Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:355718
 
Evaluation:
Published: 19.02.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Franšīzes būtība    5
1.1.  Franšīzes vēsturiskā attīstība    5
1.2.  Franšīzes veidi    7
1.3.  Franšīze mūsdienās    11
2.  Franšīze Latvijā    14
2.1.  Likumdošanas bāze franšīzes attīstībai Latvijā    14
2.2.  Franšīzes piedāvājums Latvijā    20
3.  Topošo uzņēmēju ieinteresētība par franšīzi kā sava biznesa veidošanas iespēju    23
3.1.  Pētījums    23
3.2.  Pētījuma rezultāti    24
  Secinājumi    28
  Priekšlikumi    29
  Pielikums    30
  Literatūras saraksts    31
Extract

Secinājumi
Šī darba izstrādes mērķis bija noskaidrot franšīzes attīstības iespējas Latvijā.
1. Galvenie franšīzes attīstības priekšnoteikumi jau kopš tās rašanās ir bijuši vēlme paplašināt darbības teritorijas, bet tajā pašā laikā nepietiekams kapitāls, vēlme gūt lielāku peļņu un darboties balstoties uz jau pārbaudītām vērtībām.
2. Franšīze ir uzņēmējdarbības veids, kas ļauj jau stabilam uzņēmumam paplašināt savas tirdzniecības teritorijas izmantojot nelielus līdzekļus, un, tajā pašā laikā, ļauj iesaistīties jau rezultātus ieguvušā tirgu un uz pieredzi balstītā uzņēmumā arī izmantojot nelielus līdzekļus. Līdz ar to franšīze ir izdevīga gan franšīzes devējam, gan ņēmējam.
3. Franšīzei ir daudz uz dažādi veidi, kuri ir atkarīgi gan no darbības virziena, gan attiecību formas. Visbiežāk tiek izmantota tieši biznesa franšīze, jo tā ir daudzpusīga un tās līgumā ir stingri atrunātas visas franšīzes devēja un ņēmēja savstarpējās attiecības un pienākumi. Līdz ar to tā ir viegli formulējama un saprotama jebkurām iesaistītajām personām.
4. Franšīzes uzņēmējdarbības formu var izmantot būtībā visos mazā uz vidējā biznesa veidos. Franšīzes sistēma ir elastīga un to var viegli piemērot jebkuram uzņēmējdarbības veidam.
5. Pirms franšīzes iegādāšanās ir jābūt skaidrībai par jebkādiem ar franšīzi saistītajiem dokumentiem un pienākumiem. Ir jāpārzina gan joma, kurā vēlas iegūt franšīzi, gan arī jāspēj noteikt pieprasījumu pēc konkrētās franšīzes un arī izmaksas.
6. Eiropas Savienībā tiek veidota vienota likumdošana, kas sniedz reālu atvieglojumu, lai veiksmīgi veidotos franšīzes un tai nebūtu šķēršļu valstu atšķirīgās likumdošanas un izpratnes dēļ, un tā ir saistoša arī Latvijas uzņēmējiem.
7. Nepietiekams franšīzes līguma tiesiskais regulējums valstu likumdošanā atspoguļojas arī nepareizā franšīzes līguma izpratnē, informācija trūkumā, juridisku jēdzienu sajaukšanā, kā arī citos svarīgos jautājumos, kas nākotnē var kļūt šķērsli starp franšīzes līguma abām pusēm.
8. Franšīzes līguma priekšmets vienmēr satur kādu no intelektuālā īpašuma tiesību objektiem.
9. Franšīzes attīstībai starptautiskajā mērogā nepieciešams demokrātisks un lojāls tiesiskais regulējums, bet tajā pat laikā jānosaka konkrēta franšīzes līguma procedūra.
10. Franšīzes ņēmējam ir svarīgi, lai franšīzes devējs sniegtu visu nepieciešamo informāciju un pieeju, lai mazinātu zaudējuma risku.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register