Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:647799
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.02.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 13 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Oligopols    4
2.  Mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēji Latvijā    5
3.  Mobilo sakaru sniedzēju rīcība tirgū    7
  Secinājimi un priekšlikumi    10
  Izmantotā literatūra    11
Extract

Ekonomikā pastāv dažādi tirgus modeļi. Šobrīd Latvijā aktīvs ir mobilo sakaru
oligopols, kuru veido LMT, Bite un Tele2. Aktīvs tas ir tādēļ, ka starp šiem
pakalpojumu sniedzējiem ir ļoti liela konkurence un katrs sev vēlas pēc iespējas
vairāk klientu.
Es šo tēmu izvēlējos tādēļ, ka man šķita interesanti uzzināt kādas iemaņas viņi
izmanto un izpētīt, kā viņi tās lieto savā labā.
Darbs mērķis: izpētīt oligopolu uzvedības modeli mobilo sakaru tirgū Latvijā.
Darba uzdevumi:
noskaidrot, kas ir oligopols,
iepazīties ar mobilo sakaru sniedzējiem Latvijā – LMT, Tele2, Bite,
izpētīt LMT, Tele2 un Bite rīcību tirgū.
Pētnieciskās metodes: iepazīšanās ar literatūru, interneta izpēte

1. Oligopols.
Tirgus struktūru, kur dominē neliels ražotāju vai pārdevēju skaits, dēvē par
oligopolu. Vārds oligopols ir aizgūts arī no grieķu valodas un nozīmē daži pārdevēji
(oligo – mazs, skaita ziņā neliels, polist – pārdevējs).
Oligopols nozīmē, ka nozarē darbojas parasti trīs vai četras lielas firmas un
konkurences līmenis starp tām ir neliels. Oligopoli darbojas tādās nozarēs kā naftas
pārstrāde, automobiļu un datoru ražošana.
Oligopola apstākļos individuāli pārdevēji dažreiz ir spējīgi ietekmēt cenas un tās
kontrolēt. Tāpat pastāv iespēja noslēgt efektīvas slepenas vienošanās, kad neatkarīgie
ražotāji koordinē savu lēmumus par konkurences ierobežošanu. Arī pilnīgu
informāciju saņemt nav viegli. Atšķirībā no monopola viena pārdevēja produkts
oligopolā bieži atšķiras no otra, bet jaunu firmu iekļūšana šajā tirgū parasti ir
apgrūtināta.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register