Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:948354
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  KONKURENCE    4
1.1.  Konkurences būtība    4
1.2.  Konkurenti – mārketingu tieši ietekmējošās ārējās vides faktors    5
1.3.  Konkurences vide un konkurētspēja    6
1.4.  Konkurentu analīze    10
1.5.  Uzņēmuma tiešo un netiešo konkurentu noteikšana    12
2.  SIA Latvija Statoil    14
2.1.  Uzņēmuma vēsture    14
2.2.  Statoil tiešo konkurentu noteikšana    15
2.3.  Statoil metodes cīņā ar konkurentiem    16
2.4.  Statoil SVID analīze    17
  Secinājumi    19
  Priekšlikumi    20
  Izmantotā literatūra    21
Extract

Ļoti iespējams, ka degvielas tirgus Latvijā un konkurence tajā, ir lietas, ka nespēj atstāt vienaldzīgu gandrīz nevienu patērētāju. Tas tā ir tādēļ, ka degvielas cenu līmenis ļoti lielā mērā ietekmē kā dzīves dārdzību, tā arī labklājību. Un lai izjustu degvielas dārdzību nav nemaz jābūt autovadītājam, jo degvielas cenas ietekme uz tautsaimniecību ir ļoti plaša.
Pēdējā laikā, it sevišķi, brīžos, kad degvielas cenas aug Latvijas sabiedrībā valda viedoklis, ka degvielas mazumtirgotāji Latvijā uztur nepamatoti augstas cenas un, ka to starpā pastāv slepena vienošanās par cenu kontroli, kas vēl nav oficiāli pierādīta. Degvielas tirgū, kā zināms ļoti lielu tirgus daļu ieņem tādi uzņēmumi kā „Statoil”, „Neste”, „Lukoil” u.c. Taču lai spētu konkurēt šajā tirgū un gūt panākumus, ir jādomā kā noturēt esošos klientus un piesaistīt jaunus. Mūsdienu cilvēks ir ļoti steidzīgs, tādēļ degvielas tirgotāji bez degvielas piedāvā ļoti daudz un dažādus blakusproduktus un pakalpojumus, kas atvieglo 21. gadsimta cilvēka dzīvi, proti, teju vai visās degvielas uzpildes stacijās tiek piedāvāta kafija un dažādas uzkodas, bez tam arī daudzās degvielas uzpildes stacijās ir pieejama auto mazgāšana.
Ļoti nopietns spēlētājs Latvijas tirgū ir Sia Latvija Statoil, kas pastāv kopš 1992. gadā un veiksmīgi konkurē tirgū pateicoties plašajam pakalpojumu klāstam un veiktajiem mārketinga pasākumiem.
Kursa darba mērķis ir noteikt Sia Latvija Statoil tiešos konkurentus, kā arī metodes, ar kādām uzņēmums cīnās ar tiem.
Lai sasniegtu mērķi tiek izvirzīti šādi darba uzdevumi:
1.Izstudēt pieejamo literatūru un iepazīties ar konkurences teorētiskiem aspektiem.
2.Izpētīt Sia Latvija Statoil un to konkurentu stiprās un vājās puses
3.Analizēt statistiku par degvielas mazumtirdzniecību Latvijā.

Visur eksistē tirgus, kur ļaudis sanāk kopā, lai pirktu un pārdotu savas preces un pakalpojumus. Brīvā tirgus ekonomikas sistēmā patērētāji un ražotāji maina savas preces un pakalpojumus daudzos konkurējošos tirgos. Ekonomiskā sacensība jeb konkurence ir tirgus saimniecības neatņemama pazīme, uzņēmēju, firmu, ekonomiskās rīcības un motivācijas elements. Uzņēmējus arvien nomāc problēma, kā cīnīties ar konkurentiem un kā paaugstināt uzņēmuma konkurētspēju. Iespējams, ka katrs varētu izdomāt arvien kaut ko jaunu un nebijušu, bet eksistē arī biežāk lietoti piemēri un paņēmieni.
Jēdzienam konkurence ir vairāki skaidrojumi, kas dažādos avotos ir nedaudz atšķirīgi. Piemēram (www.kp.gov.lv) ir teikts, ka Konkurence ir sāncensība, kas nodrošina tirgus ekonomikas attīstību un efektīvāku sabiedrības resursu izmantošanu.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register