīgu uzņēmumu (SIA vai I/K), kas sāk strādāt ar franšīzes devēja preču zīmi, ievērojot tā koncepciju un prasības. Franšīzes pakete (biznesa sistēma, ko franšīzes devējs nodevis franšīzes ņēmējam) ļauj uzņēmējam sekmīgi kārtot savas biznesa lietas, gūstot panākumus pat bez iepriekšējas pieredzes, zināšanām vai izglītības attiecīgajā sfērā. [7]
Pastāv trīs veidu franšīzes:
- Ražotāja atbalstītu mazumtirgotāju franšīzu tīkls – piemēram, auto dīleri.
- Ražotāja atbalstītu vairumtirgotāju franšīzu tīkls – piemēram, atspirdzinošo dzērienu industrijā. Coca-Cola kompānija, piemēram, pilnvaro tā sauktos “bottlers” dažādās valstīs, no iepirktā Coca- Cola sīrupa ražot un izplatīt atspirdzinošo dzērienu.
- Pakalpojumu firmu atbalstītu mazumtirgotāju franšīzu tīkls – piemēram, auto noma- Hertz, Avis, ātrās ēdināšanas firmas – McDonald, Burger King, viesnīcas – Holiday Inn, Ramada Inn. [5, 438]
Galvenā franšīzes atšķirība no citām līgumu sistēmām ir tā, ka frančīzes pamatā parasti ir kāds unikāls produkts vai pakalpojums, biznesa metode, preču zīme, reputācija vai patents. [5, 479]
Franšīzu tīkls apvieno prasmju centralizāciju un darbību decentralizāciju, kas ir ļoti svarīgi, lai uzņēmums būtu konkurētspējīgs starptautiskā tirgū. [6, 343]

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register